In vergelijking met een Daytona van 12.2mm is het flink dikker idd.
Nope, en nou weet ik gelijk wat ik er “off” aan vind.
Tapert de band trouwens van 20 naar 18 (vermoed van wel)?
jammer… te dik idd , gaat hem niet worden voor mij
Hondekoppen zijn het. Vastbinden op een hobbelpaard en laten afranselen door zes zwanen dat zal ze leren. Fopduikers daar bij Tudor.
Ik vind de band in 22/20 een beetje een afknapper, had van mij best 20/16 mogen zijn. Ook jammer dat de clasp weer niet microverstelbaar is. Al met al toch behoorlijk chunky hoor, net iets te dik om echt elegant te zijn. Pushers zijn heel fraai, dials ook.
Op de achterkant staat 925Ag/Al. Lees nu dat het een eigen legering van Tudor is. Het is dus geen standaard 925 zilver. Benieuwd hoe het zich gedraagt.
Tudor says that their silver alloy won’t show the usual signs of aging, and that it’s maximized for “luminance,”
Lijkt er trouwens op dat de North Face echt uit de collectie is.
Wat me eigenlijk wel ergens verbaast aan de zilveren Black Bay is de display back in combinatie met de afwerking van het binnenwerk. Als je de moeite gaat doen om er een glasje in te stoppen dan zou ik toch denken dat je het binnenwerk van wat extra decoratie zou voorzien? Mijn Seamaster is nu ook niet afgewerkt zoals een JLC bijvoorbeeld, maar toch een heel stuk leuker om naar te kijken dan wat Tudor daar lijkt tentoon te stellen
Ik ben wel een beetje verliefd aan het worden op deze…
Geldt het 10 jaar service interval ook voor mijn Tudor Black Bay GMT en Black 79230n? Deze hebben immers hetzelfde manufactur uurwerk…
Ben ik de enige die de nieuwe Tudor in goud best goedkoop vind. Andere merken hikken als snel tegen de 18-20k aan voor een gouden watch only. Tudor zit er onder en ook nog in een leuke kleur.
North Flag bedoel je?
Ik vind alleen een snowflake wijzer op een chronograaf niet echt handig. Je halve sudial valt weg. Maar van de andere kant, wie gebruikt die…
Dat ben ik wel met je eens. Er is maar weinig tijd aan decoratie besteed, wat best zonde is wanneer je het uurwerk wilt laten zien. En qua specificaties is het natuurlijk best indrukwekkend, dus had het dan ook wat mooier gemaakt.
Het gemodificeerde TOP-grade ETA 2834 uurwerk in de Tudor Prince vind ik in vergelijking met het Tudor /Kenissi MT5402 nog mooier gedecoreerd.
Foto’s van @ReizendeOomRoel
Ja . Het was wat laat
Wil ik ook wel. Sterker nog: ik doe het voor noppes!
jammer dat ik een mislukkeling ben
Ik vind ze erg fraai. In mijn collectie past de witte wijzerplaat erg goed maar ik vind de zwarte wat meer contrast hebben. De wijzers en de indici op de witte wijzerplaat hadden wat meer contrast mogen hebben voor mij.
Mooi hoor, het word deze of de nieuwe zenith chrono sport.