Tudor only II

Gebruik jij hem ook functioneel? Zodat je niet telkens de tijd hoeft te verstellen als je weer eens in een andere tijdzone voet aan de grond zet.

Deze staat heel hoog op mijn ‘next to have’ lijstje. Mooie GMT!

1 like

Bij mijn vorige werkgever gebruikte ik hem echt “superfunctioneel”; daar had ik soms dagen achter elkaar dat ik elke dag in een compleet verschillende tijdzone was. Ik had dan gmt wijzer op UTC, normale wijzers op hometime en bezel op lokaal (als ik niet lang in de andere tijdzone was) of normale wijzers op lokale tijd als ik er wel wat langer was.

Nu blijf ik niet vaak meer over in andere tijdzones. GMT wijzer altijd op UTC omdat dat mijn “werktijd” is. Bezel meestal op standaard.

Ik gebruik de gmt wijzer wel echt, maar daarbuiten vind ik het ook wel een mooi iets dat ik een utc aanduiding heb. UTC is een belangrijke referentie voor velen/veel werkvlakken, en is altijd hetzelfde, een soort basis. Beetje theoretisch misschien maar ik vind het wel wat hebben.

8 likes

Leuk om te lezen dat je zo’n toolwatch ook echt als hulpmiddel gebruikt. Ik dacht het al in jouw werkveld. Niet alleen als modedingetje dus, maar ook nog nuttig. Leuk. Dank je wel voor je toelichting. :ok_hand:

1 like

14 likes

Nee hè… begin jij nou ook al met shots van de sluiting…? Voor die pics hadden we al iemand hier op het forum, dacht ik (niet per se de meest populaire overigens).

Cheers

6 likes

Mooi hoor, alleen de stalen band op dit horloge heb ik zelf nog nooit gedragen. Nato 🥰

1 like

Zwem je ook met zo een Nato bandje? Lijkt me irritant dat geplak of drogen ze snel op

:stuck_out_tongue_closed_eyes: :rofl::joy: Sorry hoor, :roll_eyes:
Zal 't noooooit meer doen, maar hoort toch echt bij 't horloge, en deze band draagt heerlijk.

:kissing_heart: you got the message…. cheers

1 like

Ik heb nog niet gezwommen sinds ik dit horloge draag. Maar dat kan inderdaad wel een nadeel zijn.

Tudor maakt bovendien héle ingenieuze sluitingen … :wink:

7 likes

Zo daar ben ik weer met de NF :sunglasses:

17 likes

Hallloooooo waar is iedereen…?

Hier nog maar eens de North Flag

14 likes

Is hier iemand die mij meer kan vertellen over de kleur van de wijzerplaat van de black bay 58? Op sommige foto’s lijkt de wijzerplaat namelijk meer donkergrijs dan gitzwart. In ieder geval niet zo zwart als de plaat van bijvoorbeeld een Rolex 14060. Ligt dit aan de foto’s of is de plaat van de bb58 echt een heel donkergrijs ipv gitzwart?

Niet echt heel donker zwart, maar komt ook door de structuur op de wijzerplaat.

Mat lijkt vaker wat minder intens zwart

Ligt ook erg aan de lichtinval

5 likes

7 likes

idd meer mat/structuurtje. heel anders dan een gloss dial van Rolex

zie hier een grote foto van mijn tudor GMT (neem aan zelfde type plaat als BB58)

3 likes

@Phil3

Ik vind het persoonlijk mat antraciet. Echt zwart is het eigenlijk niet, maar grijs ook weer niet echt … lastig verhaal, maar met bovenstaande foto’s goed in beeld gebracht mijn inziens.

*wel mijn foto’s, niet meer hedendaags om de pols. Nieuwe liefhebber gevonden!

7 likes

Niet meer jouw BB58 maar wel jouw pics dus ff een vraag: welke band zit (zat) erop? )Dat het geen Tudor band is, snap ik, maar welke wel vraag ik me af.)

4 likes

9 likes