Tudor Only deel III

weet niet of het nog relevant is, maar daar komt ie:

Ik heb een 58 black, en een blackbay 41 blue omgehad van een maat. (zelfde kast als de GMT en 79230N).
Het verschil in dikte is echt erg groot. door de gepolijste zijkant lijkt de 41mm nog een stuk dikker dan dat ie is in mijn ogen. heb zelf dunne polsen (16cm) dus voor mij is alles in die kast uitgesloten.

1 like

Zo de fabric strap is binnen en de look is fantastisch.

Wel blij dat ik hem voor een mooie prijs heb kunnen overnemen want ik ga meteen ambassadeur spelen voor de goedkopere straps die ik heb. Ik zie het enorme prijsverschil op dit moment niet en ga dus zeker niet van de daken schreeuwen om deze direct te kopen. Het verhaal van de speciale weeftechniek is even leuk maar dat zie je niet. Jammer dat er geen Tudor merk op staat. Wel bijzonder is dat holes voor de pushpins in de strap verwerkt zijn. Qua stof zeg ik jammer, voelt goedkoper dan verwacht. Wel comfortabel maar niet zoals verwacht een wow moment.

9 likes

Lekker buiten :sunglasses:

Band staat hem wel goed @Eddio maar wel aan de prijs natuurlijk voor een nato.
Had zelf deze gewoven nato van Tudor en dat was toch wel een topper hoor.

7 likes

17 likes

Vandaag de Black Bay 58 blue naar de AD gebracht. Ik had een gek gevalletje met het op tijd zetten. De kroon uittrekken…op tijd zetten en weer terugdrukken en vastschroeven…geen beweging meer…secondewijzer bleef stil staan of ging haperen. :grimacing:…heel vreemd!!
Paar keer geprobeerd…dan weer wel lopen…dan weer niet.

Overigens netjes te woord gestaan bij de AD…horloge gaat door een deskundige bekeken worden.
Zelf genoeg ervaring met no date uurwerken gehad maar dit is voor mij ook een 1ste keer… :thinking:

Iemand hier misschien ook dit probleem al gehad?

16CM polsen met mijn bb58 black
IMHO perfecte maat duiker voor mij

9 likes

Ik heb hem nu om en die fabric strap is wel een tikkie beter dan een normale nato hoor.

Die van de BB36 is ook wel erg dik gewoven, mogelijk geldt dat niet voor alle banden uit die fabriek.

5 likes

Kenners weten welke hierboven afgebeeld is.

En hieronder ook mooi beeldig metaal

5 likes

Thanks man… ja hij staat fantastisch en daarom ben ik er ook blij mee. Hij zorgt er ook mooi voor dat de kast laag op de pols blijft. En hij heeft gelukkig geen last van dat niet uitziende uitstekende flapje bij een gewone nato. Dus ook dat is top.
Maar even terug naar de bb58 zelf. Wat is dat toch een heerlijk ding zeg…

2 likes

Dat is ruk. Je zit nog volop in de garantie toch? Dat netjes te woord staan is gebruikelijk, hoewel ze wat minder happig zijn als je alleen iets komt laten fiksen. Of ook daar gekocht?

1 like

Zeker ruk!
Ja hoor, garantie en daar gekocht…bijna 2 weken geleden. Maar ff afwachten…

1 like

Zuur! Hopelijk is hij snel terug.

1 like

Het omgekeerde: kroon uitgetrokken en de secondewijzer bleef lopen op m’n Explorer. Heb er eens een tik tegen gegeven en dan was het probleem weg :grimacing:

(Ik moet meer respect hebben voor mijn horloges maar kom op zeg)

3 likes

Hoop aan de ene kant wel dat ze iets vinden…anders blijft het in mijn hoofd zitten :thinking:

Ja dat begrijp ik.

Om eerlijk te zijn, heb ik die tik ook maar uit frustratie gegeven na een paar weken in hoop geleefd te hebben dat het een eenmalig iets was.

Ik duim met je mee!

1 like

Het valt onder je garantie dus het gaat sowieso opgelost worden. Je hebt namelijk recht op een goed werkend uurwerk. Als reparatie niet mogelijk is heb je wettelijk gezien recht op vervanging.

1 like

Daar ben ik ook niet bang voor…komt vast goed.

Ah ok, zei het ivm de bovenstaande opmerking. Maar klote blijft het sowieso, met een nieuw product.

1 like

Wat gek !
Die van mij ook nieuw gekocht en pas één keer op tijd gezet en opgewonden !
Loopt nu na dikke drie weken 3 seconden voor .

De clasp is toch echt wel Tudor-stijl en uniek. Ik heb de olijfgroene voor op mijn BB. Ben er heel tevreden over!

1 like