Tudor Only deel VII

HF is niet het gemiddelde in de wereld hè.

Maar goed ik weerspreek zeker niet dat een tudor beter te verkrijgen is.
Wat wellicht ook een reden is van de enorme prijsstijging en nu daling van een rolex.
Maar het begon heel eenvoudig dat een daytona niet verkrijgbaar was naar een stalen sub en een gmt en een stalen dj en ineens waren zelfs de meest gekke combinaties niet meer verkrijgbaar. Dat was inderdaad een geld en fomo overschot,
Maar dat was niet alleen bij rolex.

Ook tudor en andere merken hebben en hadden daar last van.

De hoofdvraag waarom de prijzen van tudor niet dalen is denk ik wel beantwoord.

Tja het is niet eerlijk verdeeld in de wereld.
Bel nog eens dat rondje! We zijn inmiddels ook al weer een paar maanden verder. Oh wellicht nog beter. Koop eerst bij een van die AD’s een tudor. :joy:

3 likes

Ik heb niet gesteld dat Rolex al 30 jaar overhyped is, Rolex is overhyped sinds er boven list moet worden betaald voor nieuwe/jonge modellen, zoals een simpel sportmodel. Dat Rolex alles en iedereen verslaat met z’n marketing staat boven kijf, dat doen ze echt waanzinnig goed. Rolex is King in Marketing! En hoe je het verder ook wendt of keert; Rolex is echt niet vernieuwd. Als Rolex fan-boy kunnen hooguit zeggen dat Rolex tijdloos is en doorontwikkeld op oude concepten en bestaande modellen. Maar daar is niets mis mee zolang de markt dat accepteert, een Porsche 911 blijft zich ook evolueren (maar is wel makkelijker nieuw en tegen list-prijs te verkrijgen) :wink:

Opmerking van de schrijver: op dit moment zowel Rolex als Tudorloos zonder enige voorkeur voor een van beide merken!

1 like

Technisch gezien, betaal je voor vintage modellen ook meer dan dat ze list gekost hebben. Een modelletje uit 1980 voor 5 duizend euro lijkt ‘goedkoper’ dan een nieuwe, maar dat ding koste in 1980 misschien 1000 piek.

1 like

Wel goed om te weten dat je hem ook als fles- en blikopener kunt gebruiken… :sweat_smile:

1 like

Heb je het al geprobeerd? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Een 911 te kopen?

• prijzen gaan boven list als je hem gelijk wilt hebben
  • Die kun je niet gelijk meenemen…
  • bestellen kan. Maar lang wachten. Heel lang.

Je-zus wat een debiel. :see_no_evil:

2 likes

Mah, deze debiel was met de levertijd van iets meer dan 6 maanden uiterst content. Zie ik Rolex niet doen.

1 like

Hij refereerde naar mijn post. Met debiel bedoelde hij de voorgaande eigenaar van de tudor die te zien is op de foto.

1 like

Voorgaande eigenaar aka “The Butcher” :hocho:

2 likes

Wanneer was dat was?

Nb rolex produceert ook niet op bestelling.

Zucht, altijd weet Rolex zijn kont weer in een topic te draaien.
Iemand nog iets over afwerking en Grand Seiko die dat veeeeeel beter doet? :wink:

1 like

Nog advies waar grootste kans :upside_down_face:

Nog een… :grin:

13 likes

Als je al tudor hebt…

Ben je dan geen klant van de AD?

Alles second hand gekocht? Bij de grijze of particulier?

1 like

Yep

Sub via Jaap, date via Jetco Hongkong (geen EU model) en de 39 was niet te krijgen dus via HF.
En al mijn vorige horloges (stuk of 10 Rolexen) allemaal tweedehands :grin:

Oh…mijn eerste PO in 2011 bij AD maar die bestaat niet meer en verkocht ook geen Rolex.

3 likes

Grapjas en dat baseer je op? Toen ik m’n Tudor in september reserveerde uit nieuwsgierigheid nog naar de wachtlijst van een Sub gevraagd. Ging toen nog 6 jaar terug en er werd ook niemand meer op de lijst gezet. Rolex is nog steeds een drama qua beschikbaarheid van populaire modellen. Goed dat mensen nu naar andere merken kijken, meer dan list zijn ze toch niet waard.

1 like

Haha beste grap van 2023 dit.
Even uitgaande dat je voor list bij AD bedoelt.

Stuur 10 random mensen naar de AD voor een sub en er mag wellicht één een bestelling plaatsen.

Stuur 10 random mensen naar de AD voor any Tudor en er lopen zeker 3 met een horloge de deur uit. En de andere 7 mogen bijna zeker een bestelling plaatsen.

De bubbel is gebarsten maar Rolex is nog steeds heel erg gewild. Als jij of iemand een sub binnen twee maanden kan krijgen is dat meer uitzondering…

En even een plaatje. Nog steeds erg blij mee.

18 likes

Flauw hoor… om deze opmerking te plaatsen.

We zijn hier allemaal min of meer rolex en tudor liefhebbers. Komt meneer weer met een GS.

Wie ben jij en waar reageer je eigenlijk op?!

Heb ik jou grapjas genoemd? Dacht het niet.

Graag dan ook niet zo naar mij reageren met je wachtlijsten van 6 jaar terug.

Maar goed. Je reserveerde dus een tudor… niet beschikbaar?