Al een hele poos heb ik de Pelagos op m’n wishlist, een paar keer op het punt gestaan, maar kwam er net weer wat tussen. Zo ook nu weer met 2 verhuizingen binnen 1 jaar. Lang verhaal kort; toch gaat de Pelagos er over niet hele lange tijd komen.
Tot gister overtuigd geweest dat het, ook na de lancering van de nieuwe versie, ‘de oude’ moest worden. Tot ik gister een collega met de nieuwe zag… Gelijk m’n moment gepakt en gepast; de nieuwe is ook werkelijk een beauty! De regels tekst stoorden me totaal niet (wat ik obv foto’s op voorhand wel had verwacht).
Beide zijn ze prachtig en hebben ze voors en tegens, maar wellicht kunnen jullie me helpen (en net dat laatste zetje geven…). Enige wat ik wél 100% zeker weet is dat het de zwarte uitvoering gaat worden.
ETA-uurwerk vs manufacture, 2 regels tekst vs 5, de datum die bij de oude iets meer naar het midden zit… Ik weet het allemaal ff niet meer; wie helpt?
Kwa service eta uurwerk en ook omdat het nieuwe uurwerk van tudor zich nog niet heeft bewezen en stel dat er wat mee blijkt te zijn na een bepaalde periode , dan is dat mooi balen
Tevens denk ik ook dat de eta variant gewilder gaat worden over enkele jaren.
Ook niet mijn smaak… Ik wil er sowieso een Isofrane bij hebben.
De tekst viel me juist enorm mee. Lijkt op de foto’s erger dan in het echt.
Zit wel een beetje met het nieuwe uurwerk. Enerzijds fantastisch, anderzijds is een ETA in onderhoud financieel weer enorm interessant… Blijft vooralsnog lastig…
Manufactuur is natuurlijk gaaf, en de nieuwe heeft daarmee ook een betere gangreserve als ik het goed heb.
Maar de looks wegen voor mij in dit geval toch zwaarder. Toegegeven, de nieuwe versie nog niet irl gezien, maar denk niet dat ik de tekst een verbetering vind. Ook de indice op drie naast de datum mis ik bij de nieuwe. De oude vind ik lekker strak en in balans.
Oud. Heeft ooit iemand geklaagd bij de oude dat er te weinig tekst op stond? Dat de datum anders moest. Nee want hij was perfect zo. Uurwerk is leuk maar. Niet als het zichtbare design zo veranderd.
Ik zou ook voor het oude model gaan,
Niet vanwege de manufactuur of de vele lijntjes want dat vind ik allemaal wel meevallen, maar die datum zou me echt gaan storen.
Die hoort net iets meer van de rand af te staan.
Maar hoe dan ook, sowieso zijn ze beide niet verkeerd .
Pieter.
Ik zie overwegend de oude versie voorbij komen. Ikzelf nijg ook naar de oude… 2 meest belangrijke redenen; het onderhoud en de plaat.
Dit gaat overigens het horloge worden waar ik het meeste voorwerk ooit voor heb verricht (terwijl er ook duurdere klokjes tussen hebben gezeten als bv de Planet Ocean 8500). Een weloverwogen keuze voor een klok die niet meer in de verkoop zal gaan…
De komende periode beide versies nog eens goed bekijken en passen alvorens de definitieve keuze te maken. Nu al zin n!