Tudor only!

Lollipop!

29 likes

Mooi ding Japie.

1 like

En weer een ex die op herhaling mag. Ik leer het ook nooit! We hebben het erg fijn, dat wel!

8 likes

14 likes

Ko bandje er weer op gezet!

Vind het gat tussen band en kast met deze band wel meevallen.

6 likes

Huh, al 10 DAGEN NIETS?

Deze n.a. gisteren tijdens het grote genieten van de mooie nazomerdag in de Z4.

En omdat ie zo fotogeniek is, en omdat dit topic al 10 dagen droog stond, nog een paar…

Wat was er met die bezel gebeurd trouwens? Zie het nu ineens op de foto…gisterenavond al schoongemaakt.

Grt. Marco

4 likes

Ik zoek tudorhulp! Ik zit met een schuin oog naar de small block te kijken. Nou zie ik er een op UF. Als ik op de ref (79260) zoek, zie ik vooral de scherpere/hoekige kastvormen. Deze heeft de ronde gepolijste, meer daytona-variant. Weet iemand of ik hier kijk naar een kapot gepolijste kast, of dat er verschillende kastvormen zijn?

Deze:

Versus bijvoorbeeld deze:

2 likes

Hallo Pierre,

Ik ben al wat langer geïnteresseerd in Big Blocks en latere generaties 79*** . Ik heb een dergelijke rond gepolijste kast nog nooit voorbij zien komen. Niet IRL en ook niet in mijn reference guide.

Eerste aanblik is wel positief - wat een fraaie klok/foto/kleurencombo die je daar hebt - maar ik zou deze niet willen bemachtigen. Ofwel geen fabrieksoriginele kast voor deze referentie ofwel een gemartelde originele kast. En het glaasje komt me ook iets te mooi voor gemeten naar de vermoedelijke leeftijd van het horloge; new old stock is deze uitvoering imho niet.

Indien het je niet uitmaakt of je een Frankenwatch koopt maar er gewoon voor kiest omdat je hem mooi vind: ga er lekker voor maar check wel even het binnenwerk. Indien je wel een oorspronkelijke 79*** wil bemachtigen: blokje om lopen. Dat zou mijn keus iig zijn.

Succes ermee!

:sunglasses:
Otto

2 likes

Dit is GEEN Big Block maar het erop volgende model,dus ook GEEN Frankenwatch, meer afgeronde vorm en geen Rolex meer vermeld op bracelet, caseback en kroon, veel minder gezocht en dus goedkoper verkrijgbaar , de voorganger van de Tiger-serie denk ik
Big blocks hebben ref. 94300 (de eerste BB) en dan ref.79160 (of 79170,79180) naargelang de bezel, en hebben de Rolex-kroon en Rolex-caseback en zelfs soms de originele Rolex-bracelet (vroege modellen)
hier nog wat info (er is een hoop over te vinden op internet en zelfs op tudor webside)
https://www.fratellowatches.com/tbt-tudor-big-block-79180-chronograph/

2 likes

1 like

Na lezing van je post natuurlijk meteen de boeken ingedoken en dan m.n. de Tudor bijbel. Hoewel ik er IRL nog geen ben tegengekomen met deze kastvorm, zou de kast wellicht/mogelijk toch een transitiemodel naar de Tiger serie kunnen betreffen zoals je stelt (van Oyster naar Prince naar Tiger).

De hoekige oer BigBlock is de ref 7031 (met bekende Homeplate indexen), de latere werden o.a. de hoekige ref series 94*** en 79***. Misschien zijn de kasten van jonger datum meer rond gepolijst in Rolex stijl ofschoon het toen geen Rolex behuizingen meer waren.

Indien @schoen me nog wat extra detail foto’s kan doen toekomen (met name ingeslagen ref nr in de kast), sla ik mijn boeken er nog 'ns op na. Wellicht dat we je gezamenlijk toch nog wat verder kunnen helpen.

Cheers,
:sunglasses:
Otto

1 like

…hier nog wat pics van mijn bron…

Groet, Otto

3 likes

De perfectie nabij!
:+1:

Small block is inderdaad ronder (meer als een daytona) onderste foto van je post is een big block

Omslag ligt na de 791xx dit was de laatste big block.
Vanaf 792xx een rondere kast.

Voor nu wat mooie plaatjes van een BB

4 likes

Top @hondersotto, @wekke, @dennisyzf! Wordt echt bijzonder gewaardeerd!

Hier dezelfde in een oudere advertentie:
https://uhrforum.de/tudor-chrono-79260-small-block-t309007

Gaat dus om ref 79260. Ik heb plotseling een zwak voor dit model maar twijfel over de kast. Heb verder ook nog echt te weinig research gedaan maar ga ook geen overhaaste beslissingen nemen. Dank ook voor de links, ik ga vanavond even grondig lezen.

Als je de kastvorm mooier vindt dan de Big Block dan zeker deze nemen.

Als je beiden mooi vindt zou ik voor de Big Block gaan omdat die vele malen waardevaster zijn.

1 like

Een nieuwe Tudor adept meldt zich.
Een 3tal weken geleden heb ik een black bay burgundy gekocht.
Wat een fantastisch uurwerk, dit werd onmiddelijk de favoriet in de verzameling.

Vorige week kruiste een Tudor north flag mijn pad en ik heb deze ook gekocht.
Erg blij met de sterke Tudor vertegenwoordiging in de verzameling!

20 likes

Heel mooi duo, een ETA en een inhouse uurwerk. De North Flag vind ik zelfs net nog wat unieker dan de BB. Zelf een favoriet? :slight_smile:

Ik draag beide erg graag.
De BB vind ik misschien wel iets mooier. Maar de NF maakt een fantastische daily beater met zijn geborstelde vlakken (waar ik bij de BB de hele dag loop te vegen om de gepolierde vlakken glanzend te houden), de datum van de NF vind ik ook erg handig.

Als ik eentje MOEST weg doen denk ik dat de NF zou gaan, gewoon omdat de BB mijn hart (een beetje) sneller doet slaan :smiley:

De BB heeft ervoor gezorgd dat ik overweeg mijn SBDX017 weg te doen (voorheen een favoriet!)

2 likes

Leuk duo!

De 79220R vind ik by far de fraaiste van de twee. En dat 'ie iets in je losmaakt is heel herkenbaar. Met de NF heb ik zelf niks maar ik kan me voorstellen dat je het een fijn klokje vind. In ieder geval anders dan anders met mooie specs.

En daarmee is het hek van de dam… What’s next :yum: ?!

Welkom bij de Tudor liefhebbers/bezitters.

Groet, Otto

1 like