Tudor only II

Als je op de website van Tudor zelf kijkt hebben ze het over “rose gold-toned hands”.

Tja, wat mot je daaruit concluderen? “gold-toned” lijkt me goudkleurig, maar dus niet per se goud of verguld ofzo. In the fifties was het inderdaad “coated in gold” maar of dat nog zo is…

2 likes

Ik vond dit nog…

The word Gilt used on it’s own in the context of jewellery would normally imply the application of a layer of gold leaf or powdered gold.

2 likes

20 likes

Hou er rekening mee dat vroeger rosé goud niet zo fel was als het Everose van nu.

Dit is een rosé 1803 en pas naast een geelgouden zie je het verschil goed. Dus de term rose gold-toned markers geloof ik wel bij Tudor.

Edit: hier nog eentje op mijn pols, oude foto:

7 likes

6 likes

Vroeger was dat zeker zo.

Overigens als je nu zo eens op Google rondstruint, lijkt dat tegenwoordig toch ook weer de gebruikte methode te zijn. Oftewel op jouw eerste vraag is het antwoord: ja …er is waarschijnlijk wel echt goud gebruikt. “Toned” zegt verder niks over de applicatie. Vergullen, likje verf. Hoe ze het nu doen, ik kan het zo snel niet vinden. Kan allemaal. Wie het weet mag het zeggen.

Thanks @HanDavinci, helder! :ok_hand:

2 likes

Thx Remco :+1:

…zo weer door met de snooker finale heh…hopelijk zit er nog wat leven in…:ok_hand:

1 like

Zo is het.
Ik ken iemand die op maandag vrij heeft genomen, omdat dit nachtwerk gaat worden… :rofl: :joy: :sunglasses:

1 like

:joy::sunglasses:

Good morning!

20 likes

My “Gilty” pleasure

13 likes

Ik draag je voor voor de woordkoning!
Brilliant :+1:

Edit : heb nog steeds die stalen band op m’n 58. :roll_eyes:

Ik ook hoor. Was een uitstapje maar na een dag vind ik staal toch het fijnste.

10 likes


18 likes

Netjes. 36 of 41?

36, erg fijn formaat!

Mijn Tudor Pelagos loopt eigenlijk alleen na handmatig goed opwinden. Na een dag dragen staat hij redelijk snel stil. Iemand ervaring mee? Of hoe vaak en hoeveel winden jullie handmatig op?

Dit is niet goed, ik ging er toch even mee terug. Klinkt alsof het automaat gedeelte geen gangreserve genereerd.

Vraag is dan altijd eerst: beweeg je voldoende? Want ik lees hier toch af en toe mensen die erin slagen van hun automaten leeg te krijgen door te weinig beweging. Bureaujob?

1 like

Het ding moet bijna 3 dagen lopen zonder gebruik (gangreserve is 70 uur). Opwinden - eerste keer rond de 20 ‘slagen’ - hoeft bij een normaal draagpatroon ('s nachts af, overdag dragen) al helemaal nooit meer. Dus, er is iets mis.

Ik heb ook gedoe gehad met dat uurwerk. Bleek met smering te maken te hebben. Ik had een heel erg lage amplitude, bij een vrijwel nieuw horloge. Gewoon even mee naar een AD, als die in de garantie zit lossen ze het keurig voor je op.