Tudor, poor men's rolex?

Klopt bij mij lukt dat ook. Zit wel op het randje van een klik, het is maar een tiende van een millimeter maar echt storen is ook wel weer een groot woord. Als ik eens tijd heb dan laat ik het wel eens nakijken. Zal wel bij een grote beurt wezen over 7/8 jaar ofzo…:wink:

1 like

Troost je met de gedachte dat je zeker niet de enige Rolex bezitter bent met dat probleem! We hemelen Rolex hier op het forum altijd op als ware het het meest perfecte product dat een mens kopen kan… Niet dus.

Blijkbaar hebben we Rolex zo hoog zitten dat we het OK vinden om een lunette dan maar zelf te positioneren ‘tussen twee klikjes in’…

:crazy_face::crazy_face::crazy_face:

3 likes

Ach m,n ex Breitling crosswind 2001 en Omega PO 45.5mm uit 2012 had exact hetzelfde . Stonden ook niet geheel goed uitgelijnd. Maar van Rolex zou je mogen verwachten dat dat wel perfect zou zijn , het is wel heel weinig en sommigen zouden het geen eens zien. Zeker met de huidige prijzen, ik ben de geldput nog aan het plaveien ….:joy::joy: en m,n ribben smeer ik nog dagelijks in met verzachtende creme…:laughing::laughing: maar als je weer kijkt naar je Submariner dan ben je weer snel alles vergeten, gewoon genieten en vooral doorgaan.:+1:

heb hem nu 7 weken aan de pols en wordt elke dag met plezier gedragen.

5 likes

Zo ook bij mij , heel weinig en niet echt irritant…:triumph::triumph:

Philips, Aristona… Rolls-Royce, Bentley… Rolex, Tudor… tja. :wink:

Postadres van Rolex en Tudor is vandaag de dag nog steeds gelijk. Gelukkig heeft Tudor wel zijn eigen DNA, een tikje eigenwijs… is ook andere doelgroep. Oh enne, vintage Tudors gaan qua prijs ook door het plafond.

Dit doen ze expres, bij normaal gebruik van de bezel staat deze na 2 a 3 jaar perfect op de 12 :sunglasses::+1:

3 likes

You serious?!

Yup :sunglasses:
yup-gif-18

3 likes

Lekker! Beste wat ik vandaag gehoord/gelezen heb!!:+1:t2:

1 like

Je maakt een geintjuh?? echt waar?:astonished: hoezo dan na 2/3 jaar exact gelijk. Ik zal er tegen praten of ie alsjeblieft in het Lood wil gaan staan…:joy::joy: ik zal um aaien , koesteren. En please zeggen…:joy: maar wel binnen 5 minuten…:laughing: als de sodemieter in het gelid…

1 like

Dus ?

Dus ??

Lijkt mij veel te vroeg om te zeggen aangezien het Tudor uurwerk veel korter op de markt is…

Daarbij helpt het niet dat je je matrice een paar micrometer naar links zou moeten verschuiven om exact op het midden van de indice van de minutentrack terecht te komen. Dan zou je bezel grotendeels uitgelijnd zijn met die track, en zou blijken dat je uur-indices iets naar rechts staan, zeker de punt van de driehoek op 12.

Tenzij het een vertekende foto is omdat ie niet helemaal recht genomen is. Je zou een waterpas plaat moeten hebben met een statief er boven wat de camera exact loodrecht op die plaat laat fotograferen. Uit de losse pols een wristshot maken met een telefoon is waarschijnlijk niet goed voor je nachtrust.

Volgens de horlogemaker in deze in-depth review van Omega uurwerken is de 8500 best een moeilijke vanwege de olie. Ook heb ik Roger Smith in een interview horen roepen dat een co-axiaal onder veel strakkere foutmarges geproduceerd en geassembleerd moet worden omdat hij anders naast de tanden gaat lopen.

https://www.ablogtowatch.com/watchmaker-compares-omega-seamaster-timepieces-caliber-1120-2500-8500-movements/

Er kleven dus blijkbaar wat nadelen aan. :slight_smile: Zij roepen iets over een vier-jarige serviceinterval, terwijl ik niet weet wat Tudor over de MT5602 roept. Diegene die het langste serviceinterval voorstelt wint, in mijn ogen.

Er zijn geen fatsoenlijke reviews van te vinden zoals die hierboven van de 8500. Als je een link tegenkomt houd ik me aanbevolen.

1 like

Als Tudor ook maar een klein beetje van de degelijkheid van het Rolex caliber heeft meegekregen is dat wel het geval. Manufactuur is niet altijd beter dan een goede Eta. In het geval van de 8500 heb ik weleens gelezen dat deze tov van de eerdere ETA’s er niet op vooruit gegaan is. Het voelt natuurlijk wel specialer. Misschien is de nieuwere generatie master coaxial wel wat verbeterd.

Onderstaande service is een 8500 van 1,5 jaar oud. Heeft dringend service nodig. Even letten op het veertje van de automaat wat 2 tandwielen bij elkaar houdt, wat een trieste constructie.

http://watchguy.co.uk/service-omega-seamaster-professional-planet-ocean-168-1665-calibre-8500/

Alles heeft zijn voor en nadelen.
Waarom iemand een 8500 binnnen 1.5jaar een service geeft terwijl er 4 jaar garantie op het uurwerk zit snap ik al niet.

Laat ik het dan zo zeggen: Ik ben gek op de nieuwe 8500 en heb geen ervaring met het (onbewezen) Tudor uurwerk.

1 like

Mckip!!. zit je me nou in de zeik te nemen…:triumph::triumph: zo ja dan trek in binnenkort eens even die eieren uit dat kippedarm kanaal van je…:joy::joy:

1 like

Poor men’s Rolex!!! Heb je de Tudor Pelagos welleens van dichtbij bekeken?? Wat een afwerking en technisch vernuft. Staat nog steeds op nr. 1 wishlist maar de titanium black zijn erg gewild en meteen weg. Dus als iemand een full set heeft mag ook de two lines model zijn voor tussen de 2000 en 2500 euro stuur een PB.

Is er ook een poor man’s Tudor? Ik kan een Tudor namelijk ook niet betalen. :sweat_smile:

10 likes

Seiko!

En dat is gelijk het antwoord op veel budget vragen :ok_hand:

1 like