Tudor, poor men's rolex?

Nee, die vaak veel te kleine Mercedes handjes zijn cool. :wink::rofl::rofl:

2 likes

Mooi verslag. Zoveel mensen zoveel meningen. Heb inmiddels een aantal bijzondere horloges verzameld en het vreemde is dat ik mij ook schuldige maakte aanā€ een Black bay kopen als tussenstation voor de Rolex subā€ echter het is de black bay die ik dagelijks draag en Sub is er niet meer gekomen. Misschien ooit een Cellini (Rolex) zou kunnen. Maar zelfs bij bv Gassan zegt men het is een door Rolex gemaakt horloge zonder de service van Rolex, qua kwaliteit doet deze echter niets onder.

4 likes

BB is ook gewoon vele malen leuker.

1 like

Hoor verschillende zeggen dat de sub toch mooier isā€¦ :grimacing::see_no_evil::upside_down_face:

2 likes

Ik heb ze beide gehad afgelopen jaar. Wat mij betreft kan een BB58 niet aan een sub tippen. Wel gewoon een heel gaaf horloge met een eigen gezicht, maar totaal ander gevoel. Wat meer vintage gericht natuurlijk ook. Vooral qua band is de sub superieur. En qua ā€œwristprecenseā€ ook wel.

Disclaimer: mijn meningšŸ˜¬

2 likes

Ik heb het dan ook over de BB eta op de non rivet.

Voor mij 100% de BB tov de Sub.

6 likes

Ik snap wel dat de meningen hierover kunnen verschillen. Appels en perenā€¦

1 like

Daarom!

Ik hou van de gouden accenten, rode bezelā€¦ Matte plaat. Facetten op de lugs. Heerlijk ding.

2 likes

Haha, kom kom. Wanneer je gaat shoppen voor een Sub zullen ze zeggen dat een BB het niet haalt qua afwerking.

4 likes

Snap dat ze dat zeggen als ze je een Tudor verkopen of er een bij jou om de pols zien :new_moon_with_face::new_moon_with_face: Maar waar is het niet.
Edit: had @HanDavinci zā€™n reactie niet gezien maar dat dus haha

3 likes

Waarom niet allebei? :yum:

OkƩ nu even serieus antwoord. Als je echt een Rolex wilt dan zou ik daarvoor doorsparen. Voor een second best gaan is bij een horloge nooit een slim idee. Uiteindelijk wil je toch weer het horloge dat je oorspronkelijk wilde. Als je de Tudor fantastisch vindt dan moet je gewoon daarvoor gaan. Easy as that.

5 likes

In dit topic gooi ik graag dit ā€˜hybride horlogeā€™ er (nogmaals?) in: zowel Rolex als Tudor. Door sommigen beweerdelijk gezien als de eerste Rolex chronograaf met automatisch uurwerkā€¦ Maar wat begrijpen deze gasten er nou van :stuck_out_tongue_winking_eye: ā€¦:

Samen met de Subs van Tudor is de Big Block bij uitstek een Tudor in Rolex jasje of zoals sommigen graag stellen: een Rolex voor armoedzaaiers :wink:. Nou, ik ben graag die poor man, zal ik je zeggen :yum:.

En voor de zondagochtend-azijnpissers onder ons: ja, hij staat in het blauwe gedeelte. Dus je kunt dit zien als sluikreclame ook al is dat niet zo bedoeld (weet dat 'ie weg mag aan de juiste liefhebber en niet dat 'ie weg moet voor een quick buck oid).

Mooie zondag verder!

Cheers
:sunglasses:
Otto

7 likes

Maar waarom heb je dat mooie ding ergens onderaan een rommel advertentie geplaatst ipv een eigen mooie advertentie :wink:

1 like

Nee dat is waar. Maar ze verkopen de mooie daydate met zwarte dial dan ook niet mnr DavincišŸ˜‰. Vond de service trouwens prima bij de Rolex desk van Gassan. Redelijke voorraad ook.
Als ik nou echt eerlijk ben en een Sub/Tudor/Seamaster zo open en met losse band aansluitingen zie liggen ziet mijn (ongeoefend) oog Ć¼berhaupt geen giga kwaliteitsverschillen. Denk dat een Rolex geen mindere kwaliteit kent. Hooguit een betere marketing formule en fantastisch servicekanaal.

Hahaā€¦idd rommel advertentieā€¦ Point taken :grin: . Je hebt helemaal gelijk. Ik was die endlinks en NATO band erop aan het zetten, zag de 79180 in de hoek liggen en dacht, what the heck, ik zet hem er gewoon bij. En zo geschiedde. En dan krijg je dus idd zoā€™n advertentie :stuck_out_tongue_winking_eye: .
Nou ja, laten we zeggen dat de ware Tudor liefhebber door de ā€˜rommelā€™ heen scrollt en de Big Block tegenkomtā€¦

3 likes

Zeggen jullie het zelf maarā€¦ pelagos lhd vs sdk4

:beers:

3 likes

De mooiste big block:

Pohā€¦

:beers:

3 likes

Pelagos LHD 10x mooier

1 like

Tudor. Net niet in vergelijking met grote broer Rolex
Ik ben niet kapot van dit merk. Doet me een beetje aan een hommage denken helaas :see_no_evil:

1 like

Yeah, baby!

Bedoel je deze soms?!

:stuck_out_tongue_winking_eye:

En nee, deze full set mega big time favorite chrono in mijn verzamelinkje gaat nie never nooit wegā€¦

Cheers
:beers:

10 likes