Die krijgt betaald om er een te dragen haha.
Dan had ik me toch die gouden met groen opgeĆ«ist voor in het zonnetjeā¦
Donkerblauw is ook een kleur
Als ik het goed begrijp komen de vlekken dus door het koper. Dan zou een legering zonder koper dat probleem toch niet hebben?
Geen idee of Tudor dat gedaan heeft en of het überhaupt mogelijk is, maar het lijkt dus niet door het zilver zelf te komen.
Net zoals bij bronzen horloges vaak gedaan wordt kunnen ze ook gewoon een stalen achterkant gebruiken denk ik, dat zou het contact tussen de huid en het zilver ook beperken. Als ik mijn bronzen Glycine een hele dag draag merk ik soms ook op een warme, zweterige dag een paar heel kleine plekjes op de pols maar niets dat er niet eenvoudigweg af te vegen is. Hoort gewoon een beetje bij brons, ik denk dat het voor zilver niet anders zal zijn.
Koper wordt in principe vooral toegevoegd om het zilver wat harder te maken. Maar aangezien het ook snel oxideert is het koper ook verantwoordelijk voor het snel oxideren van sterling zilver. Ik ben benieuwd of Tudor gekozen heeft voor traditioneel sterling zilver zoals populair is in juwelen, of ze voor een andere legering gekozen hebben?
EDIT: Tudor beweert zelf dat ze voor een āeigen legeringā hebben gekozen blijkbaar, indien ze het zilver uitharden met iets anders dan koper zou het best wel kunnen dat deze kast gewoon oxidatie bestendig is. Ben benieuwdā¦
Dat gaat niet als 92,5% van de legering uit zilver bestaat. Dan kan je met die overige 7,5% doen wat je wilt, maar oxideren gaat het toch. Dat is absoluut niet alleen door het koper wat er soms bij zit. Zilver is niet geschikt om een polshorloge van te maken. Binnen de kortste keren wordt het dof en op ten duur gewoon zwart (en ja, dat geeft af). Dat proces gaat nog veel sneller als je er daadwerkelijk mee gaat zwemmen of duiken. Dit is gewoon een hele domme en ondoordachte actie van Tudor. Eigen legering, my ass. Marketing nonsens. Oris maakt in feite dezelfde fout door bronzen bracelets te introduceren. Als je die een tijdje draagt in warm weer of ermee gaat zwemmen of duiken heb je na een tijdje een groene pols. Als je het slecht treft geeft het af aan je kleding, wat er moeilijk uit te wassen is. Op een leren band met een stalen achterdeksel blijft de schade beperkt, maar wat heb je aan een duikershorloge waar je het water niet mee in kan?
Waar moet je dat horloge dan steken om te helpen tegen blaasontstekingā¦
Word je er dan niet knapper op?
Kan het je wel uitleggenā¦maar dan gaan er vast weer een paar leden de boel vlaggen
Hoe zacht is dat zilver dan? Los van de oxidatie, als het vol krassen zit, die zwart wordenā¦
Sterling zilver, 925 (92,5% zilver), is vrij zacht. Het is een gevoelig materiaal, echter niet zo zacht en kwetsbaar als 18K goud. Het krast en beschadigt een stuk sneller dan staal of brons. De lijst met nadelen van het gebruik van dit materiaal voor een horloge is behoorlijk lang.
Een zilveren duikhorloge is een oxymoron.
Yep, dan wil ik eens buiten de doos denken.
Sorry dat is 't zeg hoor maar ik hou me al in vanaf 1 uur vanmiddag,
Wat een treurige inspriratieloze release dit jaar! mijn hemel zeg⦠een fucking zilver duikhorloge een 2 tone Explorer, ander bandje hier ietsie dikker daar⦠Wat een armoede zeg
Klopt hoor, maar zilver op zichzelf oxideert wel vele malen trager dan wanneer het in legering met koper gebruikt wordt. Zie bijvoorbeeld zilveren audiokabels (puur zilver) vergeleken met koperen kabels. Ik denk niet dat ze oxidatie helemaal kunnen verhelpen, en gezien de popluariteit van brons bijvoorbeeld denk ik ook niet dat dit een significant probleem gaat vormen. Tudor zelf zegt ook dat ze geen traditioneel sterling zilver gaan gebruiken, maar āeen legeringā met 92,5% zilver. Zonder meer info ga ik daar echt geen uitspraken over doen, en het zou goed kunnen dat het finaal helemaal op hetzelfde neerkomt als sterling zilver wat oxidatie betreft.
Ik ben het ermee eens dat dit niet de juiste Black Bay is om mee gaan te duiken, maar eerlijk gezegd beseffen ze bij Tudor ook maar al te goed dat het aantal mensen dat dit effectief gaat doen zeer beperkt isā¦
Zelf zou ik wel een zilveren horloge willen hebben, maar dan eerder een Flieger zoals deze waar Stowa mee bezig is dan deze Black Bay, dat wel.
Mijn vriendin zal pleiten voor een ājaā in dit geval
Dit is marketing gezwets. Er is niets dat Tudor kan doen met de legering wat de negatieve eigenschappen van zilver in een polshorloge te niet gaat doen.
Nou jaā¦ik zou het in de ochtend doenā¦meestal heb je dan een soort van kapstokā¦hang je hem daar even aanā¦2 minuutjes moet voldoende zijn
Weg blaasontsteking!!!
#borntodare
Met diver extinction?, afknellen zou niet goed zijn.
Dat is voor de hardnekkige ontsteking