Tudor new watches 2021

Waar zijn de vlagjes?

1 like

Ik zeg ook nergens dat ze alle negatieve eigenschappen kunnen wegwerken, maar ik denk dat de populariteit van brons aantoont dat dit ook helemaal niet hoeft…

Verder is met legeringen wat oxidatie betreft wel heel wat mogelijk hoor, genoeg toepassingen van zilver als geleider die gebruik maken van legeringen met een veel betere resistentie tegen oxidatie dan sterling.

Is dat zo strak dragen dat de duiker uitsterft?

Een extension zit volgens mij alleen op de stalen band.

1 like

Jullie weten dat zilver giftig is in het menselijk lichaam en in feite geen enkele eigenschappen heeft die de gezondheid ten goede komen?

Nee eerst wordt ie paars…tijd zat dus
Of niet :thinking:

Juist, te snel lollig willen doen.
Kwaliteit is het niet.

1 like

Brons is vele malen goedkoper en daarnaast veel harder dan zilver en dus geschikter om een horloge van te maken. Hoewel het natuurlijk nog steeds niet ideaal is.

Hier gebruikt men vaak puur zilver voor, wat helemaal ongeschikt is om juwelen en horloges van te maken, omdat je dat met je hand kunt buigen en breken. Bij goud is zelfs alles boven 75% goud (18K) in de legering feitelijk te zacht om juwelen en horloges van te maken.

Ik ga deze toch serieus overwegen! Ondanks …

7 likes

Ik dacht eerder aan recentere ontwikkelingen zoals Argentium, wat vele malen beter bestand is tegen oxidatie en daarom soms gebruikt wordt als bijvoorbeeld aansluitpunt op luidsprekers voor die mensen die geloven dat zilver het geluid van de speaker beïnvloedt (spoiler alert: nope…).

Al is Argentium typisch 93,5% zilver, dus dat gaat het al niet zijn. Maar door een legering te maken met germanium in plaats van koper wordt een stabielere, sterkere legering bekomen die beduidend trager oxideert.

Ik vind het BTW nog steeds een dom idee om een duikershorloge van zilver te maken, maar afhankelijk van hoe ze met die legering omgaan vind ik het mogelijk wel een intrigerend idee voor andere horloges dan de Black Bay.

2 likes

Jij bent wel echt heel erg zeker van je zaak hè?

Ik wacht het wel even af, als ze over 2 jaar massaal gedumpt worden vanwege dof/zwart/opgelost dan hoef ik er geen te kopen :nerd_face:

Men weet bij Tudor (en bij Rolex overigens) dat het gros van hun klanten hun marketing verhaaltjes slikken als zoete koek. Al hadden ze er eentje van uranium gemaakt, dan nog zouden mensen die kopen.

“We have developed this special alloy of uranium and plutonium that has very little oxidative properties and we have minimized gamma radiation to a mere 0,4 mSv per hour, no more than a full body CT scan worth of radiation a day.”

8 likes

Ingenieur analytische chemie. Dus ja ik heb hier verstand van.

9 likes

Ze hadden ook gewoon een gouden band kunnen doen bij de BB58, wat een klatser was dat geweest.

(ik weet het, mijn paint skills zijn slecht)

16 likes

Daar heb je wel gelijk in hoor, dat hoor je mij niet tegenspreken. Ik behoud ook wel een zekere scepsis naar hun beweringen, maar tegelijk ben ik ook wel wat nieuwsgierig naar het resultaat. Ik zal zeker en vast niet op de eerste rij staan om er eentje op de kop te tikken.

2 likes

Nieuwsgierig ben ik absoluut ook! Hoe dit fiasco zich uit gaat spelen! :grinning_face_with_smiling_eyes: :ok_hand:

2 likes

Dan was hij wel tegen de 30K geweest. :grimacing:

1 like

Nog steeds 5k goedkoper dan de Rolex tegenhanger :stuck_out_tongue:
Het doet gewoon wat skeer aan als je een gouden duiker maakt, maar er dan een leren band bij doet. (los van de hele discussie over leren banden in combinatie met duikers)

3 likes

Mee eens!

1 like

Ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen. Jij bent duidelijk een expert en je geeft aan dat dit een heel slecht idee is. Maar lijkt mij dat Tudor (Rolex) ook beschikt over experts, die het kennelijk wel zien zitten. De tijd zal het leren, ik pak alvast wat popcorn iig.

1 like

Een of andere coating er omheen? Zou dat kunnen?