Helaas is de ruimte voor een avatar zeer beperkt, gezien jouw doelgroep zou een foto daarvan een half forum in beslag nemen
Mooi hoor
ik denk dat het niet zozeer komt dat de prijs voor een tudor sub, big blocks, oysterdates zoveel is gestegen omdat tudor een paar leuke nieuwigheden in het gamma kreeg maar net omdat het bijna KopieĂȘn zijn van de desbetreffende rolexen en uit hetzelfde huis komen. De desbetreffende rolexen zijn ook immens populaire maar voor de average man zo goed als onbetaalbaar. Dan grijp je naar een waardig alternatief en als de vraag groot is stijgt de prijs. Maw Tudors van die aard dreven mee op het succes van Rolex. Tegenwoordig krijgen de tudors een wat eigen gezicht maar ik vraag me eerlijk gezegd af of de BB, pegalos advisor etc later nog zo gegeerd zullen zijn.
Haha! gisteren nog met een horloge liefhebber erover gehad. âŠTudor of Rolex.
Tudor? oh zegt ie dat is het zustermerk van Rolex mwah spaar dan lekker door en koop de Original. Waardevaster de Rolex en om nu elke keer uit te leggen dat Tudor het iets betaalbaarder zusje is van moederbedrijf Rolex wordt ook vermoeiend.
Tudor heeft geen inhouse uurwerken zoals Rolex ( donât shoot me if its wrongâŠ).
Zelf vind ik de Tudors niet mijn smaak met de dikke uren wijzers, puur persoonlijk natuurlijk.
En voor sommige is het de tussenstap, springplank naar de grote BroerâŠ
Nou ik ben van de kleine springplank afgedonderd , half verzopen, pijn in m,n ribben en jankend dat ik het gedaan heb toch maar overstag gegaan naar grote z,n broer⊠spijt? nee hoorâŠalleen dat zwarte gapende gat op m,n bankrekening daar ben ik weer de boden van aan het plaveienâŠ
maar heb wel plezier ervan. Rolex roept voor mij veel meer historie op dan Tudor.
I will not shoot you but⊠dat klopt natuurlijk niet.
Ze hebben bij Tudor wel degelijk in-house uurwerken
Ok, wist ik ook niet zeker zodoende, thanks! dacht dat ze alleen Eta uurwerken inkochten en verbouwden naar hun eisen.
denk dat ze in de toekomst alleen nog maar in-house uurwerken in de Tudor horloges monteren zelfs
(buiten de chrono modellen)
Ze hebben een soort samenwerking met Breitling waarbij Breitling de uurwerken van Tudor gebruikt in hun 3 hand horloges en Tudor weer de Chrono uurwerken van Breitling voor de Tudor Chronoâs.
Zelf van 2000 tot 2011 een Breitling crosswind gehad met een Valjoux 7750 uurwerk erin, aangepast door Breitling en verder door het leven gegaan als het bekende caliber 13 uurwerk. Niks mis mee trouwens dat caliber 13 uurwerk liep als een naaimachientje lekker strak en perfect op tijd.
Wat werd er volgens jou aangepast dan?
Weet ik niet, geen verstand van. alhoewel er zit een complicatie ingebouwd als extra voor de chronograaf. Mogelijk dat het daardoor door Breitling caliber 13 wordt benoemd.
Rolex en Tudor maken geen klokken, maar JLC en CvdK wel.
Wat horloges betreft hebben zowel Tudor als Rolex mooiere en minder mooie ontwerpen gehad door de geschiedenis heen, maar zijn ze qua bouwkwaliteit gewoon allebei erg goed.
Er gaan veel mensen zeggen dat je moet kopen wat je mooi vindt. Een Oyster Prince, BB Red met de kromme rotor-tekst en ranger zijn allemaal niet te versmaden. Prima horloges.
Dat is handig om te weten, dat Tudor opgericht is door de Rolex oprichter.
JLC heeft ook meters ontworpen voor Citroën dashboards. Ik geloof dat op die meters alleen een Jaeger beeldmerk aanwezig is.
Breitling caliber 13 gewoon een standaard valjoux 7750.
Klopt heb mij even ingelezen op het Rolexforum, daar staat een leuk stuk geschreven over 7750 uurwerken. In vele merken toegepast van Panerai, Hamilton, Hublot, Cartier enz enz ,. Met een lichte aanpassing dmv graveringen en een minimale aanpassing aan het uurwerk, vervanging van een onderdeel van hun eigen merk onderdeel worden dus de kalibers 13 ervan gemaakt. Panerai noemt het weer P200 uurwerken. Inkoop van een Valjoux 7750 tussen de 300 en 600 euro. Kleine aanpassing , hop mooie kast erom heen van Breitling en daar gaan we voor 6k en meer over de toonbank. Daarom ben ik blij met het Rolex 3135 werkpaard dat na 29 dagen geleden gelijk te hebben gezet nog exact op tijd loopt . Op de seconde nauwkeurig! sânachts op z,n rug en verder 16 uur dragen en op dit moment na 29 dagen dragen totaal geen afwijking, top uurwerk!
Een valjoux zou even nauwkeurig moeten kunnen lopen als elk Rolex caliber. Overigens prefereerik ook een manufactuur boven een ETA.
Mijn huidige Rolex is minder nauwkeurig dan voorgaande modellen van Rolex die ik heb bezeten. Hij wijkt al sinds het begin 3 seconden per etmaal af. Kwestie van afregelen natuurlijk, maar ik vind het nauwkeurig genoeg.
Tja de mijne loopt echt ongelooflijk nauwkeurig en ik spaar hem niet, gewoon elke dag om en naar het werk. Een klein ding heb ik wel weer en dat is dat de uitlijning van de bezel niet exact recht boven de 12 staat uitgelijnd, minimaal naar links maar dat zal wel een kleinigheidje wezen, tzt maar eens naar de horlogemaker om hem perfect uit te laten lijnen.
Bij mij is het ook mijn daily. Ook bij die van mij zit de lunette niet helemaal recht lijkt het. Ik stoor me er niet heel erg aan. Je kan hem wel iets verschuiven tussen 2 klikjes in. Dan zit hij wel recht