Tudor new watches 2021

Ik moet zeggen dat ik het idee van een open case back wel tof vind. Dat hebben we tot nu toe alleen gezien bij de North flag. :ok_hand:

Onderstaand de case back van de BLACK BAY FIFTY-EIGHT 925

4 likes

Toch wel erg gaaf hoor!

9 likes

Open caseback is wel mooi, maar voel dat zilver echt totaal niet. Volgens mij is het met een reden dat men in horlogeland nooit voor zilver heeft gekozenā€¦

2 likes

Voor ongeveer datzelfde bedrag heb je een two-tone Submariner (die ook voor listprijs nog wel redelijk goed te vinden is).

Ik verwacht niet dat het een enorme verkoopknaller zal wordenā€¦

Ja mee eens, dat denk ik ook nog steeds. Alleen in de video van Tudor blijven ze kreten roepen als

Itā€™s also very stable.

Wonā€™t let you down. Ever!

Nop

Not in a million years.

Even mee gaan zwemmen in een zwembad met zeewater, combinatie van zout en chloor geeft je een zwarte kast op de BB

Ja daarom. Lijkt mij een waardeloze combinatieā€¦

1 like

Wat een verschrikkelijke Amerikaanse narrator ook met typische vocal fry, niet om aan te horen.
De sneak peek lijkt wel gericht op domme tieners. BOLD, SO CHIC :nauseated_face:
Als 24-jarige vind ik het in ieder geval verschrikkelijk, doel mislukt.

2 likes

Boomer

5 likes

De zuurtegraad op dit forum heeft me al beĆÆnvloed zie ik. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Het deed me een beetje hier aan denken uit 2016.

https://www.youtube.com/watch?v=jk6sz25OZgw

2 likes

Denk er net hetzelfde over.

Nu je het zegt, lijkt er inderdaad wel veel op, maar die van Apple heeft niet zoā€™n irritante narrator.

1 like

Je moet het filmpje van Apple kijken met het geluid van Tudor.
Gewoon 100% match. :grin: :see_no_evil: Geweldig!

3 likes

Haha nee man, ik ben nog nooit in mijn leven excited geweest over een drop maar nu wel!
925 baby!!

2 likes

heb hem persoonlijk een slagje kleiner, gezien het modelā€¦ Al misstaat hij als 41mm niet op een grotere pols natuurlijk

1 like

Je zou toch denken dat ze wel goed nagedacht hebben over een manier om het zilver mooi te houden. En zo niet dan wordt ie over twee jaar uit de markt gehaald en krijgen deze een unicorn status :unicorn:

2 likes

8 likes

Sommige vintage horloges gebruiken wel eens zilver. Het krijgt snel een oxidatielaag, maar zuiver genoeg zilver gaat niet echt wegrotten zeg maar. Het is een beetje zoals brons in dat opzicht, en laat brons nu net al enkele jaren populair zijn omwille van die eigenschap.

Stowa werkt trouwens aan een erg beperkte reeks van pilotenhorloges met een zilveren kast, die vind ik persoonlijk mooier dan de Tudor. Ik snap ook de link tussen zilver en een duikershorloge niet helemaal, van brons snap ik dat beter gezien de geschiedenis van brons in de scheepvaart.

Why donā€™t we see many silver watch cases?

Because of staining.

When worn in contact to the skin, silver has the tendency of staining itself, the skin and the clothes with a dark mark. This was not an issue back in time, when people used to wear pocket watches, but when pocket watches migrated to the wrist, the effect of silver staining the skin became quite evident.

Actually, the staining comes from the copper present in the silver alloy that makes the silver case of your watch. Back then, watchmakers found other metals that looked like silver, like argentan, know as German silver - but the darkening of the cases due to oxidization and the smudging effects on the skin and clothes have pushed the manufacturers to use other metals and alloys to make the cases of wristwatches that did not have this rather pesky side-effect.

Met de allerbeste wil van de wereld kan ik me niet inbeelden waarom je als fabrikant terug met zilver aan de slag zou willen.