De endlinks van de tudor passen naadloos op de 93150 band van Rolex.
Je kan een poging wagen om die op de kop te tikken, of net als ik een leuke Chinese knock off te vinden met dezelfde maten. Ik heb er eventueel nog 2 liggen, mocht je/iemand interesse hebben.
De brush komt goed overeen, + geschroefde dikke schakels.
Dank voor je reply en tip(s). Zou zo maar kunnen dat ik nog zo’n Rolex band heb liggen. Het viel me iig op dat je een ongebruikelijke combi op de BB58 had zitten. De meeste aftermarket/niet originele banden hebben het niet wat mij betreft, maar met zo’n Rolex band ziet de combi er puik uit. Mss ga ik ook wat experimenteren met die van mij want die fake rivets… ik kan er maar niet aan wennen.
Cheers
Zo deed ik het ook bij mijn Tudor en alle andere horloges die ik heb (gehad). Oh enne voor het wisselen een Bergeon 6767F, hier op het rolletje plakband:
Die band van de Pelagos en Black Bay zijn klote om terug te krijgen zonder tweezer of pincet achtige tool. De springbar kan niet in de lug klemmen om hem makkelijk met een springbar tool erin te wippen.
Snap het ook niet!
Wil je een ‘betaalbare’ (oud lijkende) sub met een dikke knipoog naar het verleden, ga je direct weer je best doen er iets anders van te maken.
Hahaha, briljante opmerking.
Jaja, van jou … daarom schrijf ik ook in de ‘voltooid verleden tijd’. Mis hem nog wel eens trouwens! Mooie dikke duiker.
Ik ben ook geen fan van de faux rivets op de band van mijn GMT. Zelfs nog even op zoek geweest naar een non-rivet band, maar toch lastig en wel een beetje prijzig geintje…
Maar ik zie wèl ook een voordeel van de rivets:
Daardoor lijkt de band iets minder lomp/breed recht erop bekeken, alsof het een 5-link band is. De 22 mm breedte maakt het toch een hoop staal om de pols… en dat valt met de oude band misschien wat meer op.
Over een paar weken (hoop ik) mag ik hier ook weer meedoen. Ik ben overstag gegaan: een nieuwe Pelagos komt naar Leeuwarden! Mede door de posts, foto en het enthousiasme van @junior ben ik om
Met dank aan @Captaingingerbeardd voor de hulp, de zeer goede ondersteuning en het prettige contact so far!