Ik heb mijn oog laten vallen op dit horloge. Het is een horloge uit 2020, en wat mij betreft ziet hij er nog in goede staat uit. Maar graag vraag ik degenen met een scherp oog hier om ook mee te kijken voor eventuele aandachtspunten (bijv. zaken die niet zouden moeten, of hij gepolijst is, etc.)
Zou mijn eerste grote aankoop zijn van een tweedehands horloge, dus vind het wel een prettig idee als er ervaren mensen meekijken. De vraagprijs is overigens EUR 3200, lijkt redelijk op basis van een snelle zoekopdracht.
Ik zie er niets fout aan. Dit horloge kostte in 2020 rond de 2100 euro na import. Het is de vraag of je wil meedoen aan zulke praktijken. Verkoper is wss aan het ‘sparen’ voor een lolex.
Afgezien van de prijs, is het een waanzinnig horloge. Het horloge in kwestie ziet er ook strak uit, desalniettemin zou ik hier op 't forum rondkijken/wachten voor een aangeboden exemplaar.
Lang verhaal kort, als je de kans hebt, koop er een! Krijg je geen spijt van
Dank voor de snelle antwoorden. Duidelijk dus, te duur. Ik dacht op Chrono te zien dat dit wel redelijk marktconform was. Dan zal ik het forum in de gaten houden. Overigens zou ik een zwarte of witte wijzerplaat ook mooi vinden.
Tja het is een matig gemaakt horloge met een eta (oid) uurwerk en misschien 300 euro aan goud. Heel veel meer dan 2k moet hij niet kosten. Zeker gezien Rlx naar beneden aan het vallen is. Never catch a falling knife!
Wat is RLX? En een matig gemaakt horloge lees ik. Ik vond het een mooi alternatief voor een Rolex Day Date die wat vriendelijker geprijsd is. Is de nieuwere Glamour Date vanuit kwalitatief oogpunt een betere optie?
Klopt, gemodificeerd eta uurwerk. Maar ik vind persoonlijk dat 't echt veel waar voor je geld is.
Een nieuwprijs van +/- 3k vind ik echt heel redelijk, dus ben 't niet eens met het plaatje dat je schetst.
Het hangt er denk ik sterk vanaf wat je wil en wat je standaard is. Deze tudor is netjes afgewerkt maar de band heeft holle centerlinks en een gevouwen gesp. Hij voelt als een vintage DJ. Het uurwerk is typisch oldschool eta (oid) stroef en niet super accuraat. Het is een charmant horloge maar het is niet vergelijkbaar met een moderne DD qua bouwkwaliteit.
Gaat enkel om de band, deze heeft meer een vintage gevoel (idd beetje rammeliger). Maar ik heb daar totaal geen moeite mee, daarbij gezegd dat ik zelf moderne rolex en andere merken gewend ben