Tudor only II

De endlinks van de tudor passen naadloos op de 93150 band van Rolex.

Je kan een poging wagen om die op de kop te tikken, of net als ik een leuke Chinese knock off te vinden met dezelfde maten. Ik heb er eventueel nog 2 liggen, mocht je/iemand interesse hebben.

De brush komt goed overeen, + geschroefde dikke schakels.

9 likes

Dank voor je reply en tip(s). Zou zo maar kunnen dat ik nog zo’n Rolex band heb liggen. Het viel me iig op dat je een ongebruikelijke combi op de BB58 had zitten. De meeste aftermarket/niet originele banden hebben het niet wat mij betreft, maar met zo’n Rolex band ziet de combi er puik uit. Mss ga ik ook wat experimenteren met die van mij want die fake rivets… ik kan er maar niet aan wennen.
Cheers

2 likes

Staan best wel vaak goede oysterbanden op MP etc.

Ik had dit ook geprobeerd bij een maatje zn BB58 en past idd perfect bij een oyster met hollow endlinks band.

Hier mijn vraag nog maar eens posten. Welke tools gebruiken jullie om banden te wisselen zonder de lugs te beschadigen?

Waarom zou je de originele stalen band eraf halen en er vervolgens een aftermarket band opzetten of mis ik hier iets?

1 like

Wellicht dat @RLC je een tip kan geven (no trolling) sluitingen van zijn horloges zijn nog netter dan bij de AD

2 likes

Goede vraag. Overigens zijn het originele banden (oyster en jubilee), niet aftermarket, maar booral om te kunnen switchen tussen leer en staal.

Plakband. Simpel kantoorplakband.
Zo doet @RLC het volgens mij ook. Wij zijn netjes met onze spulletjes. :sunglasses:

Zo deed ik het ook bij mijn Tudor en alle andere horloges die ik heb (gehad). Oh enne voor het wisselen een Bergeon 6767F, hier op het rolletje plakband:

PS Excuus dat ik hier even Omega foto’s gebruik. Ik had zo snel even geen Tudor in de buurt. Wel nog een foto van mijn Pelagos … :wink:

10 likes

Die band van de Pelagos en Black Bay zijn klote om terug te krijgen zonder tweezer of pincet achtige tool. De springbar kan niet in de lug klemmen om hem makkelijk met een springbar tool erin te wippen.

1 like

Ik plak mijn horloge inderdaad ook zo af. Soms vouw ik het rest stukje plakband nog on de lug heen zodat de voorkant ook niet kan beschadigingen.

2 likes

Ik doe dat standaard, zoals je hierboven kan zien. Het plakband zit er gewoon omheen, blijft het ook beter op zijn plaats zitten.

PS Bij mijn Pelagos kreeg ik het prima voor elkaar zonder extra gereedschap, dus gewoon met de 6767.

Je bedoelt mijn Pelagos :wink:

1 like

Zomaar een paar redenen:

• afkomen van die band met faux rivets
  • afwisselen met een stalen kwaliteitsband (van Rolex bijvoorbeeld)
    En nee, natuurlijk geen cheap ass rommel ervoor in de plaats…

Ik heb nog nooit een Pelagos in handen gehad zonder bandwisselkrasjes op het titanium !

Snap het ook niet!
Wil je een ‘betaalbare’ (oud lijkende) sub met een dikke knipoog naar het verleden, ga je direct weer je best doen er iets anders van te maken. :see_no_evil:

Hahaha, briljante opmerking. :rofl: :joy:

Jaja, van jou … :sunglasses: daarom schrijf ik ook in de ‘voltooid verleden tijd’. Mis hem nog wel eens trouwens! Mooie dikke duiker.

6 likes

Tudor Pelagos 25500tn Two Liner

12 likes

Ik ben ook geen fan van de faux rivets op de band van mijn GMT. Zelfs nog even op zoek geweest naar een non-rivet band, maar toch lastig en wel een beetje prijzig geintje…

Maar ik zie wèl ook een voordeel van de rivets:
Daardoor lijkt de band iets minder lomp/breed recht erop bekeken, alsof het een 5-link band is. De 22 mm breedte maakt het toch een hoop staal om de pols… en dat valt met de oude band misschien wat meer op.

1 like

Over een paar weken (hoop ik) mag ik hier ook weer meedoen. Ik ben overstag gegaan: een nieuwe Pelagos komt naar Leeuwarden! Mede door de posts, foto en het enthousiasme van @junior ben ik om :+1:t2:

Met dank aan @Captaingingerbeardd voor de hulp, de zeer goede ondersteuning en het prettige contact so far! :ok_hand:t2:

4 likes

Ow, da’s lekker nieuws! :ok_hand:
Welke heb je gekocht? Blauw, zwart of de ‘verkeerd om’ versie. :thinking:

2 likes

Thanks! Zwart it is! :muscle:t2::sunglasses:

2 likes