Deze ga ik dit weekend of ten laatste maandag passen, is gereserveerd
Krijg je geen spijt van.
Vandaag stalen band opgehaald voor mijn Tudor BB58 Blue die nu op een fabric strap zit.
Ik had van de week een Forstner Ouster bracelet besteld maar toen kwam deze voorbij op HF en kon ik hem niet laten lopen.
Gelukkig nog de Forstner band kunnen annuleren (was niet op voorraad).
Maandag naar Nico Rijsman in Culemborg brengen (zit binnen 15 rijden dus lekker dichtbij ) om de band weer netjes tip top te laten opmaken…
En dan lekker afwisselen
Ah mooi! En het is de 72040 TL06 band die voor de blauwe BB58 bedoeld is?
Lijkt me wel
Die band heeft het wel te verduren gehad. Of laat ik het anders zeggen, hij is gedragen…
Zit er verschil in de band van de zwarte en blauwe?
Kan je een foto posten van de band als hij klaar is. Ben wel benieuwd hoe hij er dan uit ziet en wat kost een band opmaken?
De tweede code is schijnbaar het productienummer.
Ik heb van meerdere aardige HF leden met een blauwe bb58 het ref.nr doorgekregen waar bij de tweede code dus elke keer anders was.
Ik weet dat adrian barker in filmpje op youtube heeft gezegd dat de kleur van het metaal anders is van blue en black. Maar qua ref.nr. van de banden kan ik na wat onderzoek geen verschil vinden
Deze band komt van een zwarte bb, heb hem bij mijn blauwe bb gehouden maar kleurt prima, zie eerlijk gezegd geen opvallend kleurverschil…
Zal ik doen .
Ja hij is inderdaad goed gedragen, maar komt na bezoekje bij Nico helemaal tip top in orde !
Ik bezit zowel de zwarte als de blauwe BB58 op staal. Neem van mij aan: de zwarte is van een donkerder/somberder kleur staal dan de blauwe (lichter/frisser). Ik kan dus bevestigen wat diverse vloggers beweren.
Ok, ik heb na een klein “onderzoekje” (bij aantal leden op HF ref.code opgevraagd van de band van de blauwe en de zwarte) iig geen verschil qua ref.nr. van de blauwe en zwarte kunnen achterhalen.
Lijkt mij dat deze ook ander ref.nr. moeten hebben voor de meneer in het magazijn.
Wellicht een speling van het licht en ogen icm met de zwarte bezel en blauwe bezel … dat kleur amders overkomt!?
Ik kan ze niet vergelijken naast elkaar, maar zie bij mij iig geen opmerkelijk verschil qua kleur als ik hem bij mijn kast houdt.
Maar enfin maakt ook verder niet uit, bij mij kleurt hij prima en ik ben er blij mee
Als jij het verschil niet ziet, prima toch. Er is ergens op www nog wel een filmpje met uitleg te vinden dat de legering/samenstelling van de beide typen staal verschillen.
Volgens mij heeft @Seumpie zijn beide zonen ook een BB58 cadeau gedaan (de een zwart, de ander blauw) dus wsl kan die het kleurverschil -hoe gering/subtiel dan ook- eveneens aan je bevestigen.
Verder: als jij er oké mee bent, dan dus prima voor jou.
Blijf er overigens wel benieuwd naar hoor …. ik heb redelijk wat onderzoek gedaan omdat ik op zoek was naar een band voor mijn blauwe.
Dus als iemand het verlossende woord hierover graag! Dan is iedereen in toekomst weer geholpen
Klopt