Tudor Only deel VII

Heel herkenbaar hahaha. Even afstand nemen van het Tudor topic wil ook wel eens helpen… al is dit maar tijdelijk.

1 like

Is dat je eigen V100? Ik houd het voorlopig nog even bij de 850 en V11 Lemans :wink:

1 like

Omdat de prijzen van tudor ook niet absurd zijn gestegen?

2 likes

Ik denk dat hier meerdere oorzaken aan ten grondslag liggen.
Veel mensen kochten een Rolex voor hun imago terwijl ze het zich eigenlijk niet konden veroorloven.
Economische recessie, consumenten verkopen het horloge nu ze hun geld elders nodig hebben.
Rolex was (en is) overhyped en daar kom men nu achter.
Gevaar om op straat van je Rolex berooft te worden, maakt het merk minder draagbaar/interessant.
Realisatie dat Rolex weliswaar tot de top van het middensegment behoort, maar niet meer dan de list-prijs waard is.
Weinig innovatie en echte vernieuwing.
Lege schappen (slechte verkrijgbaarheid) kan leiden tot desinteresse van de consument in een product/merk.
Zo maar een paar factoren (en er zijn er nog wel meer) die er voor kunnen leiden dat een merk snel in interesse (en dus ook in prijs) kan dalen.

Tudor heeft het voordeel op het op dit moment “hot” is en dat ze goed kunnen leveren. Tudor innoveert, vernieuwd, heeft sterke designs, bouwt een goed imago op onder horlogeliefhebbers, etc.
Allemaal elementen die helpen de waarde vast te houden. En last but not least biedt Tudor enorm veel waar voor je geld.

8 likes

Vergeet niet dat Tudor als (noem het terecht of onterecht) voordeel heeft dat het connectie met Rolex heeft.
Rolex niet te krijgen of te duur? Dan is voor velen een Tudor het logische alternatief om toch een glimp van Rolex mee te krijgen.
De modellen van Tudor zijn daarnaast een directe knipoog naar de vintage Rolex modellen, waarbij de leek veel liever een modern uurwerk heeft met de looks van een oude Rolex, in plaats van zich in het oerwoud van vintage Rolex te begeven.

De goede bereikbaarheid qua voorraad en prijs zorgen voor het uitblijven van de bubbel. En zonder bubbel kan hij ook niet barsten :smiley:

6 likes

Het zijn in ieder geval oorzaken waar ik me totaal in kan vinden.

Zo zie ik het persoonlijk niet helemaal. Toen de Black Bay 58 op de markt kwam, was ik gelijk verkocht aan het design en was overigens mijn eerste blik op Tudor überhaupt. Pas heel veel later toen ik echt een Black Bay 58 wilde gaan aanschaffen kwam ik er achter dat Tudor een onderdeel van Rolex was, toen ik nieuwsgierig was waarom dit merk Tudor heet :see_no_evil:
Dat Tudor een poor man’s Rolex is, die vlieger zal voor mij dus niet opgaan, aangezien ik voor lange tijd niet wist dat Tudor een onderdeel van Rolex was en überhaupt puur voor het design ging :grin:

Met hun Black Bays en Pelagos heeft het merk echt hun eigen identiteit gekweekt en gekregen. Wij als horlogenerds en Tudoraholics weten inmiddels dat het een onderdeel is van Rolex (ok… ik zelf kwam er pas heel laat achter haha), maar ik denk dat het merendeel van de afnemers dit niet weten.

Maar goed, tijd voor een plaatje…

15 likes

Ik zat laatst bij de AD, en daar was een verkoper achter me bezig met een klant, die dit toch als belangrijk verkoopsargument aanhaalde. Voor mezelf was dat van geen belang om een tudor te bestellen, en denk dat dit voor liefhebbers ook geen verkoopsargument is. Er blijft tenslotte ‘tudor’ op de wijzerplaat staan :man_shrugging:t2:

2 likes

Dat heb ik ook zo meegemaakt bij de aankoop van mijn Tudor GMT. Voor mij qua imago evenmin belangrijk, echter op technisch vlak maak je je dan in elk geval geen zorgen dat er kwalitatief iets niet deugt :grinning:

2 likes

Helaas is deze gecanceld. Het horloge is retour naar de verkoper.

Eenmaal binnengekomen en uitgepakt zag ik dat de lugs zowel aan de onderkant als aan de bovenkant helemaal onder de schades zaten van een bandenwissel gedaan door een vorige eigenaar…

Helaas.

11 likes

Zo jammer want wat is die mooi. Maar wat een slager joh… Die is meer dan één keer uitgeschoten.

Was het niet vooraf gemeld?

Gr, Vigorelli

3 likes

Goeiedag zeg die heeft er ook iets anders mee gedaan dan alleen uitgeschoten

1 like

Zo zeg… ff met de houtbeitel de bandjes gewisseld :see_no_evil:

7 likes

Schat? … Ik ben mijn horlogebandje aan het wisselen. Kun je me even de hamer en beitel aangeven?

3 likes

Ai, dat is wel lelijk ja.

Maar zou het wellicht ook een nadeel zijn van een zilveren kast? Het materiaal is tenslotte veel zachter dan het reguliere staal.

1 like

Dat denk ik wel, maar ik heb hem liever zonder dat de band is gewisseld met behulp van een koevoet :slight_smile:

1 like

Ach, het kan gebeuren. Pech voor mij. En voor de verkoper, want die heeft z’n horloge terug.

Ik wou het alleen even delen, omdat ik zo enthousiast was om weer een tudor te hebben en me weer te mogen mengen in dit topic met af en toe een wristshot.

Misschien weer in de toekomst.

Tot die tijd doe ik het maar met deze ;

11 likes

Ook geen straf he :grinning:

1 like

Er zijn inderdaad vervelendere dingen in het leven :wink:

1 like

Ik benoem het zelf ook wel als mensen voor een horloge komen en vragen waarom ik zelf een Tudor heb gekozen. Maar meer dat ik het verhaal erachter leuk vind wat daadwerkelijk een reden is geweest dat ik bij de release van de bb58 mij meer in ging lezen over hoe Tudor tot stand is gekomen.

Verder blijft het idee van “the shield protects the crown” gewoon een grappig verhaal om te vertellen waar mensen over het algemeen ook een leuke reactie op hebben.

1 like

Hoe krijg je dit voor elkaar dan?
Aan de onderkant een paar krasjes: prima dat gebeurt. Maar dit :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

2 likes