Tudor new watches 2021

Yup

1 like

Ben benieuwd wanneer ik het verlossende belletje krijg. Ben met de gele OP wel wat gewend inmiddels, maar hoop toch echt de zomer in te gaan met in ieder geval 1 van beide :wink:

1 like

Benieuwd!!

1 like

Ik vind dat juist zo tof. Geeft een totaal andere look. Voor mij juist mooie balans.
Dat zou ook de rede zijn dat ik deze verkies boven de zenith. Nog geen uitgemaakte zaak trouwens.
Zo zie je zo veel mensen zo veel smaken😇

2 likes

Ik ben iig erg blij met de Zenith :wink: Heb een Tudor gehad met dezelfde kast en toevallig de BB Chrono paar weken geleden om gehad terwijl ik zelf de Zenith om had, en dan draagt de Zenith echt een stuk kleiner en verfijnder. Maar denk dat de Tudor op polsen van 18cm en groter ook heel mooi staat.

1 like

Ik merk dat ik erg hard moet werken om deze nieuwe modellen tof te vinden. Je hoopt weggeblazen te worden maar helaas is dat niet het geval. Leuk? Sure. Vet? Nope.

Geen Tudor op het verlanglijstje dit jaar.

2 likes

Dit lees ik nu pas voor het eerst. :thinking: Dus Tudor heeft de Chrono uitgebracht als 50th-anniversary van de Oysterdate chronograph, die eigenlijk in 1970 was uitgekomen, 51 jaar geleden.

1970 First series: Tudor Oysterdate

Was 1972 nog een belangrijk jaar voor Tudor? Wat kunnen we verwachten voor volgend jaar?

Ik had ook op LinkedIn contact met een medewerker van toeleverancier van zilver aan Tudor. Volgens hem is het een zilver-aluminium legering die niet afgeeft op de huid.
Er zal ooknog wel meer ozitten dan die twee metalen, ben wel huiverig voor de krasbestendigheid.

3 likes

Hardheid van de AG-AL legering schijnt 30% te zijn vergeleken met 316 staal. Dat wordt een poetser horloge.

2 likes

En dat in vergelijking met goud? Wat natuurlijk ook kwetsbaar is voor horlogekasten.

Ik twijfel nog tussen deze twee :heart_eyes:

51df3c21b746d0b427fbb454247b5266eeeb7d3e_2_499x499

2 likes

Die nieuwe is 14.4mm dik. De oude? Scheelt flink toch. Dat zou voor mij wel een makkelijke afweging zijn.

Met “oude” bedoel je de gouden en die is volgens de specs 14,5 mm

1 like

Aha… ik dacht veel dikker. Excuses met ‘oude’. :wink: Ik bedoelde gouwe inderdaad.

1 like

Geeft niet,het is ook een oude eigenlijk.
Het toeval wil dat ik enkele weken geleden nog dacht; “Als ze deze (die oude dus) nu eens gewoon in het zwart zouden hebben, zou ik gaan twijfelen” et voila :+1:

Chrono onmiddellijk leverbaar voor de ongeduldigen, enkel stalen panda is net verkocht :
https://www.rueschenbeck.de/uhrenmarken/tudor/neuheiten

1 like

Pfoe en ik heb erg de neiging de zilveren gewoon te bestellen en in het echt te zien. In NL zou de uitlevering wel even kunnen duren schijnt. Ik dénk dat het een ongelooflijk understated knap ding is. Even tanden op elkaar :grimacing:

3 likes

Oei. I agree. Dat is jammer

Ik heb het even laten bezinken. De 58 925 is werkelijk prachtig.

3 likes

Zo te lezen gaan we er wel een paar op het forum zien. Altijd leuk. :smiley: