De Tudor North Flag is sinds 2015 op de markt en was Tudor’s eerste horloge met het inhouse Tudor uurwerk en is tot op de dag van vandaag het enige horloge in de Tudor collectie met een display caseback. De Tudor North Flag heeft een case diameter van 40mm. Heeft een water resistance van 100 meter. Daarnaast heeft de North Flag een eigen gezicht met zowel een datum functie als een power reserve meter. Onder de kap ligt dus het inhouse MT5621 uurwerk met 70 uur powerreserve. De North Flag heeft saffierglas en de retail prijs bedraagd 3530 euro.
Ik vind de Tudor North Flag een uniek eigen gezicht hebben. Een toolwatch in 40mm met een inhouse uurwerk en een power reserve meter. Daarnaast heeft de Tudor een geïntegreerde band (a la nautilus, royal oak, zenith defy, etc), een feature dat de laatste jaren in populariteit gestegen is. Of ik het zelf zou kopen? Dat denk ik dan weer niet, maar ik vind het wel een frisse verschijning met een uniek design en goede specs.
Maar weer eens aan de diverse azijnslapers; ik heb ook niet altijd zin in de gemaakte topics. Tip van vandaag: niet lezen en zeker niet reageren, dat vervuilt het forum dan net zo veel.
On topic: deze doet mij niets. Begin wel langzaam iets te voelen voor de bb(58).
Ik vind de blauwe Tudor Black Bay 58 echt schitterend. Ik heb echter al een normale zwarte Black Bay en een Pelagos en zou niet een van beide voor nagenoeg hetzelfde horloge opofferen.