Tudor Only deel IX

15 likes

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze getalenteerde schoonheid!!
Ik wens je er een mooie tijd mee. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Goede vakantie gewenst en je horloge zou t niet liggen :ok_hand:

@Scorpio een heerlijke aanwinst :ok_hand: ja een nato of MN staat m fantastisch.

18 likes

Dit is een count down bezel. De gewone Pelagos FXD heeft dit ook.

Wat je er mee kan doen is een bepaalde tijd instellen en als de minutenwijzer bij 0 komt is de tijd om. De Marine National gebruikt dit bij het navigeren. Ze duiken altijd in duo’s waarbij er eentje de tijd bij houdt. Als de tijd om is, dan is het tijd om van richting te veranderen. Zo zal het bij het zeil team ook wel ongeveer werken.

Een count down bezel bij navigeren is handiger dan de standaard bezel. Tuurlijk kun je daar ook de minuten bijhouden, maar daarna lopen de minuten door. Dus is er kans dat je verward raakt hoeveel minuten je ook al weer aan het bijhouden was en wanneer de tijd verstreken is.
Bij gewoon duiken is een gewone bezel juist wel weer handig, omdat je wilt weten hoe lang je onder water bent, dus die minuten mogen blijven doorlopen.

Voor de meer dagelijkse en minder avontuurlijke mensen onder ons, een count down bezel is ook heel handig tijdens het koken :rofl:

7 likes

Oww, had er al een voorstelling van maar dit smoelt echt lekker :yum:

2 likes

Haha… dit wordt gewaardeerd :wink:

2 likes

Ruim 25 jaar ervaring met carbon .
Je krast er zo stukken uit en het versplintert makkelijk , rommel voor horlogekasten .
Leuk voor een raceauto :wink:
Alle carbon is geperst carbonweefsel/vezels met hars , werkt uitstekend bij gebruik in laagjes maar die laagjes kun je zo splijten . Is maar in een richting sterk .
Versnipperde stukjes met hars geperst in matrijs is beter te belasten in verschillende richtingen maar vergeleken met staal of titanium is het erg kwetsbaar !

Ik maak zakmessen btw ( met speciale staalsoorten , titanium en carbon in veel varianten)

8 likes

Ik had het al gemeld bij het incoming topic dat de Iconaut onderweg was. Zojuist is hij dan binnengekomen. Deze voelt net zo “chunky” als hij er uitziet :ok_hand:

Hiermee is mijn Tudor familie weer een beetje uitgebreid.

15 likes

Mocht Tudor later dit jaar of in 2024 de Pelagos 39 in het blauw :large_blue_circle: uitbrengen dan wil ik hem. :grin: Misschien had ik dan wel beter de BB58 in het OG zwart kunnen kopen… maar blauw is toch al mijn favoriete horlogekleur. :smile:

Zijn er meer mensen die wachten op een blauwe Pelagos 39?..

Pelagos 39
  • Zwart (huidig model)
  • Blauw (later dit jaar… of 2024)

0 stemmers

5 likes

Nee ik wacht niet heb al die veel mooiere blauwe BB58

:heart_eyes:

12 likes

Best mooi spul. Jammer van de maat :expressionless:

28 likes

Mwah, hij ziet er toch een beetje “speelgoed” uit. Met name door dat blauwe centrum op de wijzers. Doet wat af aan de premium feel van zo’n horloge voor mij.

Beoordeeld vanaf de foto’s dan hé.

2 likes

Ik vind het speelse eigenlijk wel leuk :upside_down_face:

Maar snap wat je bedoelt hoor. Was exhibition only dus niet eens naar een prijs gevraagd :grin:

2 likes

Wat ik wel jammer vind wat ik zo zie op de foto is dat het geen forged Carbon is of lijkt dat maar zo

1 like

Ik weet het eigenlijk niet. Lijkt mij meer titanium oid?

1 like

Oke

1 like

Mijn beste Tudormigo,

Chapeau.:+1:
Proficiat met deze robuuste schoonheid!!
Geniet er met volle teugen van!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hoewel ik de band met t-fit echt top vind, kan hij rubber ook goed hebben :sunglasses:.

24 likes

Rubber draagt heerlijk en staat m prima .

Heeft vandaag weer zijn best gedaan hier op Kreta

26 likes

Dikke blij …. heerlijke aanvulling op de Pelagos 39

Waar de Pelagos echt als een werkpaard en bombproof draagt oogt de bb58 toch wel stuk verfijnder.

Love it!

25 likes