Tudor Pelagos; oud of nieuw? OUD!

UPDATE!

De kogel is door de kerk: het wordt de oude!

Ik heb een, ik mag wel zeggen fantastische, deal kunnen sluiten bij een AD. Over een paar weken prijkt de Pelagos nu toch echt eindelijk om mijn pols… Uiteraard zal ik hier tegen die tijd, begin februari, ook een review met foto’s plaatsen!

De voorpret -en het grote wachten- is begonnen! :slight_smile:

4 likes

Goede keuze! Ik ben nog steeds heel erg in love met die van mij :blush:

2 likes

Goede keuze.
Hij staat ook op mijn lijstje.
Ben dus extra benieuwd naar de foto’s

1 like

Proficiat! En welkom bij de Pelagosclub :wink:

1 like

Dat heb je snel gefixt zo in het nieuwe jaar! Vandaag die van Kenzo mogen passen en wat een absolute topklok!!

Gefeliciteerd en succes met wachten!

gr, HJR

2 likes

Kosten besparen en voor de oude gaan!

1 like

Hij schreef net dat de kogel door de kerk is…

Ontopic: Mooi, gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar je ervaringen. Zelf zou ik moeilijk kiezen vinden tussen oude en nieuwe, denk dat beide top zijn!

Alvast veel plezier ermee:)

1 like

Dank allen! Heerlijk dat hij er nu echt gaat komen en het aftellen nu is begonnen!

Dat het toch de eerste versie is geworden, heeft te maken met een aantal -al eerder genoemde- zaken. Met name de datum + indice vind ik veel mooier bij de ‘oude’. Daarnaast is en blijft dat toch de eerste échte Pelagos waar ik eerder al verliefd op was geworden…

En de review/mijn eerste ervaringen zal ik zeker met jullie delen. Inclusief foto’s :wink:

4 likes

Ik ben nog steeds benieuwd hoe de blauwe tint vd nieuwe pelagos irl eruit ziet. Het doet me dan denken aan een reloaded snowflake.

Mnaar als de zwarte de voorkeur zou hebben, dan de ouwe met de bewezen en door elke horlogemaker wel te servicen eta.

1 like

De blauwe tint is heel anders dan de blauwe snowflakes. Hadden ze maar de kleur van de black bay blue gepakt. Dit is een rare tint geworden.

1 like

Ik zou gaan voor de nieuwe. Met name die halve index naast de datum op de oude doet het niet zo voor me. De tekst op de nieuwe vind ik niet zo heel storend. Hoewel balans van de dial wat dat betreft wat beter is op de eerste.

Wat je ook doet, hang er alsjeblieft niet zo’n lelijke nato aan! :wink:

1 like

Dat zou jammer zijn. Heb zelf nl lang uitgekeken naar een blauwe pelagos.

Ik hoop dat ie er zo uit ziet

Maar vrees dat t irl zoiets zal zijn…

2 likes

Zo zie je maar weer dat smaken verschillen… En gelukkig maar! :wink:

Sowieso ben ik geen liefhebber van nato-banden, dus die combi kom je bij mij niet tegen. Wel wil ik graag een Isofrane hebben waarmee ik kan afwisselen…

Niet in real life gezien, maar ik vind zwart toch tijdlozer…

Normaal ben ik het ook met je eens, maar ik vind het nu een soort reïncarnatie van de snowflake. Geen hommage of reissue, maar iets wat erop voortborduurt. En daar past imho de kleur blauw bij.

In real-live gezien, het is Eem rare vorm van blauw! Veranderd met het licht, dat hel blauwe op foto’s valt in het echt ,onder op…

Hier eem foto waar het blauw er weer tótaal anders uitziet:

Ziet er prima uit op deze foto. Echter bij het gros van de foto’s is het die enge, agressieve kleur blauw met neigingen naar paars (!)

gr, HJR

Zo ziet ie er idd veel beter uit. Maar ik snap niet wat je bedoelt me onder op. Bedoel je dat het fel blauwe irl onwijs opvalt?

Inderdaad… Ik vrees ook al voor het ergste…

Ik bedoelde dat het in real life mínder opvalt! Haha

De neiging naar paars heb ik echt niet gezien, maar ik had hem slechts binnen bij kunstlicht gezien…

1 like