Tudor Only deel VIII

Verschil is 5mm. Dat is ongeveer hetzelfde als 2 gaten verspringen 1>3

1 like

Mm oke, vind dat opzich nog best veel. Maar ben benieuwd hoe het voor mij in de praktijk voelt. Zal het wel is een dagje met de Rolex variant testen voordat ik de keuze maak

1 like

Ik heb de steelreef easylink op mijn BB Chrono en vind het echt een super toevoeging :+1:

2 likes

Klopt Ranger Oyster is helemaal gesatineerd. Ik denk niet dat ik me daar aan stoor, het verschil is alleen de zijkant.

2 likes

IK weet dat je het mij niet vraagd, maar hier is toch mijn mening :slight_smile:
De band zelf draagt erg prettig en is mooi qua afwerking en kleur.

Nadelen zijn er helaas meer voor mij.

De band beschadigd zijn eigen eindstukken als die daar overheen schuurt. En dat gebeurd al bij het plat leggen van het horloge.
De sluiting is aan de onderkant erg lang (de beugel zelf dus). Niet fijn voor smalle polsen (17,5).
De sluiting is aan de onderkant ook niet glad waardoor er flinke afdrukken in de pols ontstaan door bewegen.

Als die beugel korter zou zijn zou die perfect zijn. Halve schakel van Uncle Seiko helpt mij bij het beter afstellen, maar door die lange beugel en scherpe open stukken draag ik ik hem nu liever op de Forstner met verende schakel.

1 like

Dat is een betere optie dan de uncle seiko dan, die past niet overal tussen. Kan niet op het eind geplaatst worden tegen de sluiting aan etc.

:slight_smile: je mening is zeer welkom hoor. Bij mij is het vooral het lusje / passantje (? :thinking: ) wat vrij snel begon te rafelen. Ik heb er trouwens een andere gesp op gezet. Ben nogal neurotisch aangelegd wat dat betreft, dus heb altijd vouwsluitingen.

7 likes

Jawel hoor dit kan prima. Afhankelijk welke kant jij bedoeld natuurlijk. https://www.youtube.com/watch?v=-YmZ2m6Duok&ab_channel=AndyinSG

Die leren band heb ik nooit gekocht want die moet je verkeerd dragen.
Wel heb ik de nato is die is ook echt prima.

1 like

Ben benieuwd of de OCD types zich eraan zullen storen (gesatineerd <-> gepolijst). Vaak zijn de fake rivets aan de zijnkant al een brug te ver hoewel je die imo amper ziet bij dragen (ik was ooit zelf faliekant tegen die fake rivets maar heb me er in de loop der tijd bij neergelegd en stoort me nu niet meer - maar nodig vind ik het nog steeds niet). Los daarvan is de T-fit sluiting een prima ding.

1 like

Mooi !! staat er nu 23 op de achterkant?

1 like

Zeker een goeie optie, die Steelreef. Ik kende hem nog niet. Mss wel de 120 piek waard die ze ervoor vragen. Aan de andere kant heb ikzelf niet zoveel behoefte aan driemaal daags de bandlengte aanpassen… (ik slinger gewoon een Tudor met een andere bandmaat om de pols :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Het BB58 ‘projectje’ waar ik het eind vorig jaar met je over had, is er nog steeds niet van gekomen overigens. Staat nog op de planning voor als het wat rustiger wordt… ooit :pray:

1 like

Voor nu trouwens even op een canvas band.

7 likes

Ah kijk, ik heb hem direct gewisseld en als laatste gezet voor de clasp. Het probleem met die uncle seiko is dat hij op de laatste link aan de kant van de flip lock niet lekker scharnierde.
Nu heb ik een soort van langere clasp, draagt beter maar is nog steeds sub optimaal.

10 likes

Was ik al benieuwd naar inderdaad :wink:

1 like

:pray: Tudor rules :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Daar kan ik het niet mee oneens zijn :grin:

1 like

Tudor rules, bij mij iig

18 likes

gefeliciteerd

1 like