Jip een beauty!
Pelagos👍
De sd4k is veel meer in balans.
De bezel van de Tudor te breed.
Kartels op bezel van Tudor te fijntjes.
De wijzers van de SD4K mooier
Betere maat
Nee, de Tudor komt niet eens in de buurt…
…ook al bezit ik zelf de Pelagos (weliswaar de normale met inhouse uurwerk en de gebruiksaanwijzing die volledig op de wijzerplaat is geprint ): in dit onderlinge vergelijk kies ik toch echt voor de sd4k. Net ‘ff’ wat meer historie/pedigree…
te dit…
mooier dat…
beter zus…
meer zo…
Allemaal een kwestie van smaak. Jij vindt dat (en dat is je op zich goed recht).
En voordat je over mijn reactie heen valt: zie mijn bovenstaande post. Ook ik zou toch voor de sd4k kiezen in dit onderlinge vergelijk.
Cheers
groot verschil is ook wat je niet ziet maar binnen in zit
Twee keer bij S+C de BB58 willen passen en gewoon eens in mijn handen willen hebben.
Allebei de keren geen BB58 …
SD4K is wat mij betreft de mooiste duiker die er is.
Ik niet (meer). Vind de Rolex te ‘mainstream’, de Pelagos bijvoorbeeld vind ik net iets spannender door o.a. de eigenwijze wijzers en het ‘strakke contrast’. Smaak, fijn dat we niet allemaal dezelfde hebben!
Inderdaad, prachtige duiker met indrukwekkende specificaties. De enige duiker waarvoor ik mijn Planet Ocean weg zou kunnen/willen doen…
Wat is er met die pip gebeurd? Gestoten?
Pip?
Dit! De Pelagos straalt meer duikhorloge uit, terwijl de Rolex wat luxueuzer is. Hangt ervan af wat je zoekt, maar geef mij maar de Pelagos
Ik vind een Dweller wel nog steeds een prachtige duiker hoor, maar sinds de invoering van SDDS gaat het een beetje mis. Er volgen ineens rooie lettertjes op een moderne dweller, cyclops, geelgoud… 't wordt een modeklokje ipv. een toolwatch. Doe mij dan maar een ouwe 16600 of liever nog een strakke 1665.
Het lichtgevende balske in het rooie driehoekje, op je inleg ter hoogte van 12 uur. Dat dus. Die lijkt er wel uitgevallen?!
Die is toch ook groot geworden met zijn rode letters? Het is juist iets legendarisch. Vind je dat met die oudere modellen ook niet mooi dan? Of vind je het gewoon kut dat ze de legendarische rode letters hebben gebruikt op een in jouw ogen mislukte re-issue ?
Zie het nu pas, denk dat hij er inderdaad uit is? Met het blote oog nauwelijk s te zien
Je bedoelt, daar stonden ook enige tijd rooie lettertjes op. Of de Dweller er “groot” door is geworden is zeer de vraag. Ik denk persoonlijk dat partijen als Comex daar, in het professionele gebruik, een sterker aandeel in hebben gehad. Hele andere discussie, terzijde dus. Oh wacht, in de verzamelaarsbuitenwereld tellen de rooie lettertjes wel. Als dat 't is, heb je gelijk.
Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik alle dweller-referenties minimaal 1x heb gehad, ja ook een ouwe dubbelrooie maar ook de in mijn ogen nog veel mooiere geheel witte 1665. Allemaal fraai!
De nieuwe Dweller is geen re-issue, het is een nieuwe dweller met o.a. een andere wijzerplaat net zoals SDDS ‘Deep Blue’. De rode tekst zit er op omdat de marketingafdeling vond dat het beter verkocht en, zoals zo vaak bij Rolex … verdomd, ze hebben gelijk. Mooi toch.
Ik vind het alleen jammer te zien dat de echte toolwatches van weleer verworden tot modeartikelen, maar goed. Dat is nu de markt en er moet geld verdient worden. De elite uit het leger krijgt ze al lang niet meer als onderdeel van de PSU, professionele duikers ook niet vermoed ik zo maar. Het is een mainstreamproduct geworden en iedereen wil er een. Toch? Rolex (en Tudor trouwens ook) speelt prima op die behoefte in.
Het is allemaal maar een mening hè …
Ps. de rode lettertjes waren slechts een voorbeeld. Had het ook over het rode driehoekje op de inleg van de Tudor BB kunnen hebben, ook al zo creatief …