Tudor only!

De band van mijn BB41 zit net iets te strak en ook niet goed uitgelijnd onder m’n pols. Daardoor steekt de clip iets uit en denk dat als dat goed valt (door die 2-3mm extra speling) dat de band dan ook qua maat goed zit. Alle normale schakels zijn er al af maar eigenlijk zou er nog een uit moeten aan de 6 kant en eentje terug op de 12 kant, dan zou de uitlijning goed moeten zijn. Zie foto’s hieronder van de huidige situatie:

Nu heb ik online gezien dat mensen de laatste schakel toch eruit hebben gehaald door deze methode:

  1. Remove this screw as you would any screw,
  2. Push this spring bar in at the safety catch (push pin in, pull the catch to one side and its off).
  3. Done.

Iemand anders hier ook ervaring mee?

Double Trouble :heart_eyes::heart_eyes:

16 likes

Die linker is prachtig.

1 like

Vind ik ooo de mooiste. Mooie sunburst geslepen plaat, helemaal top.

1 like

De situatie die je schetst is niet heel duidelijk: enerzijds geef je aan dat de band te strak zit (met het huidige aantal schakels en incl. de driepunts fijnafstelling op de uiterste stand) en anderzijds wil je het probleem oplossen door die ene schakel aan de 6 kant eruit te halen en te verplaatsen naar de 12 kant. Dat gaat je per saldo geen langere band opleveren!

Volgens mij doe je er verstandig aan om een schakel terug te plaatsen aan de 12 kant en vervolgens met de fijnafstelling de band wat korter te maken. Dan zou het met de uitlijning van de vouwsluiting onder je pols ook goed/beter moeten uitkomen.

Good luck!

Thanks voor het meedenken, heb dit eerder al geprobeerd maar dan zat de band veel te los…

Momenteel steekt de clip uit en daardoor valt de band niet mooi om mijn pols, zoals je op de foto’s kunt zien. Mijn gedachte is dat door de 6 eruit te halen en bij de 12 eentje erbij, de aansluiting op m’n pols goed is (er steekt dan dus niets uit) waardoor de band dus als het ware iets losser om mijn pols zal gaan zitten.

Ben daarom dus wel benieuwd of anderen met hun band een zelfde methode geprobeerd hebben om een extra schakel aan de 6 kant eruit te krijgen. Momenteel zijn er 2 aan de 6 en 1 aan de 12 uit, wat aan de 6 de max is op de normale manier.

1 like

Even naar schaap en Citroen, daar helpen ze je on the spot met ruimer of krapper, hebben vast ook een schakel liggen voor je.

De schakel heb ik liggen want die komt van de 12 kant af, gaat mij alleen over of deze methode van de laatste schakel aan de 6 kant hier bekend is?

Mocht er iemand van zijn Tudor Heritage Black Bay 79230R afwillen heb ik een koper voor je :slight_smile:

Zie er wel een paar op chrono 24 maar via forum geniet de voorkeur!

Helaas geen ervaring daarmee met de riveted band van Tudor… ik zou het gewoon proberen (maar ik heb dan ook een groot hart; valt de boel uit elkaar dan kun je alsnog naar de AD voor hulp).

Succes maestro!!
:sunglasses:

1 like

Staat er 1 op het forum toch? @Alkuzar?

en dat is een mooie :yum:

Ff meedoen op dit draadje :ok_hand:

13 likes

Niet meer, heb hem gisteren net buiten het forum verkocht.

3 likes

Helaas! Wellicht iemand anders dan nog?:slight_smile:

Recente aanwinst op een fijne Erika’s original MN strap overgenomen van @junior :sunglasses:

4 likes

De eta versie van @Montus voor n prikkie?

Die staat op verkocht ook al helaas…

1 like

Ok. Balen. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

8 likes

:ok_hand:t2::heart_eyes: zijn dat de 36mm modellen @Captaingingerbeardd?

1 like