Tudor, poor men's rolex?

2 likes

Whahaha!:joy::joy::joy::joy: we hebben rare kostgangers onder ons…Mckip ik hoop niet dat er een ei dwars zit bij je…:joy::joy::laughing::laughing:

1 like

5QwA

Wat denk je zelf…:laughing:

2 likes

@Mckip ā€˜T zal toch niet zo zijn he…

Wat een heerlijk onzinnige discussie :grinning:
Geniet gewoon van wat je draagt, ongeacht het merk.
Zijn allebei kwalitatief prima in orde…

11 likes

Klopt helemaal!
Ik ben in het gelukkige bezit van beide merken en draag ze allebei met evenveel plezier. Kwalitatief doen ze niet of nauwelijks voor elkaar onder! Voorbeeld: ceramic bezel is mooi maar mijn voorkeur heeft de aluminium bezel, ETA uurwerk? Net zo betrouwbaar als Rolex in-house maar veel goedkoper te servicen. Het is maar net wat je zoekt in een horloge.

Ik weet niet of het mag maar ik heb op marktplaats momenteel nog een nieuwe ongedragen 79220N te koop, wegens het uitdunnen van mijn collectie. Veel potentie om verder in waarde te stijgen. Hiervoor hoef je ook al geen Rolex te kopen!

1 like

Hier had ik het eerder in dit topic over. Tudor die de onderdelen ā€œopmaakteā€ die voor Rolex niet voldeden. Dus het tegenovergestelde van de innovatie’s testen…

You little Bastard…:joy::joy::joy:

1 like

Maar we raken weer helemaal van het padje af…Tudor de poor men’s Rolex…yep…ik wil een Rolex maar kan het even op dit moment niet betalen…we houden het netjes…:joy:

Da’s nogal… Anecdotisch, een knakker die iets roept op Instagram. Laten we er blind vanuit gaan dat hij gelijk heeft, ik ben in een gulle bui.

Dus Rolex zou een model veranderd hebben, en de oude kasten voor Tudor’s hebben gebruikt. Da’s niet ā€œniet voldoenā€, maar meer NOS onderdelen elders gebruiken.

Los daarvan is de 5512 een vintage ontwerp uit de jaren 60, dus die beslissing is inmiddels 55 jaar geleden.

Ik denk dat Tudor sindsdien erg bezig is gegaan met z’n eigen designtaal, vormgeving en image. Het is een sterk merk wat op dit moment een zeer bepaalde koers vaart, getuige de website, modellen en positionering.

EDIT: Met een slogan als hesjteg-borntodare heb ik direct m’n bekomst van Tudor, dus het bovenstaande wil niet zeggen dat de vormgeving en het imago mij aanstaan. :slight_smile: Voor de duidelijkheid.

Het verschil is dat in 2009 het merk nieuw leven in geblazen is door Rolex. Nieuwe modellen, marketing, strategie etc. Sindsdien is er inderdaad wel e.a. verandert. Het is niet alsof het merk Tudor zoals we dat nu bekennen al die tijd bestaan heeft.

1 like

Die ā€œknakkerā€ is James Dowling. Autoriteit op gebied van Rolex.

Als hij een knakker is die wat beweert op instagram, hoe moet ik jou dan beoordelen?

3 likes

Als ik een dubbeltje had voor elk horlogemerk wat tussen 2000-2010 nieuw leven ingeblazen is, had ik nou een Snowflake om de pols. :slight_smile:

Argumentum ad verecundiam, leuk.

Hij blijft een knakker. Die op instagram iets roept. Je beroepen op autoriteit is geen goede vervanging voor een fatsoenlijke bewijsvoering of bronvermelding.

Als ik een dubbeltje had voor alle fouten van zelf-uitgeroepen experts in de wereld had ik nou een kleine verzameling Grƶnefeld’s. :slight_smile:

2 likes

Hmm nee… Eerder zoiets van:
Ik wil een Rolex maar deze is nergens te koop voor list en kies daarom maar een prachte Tudor :+1:

3 likes

Waar komt toch die brede aanname vandaan dat iedereen die Tudor draagt eigenlijk een Rolex wil? Ik vind dat nogal een aparte denkwijze…

5 likes

Dat is bij mij ook niet zo hoor, vind het ook jammer dat er zo gedacht wordt.
Tudor is een prachtig merk met dito history :+1:

2 likes

Hahaha! da’s waar!:laughing: even alle gekheid op een kippestokkie… Niks mis met Tudor , zeker qua techniek niet. Alleen het is niet mijn ding een Tudor, maar doet uiteraard niets af aan de kwaliteit van dit merk. Ze timmeren hard aan de weg, het is ze gegund.

Ok, je hebt gelijk. Hij is een knakker op die op instagram iets roept. Goedenavond nogšŸ˜‰

2 likes

Lees anders dit boek eens. Of een review erover. Geschreven door die ā€œknakkerā€. Misschien is dat ook niet verkeerd voor @Fate_Amenable_To_Change.

https://www.goodreads.com/book/show/1182234.The_Best_of_Time_Rolex_Wristwatches

3 likes