Tudor only!

Haha, voorlopig moet ik even stoppen met kopen. Het is de laatste maanden hard gegaan !
Maar goed, ik zal maar gelijk eerlijk zijn. Een 79180 sparkles some interest !

In your face! Je vraaaaaagt erom!

:joy::joy::joy:

En nee. Hij is niet te koop :sunglasses:.

Cheers, Otto

7 likes

Prachtig ding hoor !
Geniet ervan :wink:

1 like

vindt ik persoonlijk mooier dan een Daytona !!!

1 like

De positie van de kleine registers vind ik mooier bij de Daytona maar de afwezigheid van een datumvenster bij dat model (+ het kenmerkende cyclops vergrootglaasje) plus het toch ietwat twijfelachtige imago van de Daytona als voetballershorloge, maken dit voor mij de mooiste chrono uit de Rolex familie. Lekker ingetogen en onbekend bij het grote publiek. Heerlijk.
Cheers

1 like

Kom toch nog even terug. Ik zie dat de small block een rondere kast heeft. Maar is mijn beoogd exemplaar dan niet té rond? Als ik die vergelijk met deze:

Of deze

Zelfde ref nummer. Of heb je small en big blocks met dezelfde modelnummers?

4 likes

Deze zijn sowieso beide boven op de lugs geborsteld. Dat is het UF exemplaar niet. Dus dan heeft er iemand sowieso aardig zitten te polijsten.

1 like

Thanks! Dat lijkt mij ook. Ik vond ook een vergelijkbaar model. Maar die is blijkbaar net zo hard gepolijst. Deze bijvoorbeeld:

Zonde, dan moet ik deze laten liggen vrees ik.

1 like

Ze hebben model tussendoor veranderd vwb polijsten van de lugs.
Er staat dan een p achter het ref nr.
Hoeft dus niet zo te zijn dat er stevig aan gepolijst is.
Er is best flink aanbod van deze small blocks. Polijsten is altijd moeilijk te zien vanaf een foto maar bij twijfel zou ik altijd door zoeken. Je gaat niet zomaar langs in Dld om fysiek even te gaan kijken

4 likes

Held! Dat is het! Als ik op die P-variant zoek, zie ik inderdaad dat die modellen gepolijste lugs hebben.

2 likes

Correct!

You’re welcome. Maakte ik maar vaker mensen zo makkelijk gelukkig😀

5 likes

Mij kan je gelukkig maken!
Maar dat gaat je wat kosten vrees ik :blush:

1 like

Nog een kleine bijdrage mijnerzijds zodat je een fabrieksoriginele configuratie op de kop kunt tikken; referentie overzicht van de (oude) Tudor chrono’s en Big Blocks en zowaar een pagina uit mijn bijbel waar ge-P-olijste ref nrs op staan alsook foto’s van het horloge waar je ons op attendeerde… Het lijkt bij nader inzien dus toch om the real thing te gaan inclusief rond/gladgepolijste lugs. Weer wat geleerd!

Cheers,
:sunglasses:
Otto

7 likes

Nice :smile:

1 like

Dit zijn geen ‘big block’ modellen… dit zijn kasten met ‘bolle’ zijkanten… deze werden destijds gevoerd met gladgepolijste lugs en gematteerde lugs… Ik noem die met bolle zijkanten altijd de “Super Oyster case” omdat ie zo massief is, echt top chrono’s :smile:

Klopt, dat is ook de kast van het exemplaar waar ik nu naar kijk. Een 79260P. Alleen München is een beetje ver. De verkoper heeft wel al een en ander verkocht op Uhrforum, maar het blijft een hoop geld en je wil het horloge toch liever eerst even kunnen zien en voelen. Lastig…

Hallo Steve,
Ik weet dat dat geen Big Blocks zijn, dank je. Ik/wij waren op zoek naar de authenticiteit van de gisteren door @schoen gepresenteerde Small Block…
Cheers, Otto

1 like

Het is ook geen ‘small block’ :smile:
‘Block’ refereerd aan de hoekige kastvorm :wink: deze ronde chrono kast is verre van ‘small’ !!! :smile:

Ha Steve,

Gevalletje po-tee-too / po-taa-too? Het wordt Block refereert niet alleen en enkel aan de hoekige kastvorm, maar bijvoorbeeld ook aan omvang, dikte, gewicht en monoblok stuk staal van de kast. Klein zijn de behuizingen uit die periode (en momenteel evenmin trouwens) idd bij lange na niet. Je kunt er een ruit mee ingooien! Overigens niet per se de beste toepassing voor een fraaie Tudor :wink:

Cheers, Otto