Tudor only II

Deze dan ook maar even posten hier…

:+1::slightly_smiling_face:

14 likes

Ja ik moet zeggen dat het er apart uitziet. Ik ga vandaag even proberen een duidelijkere foto te maken. Ik las gisteravond op het WUSforum dat er iemand was met hetzelfde geval. Ik weet niet of ik dat mag linken hier. Ik hou het forum hier,indien gewenst, op de hoogte. Ik ga denk ik wel even S&C bellen vandaag om dit onder de aandacht te brengen.
Verder vindt ik het niet zo een punt, best wel speciaal eigenlijk :slight_smile:

Hier zijn er meer van langs gekomen op verschillende fora. Ik zou er vooral niets aan doen. Zo veel fouten maakt de firma niet dus uniek.

probeer ik later even

Mijn fout dat ik het niet duidelijk genoeg uitleg maar ik zal nog 1 poging doen haha. Tudor kiest er zelf voor om het onder garantie te behandelen en uit coulance maar een beetje gaat polijsten wat de schade dus niet heeft hersteld, uiteindelijk is alles ook vervangen. Tudor laat 3 weken op zich wachten na dit gebeuren om een prijsopgave op te stellen. Tijdens corona laten ze niks van zich horen. Dit alles bij elkaar zorgt er dus voor dat ik niks meer van koop. Dus laat bij een service aanvraag alles duidelijk noteren en fotograferen.

Tja dat hoort idd niet :slight_smile:
Stoort me ook niet.moet ik zeggen, valt wel op.
Misschien is deze tijdens de koffiepauze overgenomen door een andere chinees die een ander kleurtje lumen in zijn zak had zitten :-):rofl:
Of een haatdragende medewerker etc etc , mij benieuwen.

Maar ga je er wat mee doen? Wellicht een collectors item over 30 jaar :slight_smile:

2 likes

Tja. Dat. Of het zal vragen oproepen over een evt. Frankenwatch: wijzerplaat van LHD en wijzers + bezel inlay van reguliere Pelagos…
:thinking:

Nou even zojuist een fotootje gemaakt met de smartphone, zeg het maaaaarrrrr…
In het normale licht zie ik totaal geen verschil met hoe het er uit ziet.

4 likes

Is vaker beschreven op fora dus denk dat de Franken discussie wel mee zal vallen.

1 like

Frankenwatch in de zin van fake?
Of een foutje van Tudor QC?

Gek zeg… Ik vind je verhaal (zowel eerste als tweede versie) mede hierdoor een beetje pushy overkomen.

Eind goed, al goed dus.

Ik begrijp werkelijk niet dat je er in de optelsom toe komt om heel het merk (Tudor) de rug toe te keren. Hooguit dat je klaar bent met de betreffende AD.

Nee, niet fake. In de zin van: OEM onderdelen bij elkaar gezet die eigenlijk niet bij elkaar horen te zitten.

Juist omdat het om los van elkaar te vervangen onderdelen gaat die nu niet matchen, zal het met de verzamelaarswaarde wel meevallen. Dit is een heel ander geval dan -bijvoorbeeld- een verkleurde wijzerplaat.

Tis ook een kwestie van smaak. Juist omdat ze die LHD een vleugje vintage hebben willen meegeven vind ik de moderne/blauwachtige lume van wijzers en duikerring er niet zo goed bij passen.

Zelf zou ik ermee terug gaan naar de AD en de LHD laten samenstellen zoals die bedoeld was. Maar als jij je niet stoort aan de kleurencombinatie of die zelfs mooi vindt: lekker laten zitten en gewoon genieten van je Pelagos.

2 likes

Ik ga het in ieder geval wel melden.
Straks of maandag even naar de P.C .

1 like

:+1:

1 like

Als je het meld dan gaan ze je ook vragen hem in te leveren om hem op te sturen denk ik. Ik zou het weer zo laten zijnde als weer eens wat anders. Melden heeft verder geen zin als je hem niet zou laten omruilen.

wel eens vaker voorbij zien komen inderdaad, ik vind de blauwe lume heel tof dus ik zou hem zo niet willen.
Maar dit is er eentje om nooit meer weg te doen, minder waard worden zal hij niet… Ik zou het dan ook niet laten herstellen, maar dat gaan ze zeker voorstellen bij S&C…

Horloge een dag oud in combinatie met een productiefout. Ik zou er niet op zitten te wachten dat die hersteld wordt maar vervanging eisen. Je wilt een gloednieuw horloge toch niet meteen al laten repareren?

Ja echt prachtig hoor, ook een mooie foto. Ik was eerst meer richting Seamaster maar beweeg steeds meer richting de BB58 :+1:

2 likes