Tudor Only deel VII

https://www.jkwatchstore.nl/store.php?wid=1860

Pro qua dragen dus gelijk aan de BB58 Dan?

1 like

Nee qua dragen is de BB 58 veel comfortabeler :+1: als ik het mag zeggen :blush:

2 likes

Ja de blauwe vind ik ook héél mooi👌🏻

Welke maat had je gepast? Is er in 38 en 41mm toch?

1 like

Voor het geld hadden ze best wel grade 5 Ti mogen gebruiken ipv grade 2.

Had jij dan liever bij een “tool watch” een kast gehad met gepolijste lugs of andere delen?

De 42mm Pelagos is van grade 5 gemaakt vandaar mijn opmerking, dus niet vanwege de looks maar vanwege de hogere kwaliteit van de Titanium legering.

5 likes

Aha, ik zag alleen het voordeel van ti5 in het kunnen polijsten. Verrassend dat het verschil in prijs met de 42mm met ti5 dan niet eens zo veel (€300) is.

De Pro is wel wat zwaarder maar heeft wel weer die fijnafstelling op de clasp.
Als je geen problemen hebt met de band van de BB58 draagt deze eigenlijk iets beter.
De nieuwe Ranger draagt net als de BB58 maar heeft die fijnafstelling dus draagt daardoor weer beter dan de BB58
De P39 is de top , licht in gewicht, heerlijk plat op de pols en weer die fantastische afstelling.

2 likes

Precies mijn punt, dus vanwege dat geringe prijsverschil hadden ze best ook grade 5 kunnen toepassen. P39 is minder materiaal, minder WR, minder grade Ti, minder complexe dial/geen date en toch maar €300 goedkoper. :man_shrugging:

Hier het verschil in tint tussen de 2 grades:

Het zou kunnen dat ze voor grade 2 hebben gekozen omdat het wat zwaarder is dan grade 5…bij een kleiner horloge is grade 5 misschien te licht van gewicht hebben ze wellicht gedacht.

8 likes

Zal toch de gedachte heersen bij tudor dat ze er nu meer aan over kunnen houden omdat mensen de “te grote” 42mm toch niet nemen ondanks ti5 en het kleine prijsverschil.

Hangt maar net van je pols af toch, 42mm is een mooie maat, niet te klein niet te groot.

Op deze pols bv. (wrishot geleend van Tudor site) lijkt de 42mm al best klein, die zou de 39mm niet kunnen hebben:

3 likes

Maar toch lijkt door de maat de 39 mensen over de streep te trekken.

Voor wie de 42 wat te groot is. :slightly_smiling_face: Pelagos 42mm is altijd goed verkocht zover ik weet.

En daarom zou het in mijn beleving vanuit Tudor de reden kunnen zijn dat ze Ti2 gebruikt hebben en maar €300 goedkoper hebben gemaakt, win win, er zijn mensen die de maat belangrijker vinden dan de huidige RRP en Tudor heeft met marge.

Met de meer marge zal het denk ik ook wel meevallen, voor de P39 is natuurlijk weer een hele grote investering gedaan voor de nieuwe P39 productielijn…juist in een tijd waar alles (grondstoffen/energie) duurder is geworden en personeel schaarser, ze kunnen er ook maar zoveel bouwen als de capaciteit het toelaat. Dus vanuit Tudor is de prijs best gerechtvaardigd maar als ik in de markt was voor een P39 had ik liever gezien dat het grade 5 was puur omdat het krasbestendiger is.

Ik denk niet dat ze te klagen hebben over de marge die ze pakken op hun horloges aangezien het Veblen goederen zijn, imho.

Dat is een misverstand. Geen enkele Pelagos is van grade 5 titanium gemaakt, ze zijn allemaal van grade 2 titanium gemaakt.

“The case of the Tudor Pelagos LHD still measures 42mm and is still crafted from grade 2 titanium”

2 likes

Corrosie weerstand zou bij grade 2 beter zijn:

De prijs zie ik niet direct een groot verschil tussen beide (https://www.alibaba.com/showroom/grade-2-titanium-price.html), maar ik kan me voorstellen dat het verwerken van Grade 2 eenvoudiger is, en dat is mogelijk een heel goed argument.

Verder denk ik dat het in de praktijk allemaal reuze meevalt, ik draag bijna 1 jaar een NTTD ook grade 2 en er staan 0 krassen op.

3 likes

Staal&goud, warme kleurcombi in deze kou :love_you_gesture: :snowflake:
Mooie dag allemaal!

19 likes