Tudor Only deel IV

Dat zilver verkleurt is mij wel bekend (heb wat zilveren armbanden), maar gezien de specifieke legering had ik verwacht dat t wat langer zou duren. Het is niet dat ie al 3 jaar in de etalage ligt.

1 like

Ach een nachtje in een lauw warm sopje met Dreft afwas en hij is weer als nieuw :blush:

1 like

Lag deze zo in de winkel?

Jeps. Nog in de stickers. Kon 10% korting krijgen. Ze hadden overigens ook nog een compleet nieuwe die ze konden leveren. Deze had ook al paar krasjes op de bodem.

:+1:

Vind het wel bijzonder dat hij zo verkleurd is in de winkel😳
Terwijl je hier bij de mensen die hem dragen bijna niets ziet🤨

1 like

Ben dan ook wel benieuwd naar hoe anders dat is/was.
Kun je dat onder woorden brengen?
Ik herken het namelijk ook wel, maar weet niet wat het is.
Voor mij zoek ik het in de richting van de weerschijn van het zilver…geen enkel ander horloge heeft dat.
Daarnaast blijft ie onopvallend, bijna gedistingeerd.
En ik heb ook het vermoeden dat ie bij het ouder worden meer van z’n zilvereige schappen gaat tonen, n dan heb ik het niet over zwart worden of zo.
Ik weet niet, er hangt een beetje mystieke sfeer om heen.
Kortom, ik kan de vinger er niet helemaal op leggen
Jij dan?

1 like

Fotootje van nu

9 likes

Ik zal een poging ondernemen!

Het zilver zelf heeft een andere tint dan het staal. Iets zachter, misschien. De brushing helpt hier ook bij, in tegenstelling tot de opgepoetste kanten en bevels van de stalen variant.

De kleurstelling van de plaat en bezel zijn ook rustiger, meer stijlvol en minder speels.

En dan de band. Zo’n stalen band is natuurlijk compleet anders, maar los daarvan loopt die leren band van 20 naar 16mm gok ik. Dat is enorm smal, en doet het meer naar een opgekleed horloge neigen.

En inderdaad dit!

3 likes

We komen aardig dicht in elkaars buurt geloof ik.
Brushing all over benadrukt ook een stukje ingetogenheid inderdaad.

Understatement en klasse: dat is misschien het meest kenmerkende.
En niet makkelijk te kopiëren door andere merken: zilver is, en zal omstreden blijven.
Dat maakt hem dan weer uniek.

:ok_hand:

1 like

Als ik de blauwe niet had, was ik allicht gisteren wel overstag gegaan voor de zilveren. De twee naast mekaar zouden wel kunnen maar dan vrees ik dat er toch een van de twee vaker in de doos zal blijven liggen; welke dat dan ook moge zijn!

2 likes

Gave kleur is dat toch dat taupe

1 like

Dank je!
En ook beetje verslavend …
Tadaaaahhh, meteen weer een typisch taupe-fotootje :face_with_hand_over_mouth:

10 likes

Man man wat een ding :smiling_face_with_three_hearts:
Fluted bezel is echt adembenemend mooi, niet op de foto vast te leggen gewoon. Twinkelt heerlijk :slight_smile:

16 likes

21 likes

Geen idee, ik weet dat de blauwe en zwarte dial met romeinse cijfers gewoon te koop zijn. Die liggen bij diverse filialen. Beschikbaarheid van de door jou genoemde configuratie heb ik geen idee van.

Die steentjes schijnen in Azië nogal populair te zijn. Misschien ligt het daar aan.

Zelfde probleem als de chips bij auto’s :rofl:

yep went snel … ik wacht nog op mijn schakeltje voor de bb36 om de pols kan :sob::sob:

1 like

yep erg mooie uitvoering , ik had precies zo’n als test klok voor ik op de wachtlijst voor de explorer ging :grimacing::+1::+1:

1 like