Eindelijk is het zover, na veel doordrammen over horloges heb ik groen licht ontvangen van mijn vrouw om een eerste “Luxe” horloge te kopen.
Budget tot max ± €7500.
Na een weekendje weg naar Roermond om de Breitling outlet te bekijken, bezoekjes aan verschillende AD’s die meerdere merken verdelen toch de keuze kunnen beperken tot 3 horloges.
Tudor “Rootbeer” GMT op lederen strap (vond de metalen band veeeels te zwaar dragen)
Omega Aqua Terra Summer Blue (wacht nog op mijn AD om me op te bellen als de 1e lading binnen is om ze te bekijken in het echt)
Rolex Explorer I
Tijdens mijn bezoek aan een Tudor AD dicht bij huis, had ik in een opwelling van enthousiasme mijn zegen gegeven over de “Rootbeer”.
Ik vroeg om een korting, waarop ze zei: neen, dat mag niet van Tudor maar je mag wel een gratis watch winder hebben.
Spijtig maar goed, ik had mijn zinnen op het horloge gezet en wou geen 30 AD’s doen om toch een korting af te dwingen…
Tijdens een korte nabespreking begon ze het model uit de display op de correcte tijd te zetten.
Toen vroeg ik haar onmiddellijk: zal het deze uit de shop worden?
(Het bandje was al wat gebogen, de sticker onderaan hing nog half aan de caseback en je zag wat sporen zitten van anderen die hem geprobeerd hadden, …)
Ik zei haar dat ik toch liever wacht en een nieuw, ongedragen model had gekregen voor mijn geld.
(Lees, ik ben autistisch op het gebied van “displaymodellen”, nooit gekocht ongeacht het product)
Knikkend begreep ze mijn vraag en zei dat ze ging informeren bij Tudor naar de levertermijn.
Vandaag kreeg ik het verwachte telefoontje…
Tudor stuurt geen nieuw horloge op zolang we één in onze display hebben.
Je hebt 1 keuze; het model uit onze shop zonder korting, maar met een nieuwe band.
Het is de policy van Tudor, ik kan hier niet omheen.
Ik heb haar vervolgens vriendelijk bedankt voor de informatie en dat ik waarschijnlijk een ander horloge ging kopen.
Nou blijft dit knagen bij mij.
Ik kan mij aan de ene kant heel moeilijk voorstellen dat Tudor weigert een horloge op te sturen.
Dat doet mij dan ook twijfelen aan het feit dat een AD helemaal geen korting mag geven van Tudor…
Kan iemand bevestigen of ik te maken heb met de policy van Tudor of een koppige AD?