Een 14060 draagt toch zo goed als gelijk met de Pelagos 39? Waar zat het verschil in voor jou?
Grappig dat de 14060 niet goed op je pols lag en de P39 wel. Qua draagcomfort is de 14060 toch wel bijna perfect voor een duiker, zelfs bij kleinere polsen. Ik heb de P39 ook is gepast en vond de Sub toch net zo goed of beter dragen. Ben benieuwd wat je dan niet beviel. Even een foto van 16610 voor het voorbeeld, dragen toch nagenoeg hetzelfde.
Voor mijn gevoel viel de p39 net iets kleiner uit op de pols. En de 5 serie beetje kantje boord. Maar daar speelde ook meer mee qua compromis band/sluiting.
Wat sub fotos uit eerdere pas sessies (5 en 6 serie). In vergelijking met de p39 vond ik deze op mijn pols toch net wat rustiger beter aansluitend ogen.
Ik heb het ook regelmatig dat hij zichzelf verstelt bij bewegen. Dit gebeurt vnl als het horloge los genoeg draag dat het over mijn polsbeentje komt en de beweging van mijn hand de band genoeg schuin weg van de sluiting trekt om de T-fit te ontgrendelen.
Ik vind het zelf ook een beetje vervelend, ik heb dagen dat ik het niet heb en dagen dat het een paar keer gebeurt. Het is rap weer teruggeduwd natuurlijk, maar toch. Geen idee of het te corrigeren valt, misschien spant de veer niet genoeg in ons geval. Ik heb die van mij tweedehands gekocht, dus ik heb niet veel zin om naar een AD te gaan hier die mij hoogstwaarschijnlijk zal afwimpelen.
Laat zeker weten wat de AD zegt als je wil
Zou de insert passen op een 58?
Ieuw
Ja , afgelopen zomer heerlijk op rubber
Deze zomer gaat die ook weer op rubber.
Of ik moet een halve schakel bij US voor deze band erbij halen.
Heb nu ook de FXD waarmee ik kan afwisselen.
Mijn beste Dan,
Slechts weinigen voelen de regen,
de meeste worden gewoon nat.
Deze karaktervolle Tudor FXD,
voelt dit stijlvol, met gepaste trots aan.
Orologio Signaturis Temporis
Zeker
Ik ben van plan mijn BB36 met ETA uurwerk tzt eens binnen te brengen voor een kleine service en regulatie. Momenteel loopt hij iets te traag, zo’n 3 à 4 sec per dag… Aangezien hij dit wel heel stabiel doet denk ik niet dat er zorgwekkende zaken zijn.
Ik heb al eens rond zitten kijken voor een goed adres hiervoor maar kom nog niet echt verder. Ik kan hem natuurlijk richting Tudor brengen of het via S&C doen (komt hij oorspronkelijk vandaan) maar mijn gevoel zegt dat dat niet nodig is.
Iemand wellicht een goede tip voor een goed en vertrouwd adres in de wijde regio van Zwolle?
Ik moet zeggen dat ik de look van de orginele rubberstrap mij niet kon bekoren, daarentegen ben ik echt heel erg tevreden over de kwaliteit en het comfort van de Zealande rubber strap.
Voor de rest heb ik het horloge nu bijna een jaar in bezit en ik ben er nog steeds enorm verliefd op. Het comfort door het gewicht en het formaat zijn ongekend. Daarnaast is het gewoon een heel subtiel horloge die je op de juiste momenten beloont door in ene zijn starburst dial te laten zien of je verrast met in ene een complete faded bezel look als het licht er precies juist op valt. Enorme aanrader!
Is vrij normaal dat er wat afwijking is. Geen reden voor servicebeurt als je nog binnen je interval zit.