Tudor only II

Beveltje! Maakt de GMT optisch wat minder dik :+1:t2:

Misschien eens een Eta BB scoren als band donor. Weg met de neppe rivets :fist_right:t2:

Maar eigenlijk met dragen totaal niet storend, dus ik maak me niet druk

3 likes

Zou het passen? Ik zou eerder een orginele Tudor NATO scoren voor dat ding denk ik.

Gegarandeerd dat het niet onder zijn manchet past, maar wel een toffe foto.

2 likes

@hondersotto kom er maar in! Staat een foto niet ver terug. Past.

1 like

Die nato staat m inderdaad erg goed.

Toch ook een hele mooie Tudor dit :+1:t2:

Op zich wel mooi, maar dan ligt ie weer hoger op de pols… Nu al dik zat. En wel lekker in balans op staal.

1 like

Nog n paar plaatjes van vandaag :sunglasses:

11 likes

At your service. Fits like a glove. Een handschoen zonder fake rivets wel te verstaan :grin:.

Cheers, Otto

13 likes

Dat baart mij ook zorgen…heb er 1 hier op de ‘korrel’.

2 likes

Als het goed is zijn de datum issues bij de latere versies zo goed als verholpen. Zou mij in ieder geval niet weerhouden van aanschaf als ik interesse had.

1 like

Ik geloof jou op je woord. Echter ‘Als het goed is…’.

Klinkt bij mij als ; Assumption is the Mother of all … …

1 like

Dit zou dan pas vanaf Augustus 2019 zijn. De mijne is van Juli 2019 en het is wachten tot het gebeurt.

Ik zou om die reden iedereen afraden om een Tudor GMT te kopen, zeker pre-owned, want ik denk echt dat je hem vroeg of laat moet opsturen. Zonder garantie kost dat behalve ergenis ook nog eens flink geld

3 likes

Zijn de endlinks van de bezelloze bb41 eigenlijk gelijk aan die van de “normale” bb?

Het lijkt nl wel dat de aftermarket banden uitwisselbaar zijn maar de kasten verschillen nog wel wat van elkaar (vooral in dikte).

Ik denk dat men het datum probleem een beetje boel groter aan het maken is dan het werkelijk is. Er is een kleine groep mensen die er moord en brand over heeft geschreeuwd, waardoor sommige nu lijken te denken dat alle GMTs hier altijd last van hebben/zullen hebben.

Er is een batch met vroege GMTs bekend met het datumprobleem. Daarbij was het zo dat dat al vanaf het begin zichtbaar was, niet na een jaar spontaan ontstond.
Er zijn geen meldingen van latere batches met dit probleem.

De oorzaak lag bij Tudor zelf, en zij verhelpen dit gratis. Je bent alleen even je horloge kwijt. Ik was hem een maandje of twee kwijt, maar keurig gemaakt en geen problemen meer mee gehad sindsdien.

4 likes

Stoer, die North Flag.


In ieder geval stoerder dan ik zelf ben.
NB: niet te zien op de fotos: mijn pantoffels
:sweat_smile:

13 likes

Ik heb mijn tweede GMT en ik heb geen problemen ervaren.

1 like

Denk ik ook. Had er nog niets eens van gehoord…

Beetje dramatisch, non?

Gelukkig is de mijne van september 2019 :sweat_smile:

1 like

Dat is dus niet helemaal waar. Het kan zich namelijk ook later ontwikkelen.

2 likes

Geen idee. Ik heb de 79220R en B liggen. Of de maatvoering van de bezelloze hetzelfde is: geen idee…

1 like

Misschien is het een beetje dramatisch. Echter zijn er echt tientallen - zo niet - honderden gevallen bekend op internationale fora en facebook-groepen. Dat niemand het hier nog heeft gehad vind ik eerder mazzel dan dat het probleem daarmee kan worden gebagatelliseerd.

De reden dat ik het gaar vind is dat Tudor al ruim anderhalf jaar horloges terugkrijgt met dit probleem, en ondanks die wetenschap nog steeds vrachten van die dingen verkoopt met hetzelfde probleem.

Ik kaart het alleen aan, er zijn op dit forum nog geen gevallen geweest, maar een rondje Google zal je verstelt doen staan.

1 like

(Ik wil het niet weten, eigenbelang :joy:. Maar de mijne functioneert prima dus verwacht er geen problemen mee. En anders: garantie, is met 18 maanden verlengd zelfs. #bonustijd)

Niet opgelost dus? Of de latere batches wel?