Tudor Only deel V

:woozy_face: vandaag nog 14 verkooppunten aangeschreven en gebeld en nergens te krijgen :no_mouth:

1 like

Tja. Ik ben bang dat het dit jaar niks meer wordt voor een mn21

Fingers crossed :ok_hand:

1 like

Prachtig duo zo :+1::star_struck:

1 like

Dankzij jouw set zag ik dat 't prima naast elkaar kon die 2 Tudors :ok_hand::ok_hand:

Heerlijke 2-piece collectie, ik ben voorlopig ff klaar. Genieten maar :slightly_smiling_face:

2 likes

Ja man ,heerlijk zo :+1:
Met deze twee toppers ben je eigenlijk klaar . Kunnen altijd en overal bij .

Dat is het inderdaad, zo had ik ze ook in huis tot voorkort. Maar de 36 heeft het pand toch moeten verlaten. Ik merkte dat 'ie een stuk minder aan de beurt kwam door de 58. Ik vond het daarom zonde om ze allebei te houden, maar ze zijn inderdaad verschillend genoeg om naast elkaar te kunnen hebben.

@Tijner geniet ervan!

2 likes

Jii hebt nog wat meer prachtige stukken Daan! :+1:

Dankje en precies: je kunt niet alles hebben/houdenā€¦

1 like

Na een erg leuke kennismaking met @Otis heb ik nu een aantal dagen deze BB58 te logeren. Mijn pelagos is met otis mee.

De 58 is een prachtig ding en zit lekker om de pols. Wat ik me sterk afvraag is in hoeverre deze maat mij bevalt en kan blijven boeien.

Super mooi dat het wederzijds vertrouwen er is om dit soort korte uitruil momenten mogelijk te maken. Het geeft een zoveel beter beeld van een horloge dan even een half uurtje passen bij de AD.

13 likes

8 likes

Tudorvriendenā€¦ Ik overweeg om een Strapcode bracelet te kopen voor mā€™n BB58.
Mijn horloge zit momenteel reeds op de OEM stalen band, maar ik merk dat ik er zeer voorzichtig mee omspring, schrik voor krassen. Ondanks dat de band op de sluiting toch al wat haarlijntjes heeft van de vorige eigenaar.

De fake rivets storen me niet in die mate dat ik er een andere band voor zou kopen.
Het is me meer te doen om meer ā€˜peace of mindā€™ tijdens het dragen. Dat een bracelet van ā‚¬100/ā‚¬150 bekrast geraakt tijdens het dragen maakt me minder uit. En dan heb ik de OEM bracelet met minimale gebruikssporen voor als ik het horloge ooit verkoop.

Logische gedachtegang? Of zouden jullie het horloge gewoon op de OEM bracelet blijven dragen?
De mooi gepolijste zijkant van de kast kunnen natuurlijk ook bekrast geraken tijdens gebruik, daar zal de bandwissel weinig aan veranderenā€¦

Meningen zijn welkom! :slight_smile:

2 likes

Een toolwatch is er om gedragen te worden, inclusief die prachtige originele band!

8 likes

Wat is er leuk aan het hebben van een horloge als je het niet durft te dragen?

3 likes

Dat is dus exact waar ik nog wat mee worstel :slight_smile:

2 zaken: dit is voor mij veruit mijn duurste horloge ooit. Daarbovenop heb ik er een knipperlichtrelatie mee. De ene dag vind ik 'm prachtig, de andere weer wat minder. Mocht ik er een ā€˜die doe ik nooit meer wegā€™ gevoel bij hebben zou ik 'm wellicht zorgelozer kunnen dragen, en meer plezier van hebben.

Mijn vorige duiker was een Seiko PADI Turtle. Droeg ik heel vaak. Op de band zaten best veel krassen en putjes. Case zelf viel goed mee qua beschadigingen. Vandaar dat ik een ā€˜back up bandā€™ overweeg, gezien deze het doorgaans toch harder te verduren krijgt dan de case zelf.

1 like

Beetje vreemde redenering, lijkt me. Je wil dus een mint condition bracelet hebben op een potentieel goed gedragen en bijgevolg redelijk bekrast horloge?

Ik zou denken: alles in de kluis en hopen op meerwaarde of gewoon dragen.

Of je vindt de band niet altijd even comfortabel (ik krijg hem bv niet goed afgesteld tijdens de winter) en je draagt er eens iets anders op (stalen band, MN strap, nato, rubber, leer, ā€¦).

3 likes

Dragen dat ding! Horloges zijn ervoor gemaakt en je maakt een verhaal met je horloge waardoor je hem misschien helemaal niet meer wilt verkopen na een tijdje

2 likes

De bedoeling is nog steeds om er zorg voor te dragen, de BB58 is mij wat te duur om echt als ā€˜beater watchā€™ te dienen :slight_smile:

Deze ochtend wat NATOā€™s van Crown&Buckle besteld, alsook suede en leren bandje van WatchBandit. Om inderdaad de look&feel ook wat te kunnen veranderen! Nu enkel nog proberen een Bergeon 7825 tang te vinden binnen Europa, niet makkelijk blijkbaar.

Met de standaard spring bar tool blijkbaar een pain in the ass om de stalen bracelet eraf (en vooral er terug op) te krijgenā€¦

1 like

Bij jou ook al geleverd? Dat ging rap zegā€¦

Beetje vreemd vind ik het wel :wink:.
De meerprijs van de andere stalen band zal min of meer gelijk zijn aan de waardevermindering vanwege wat krasjes op je originele band denk ik .
En je zal zien dat je net wanneer je het horloge op andere band hebt je bent uitgeschoten met je springbartool of dat de kast een beuk krijgt .
Gewoon dragen !
Die ik ook met die van mij :+1:.

3 likes