Tudor Prince Only

Hmm ik vind dit ook best een forse afwijking. Had je van tevoren beelden gekregen van toen ie op de timegrapher lag?

1 like

Ja, dat vind ik dus ook.

Nee, helaas geen beelden van de timegrapher gehad.

Valt volgens mij buiten de specs van een topgrade uurwerk.

Mijn beide date days lopen tussen de -2 en +3 seconden per dag.

Edit: ik zou hem laten reguleren. Wellicht via ad proberen op de garantie?

1 like

Aha! Tnx voor deze tabel! :+1:

1 like

Ik zie nu dat er in mijn Prince een ETA 2834-2 zit.

Klopt. Dat is een variant van de 2824, met een dag & datum schijf.

1 like

Waar had je hem ook alweer besteld? Want volgens mij stuurt Jetco standaard altijd een filmpje op de timegrapher vooraf.

1 like

Bij yourwatches uit Kopenhagenā€¦

Maakt opzich niks uit. Je hebt gewoon pech.

1 like

Aha oke, dan is die vast ook niet gecontroleerd door de AD. Dan zou ik zeker even langs een AD in de buurt gaan. Vergeet je garantiepas niet mee te nemen.

1 like

Ik ga vandaag even bellen met een AD / servicepunt van Tudor.

En morgen of overmorgen langā€™s mā€™n horlogemaker met een timegrapher en daarna door naar een AD.

:rofl: Klopt.

Maar toch, als er iets aan te doen is, laat ik iets eraan doen.

Is een simpele operatie. Heb het nooit gedaan maar reguleren schijnt echt heel simpel te zijn.

Loopt hij wel constant?

2 likes

Elke capabele horlogemaker kan een ETA 2824 based uurwerk wel strakker reguleren dan -/-12 sec

1 like

Dacht ik ook, moet niet zo moeilijk zijn. Tenzij de amplitude te laag is. Maar dan is er iets anders aan de hand en dat kan ik mij niet voorstellen.

Wat bedoel je hiermee?

Ahhhhh.

Sucks to be you right now.

image

1 like

Heeft het horloge elke dag een voorspelbare afwijking. Bijv dus elke dag rond de +12 seconden bij de jouwe?

Niet van +12 naar -10 en de dag daarna +3.

1 like

Middag, misschien een hele domme vraag maar ik heb mijzelf sinds vanochtend aangemeld op dit forum. Nu zie ik vrij regelmatig de term AD voorbij komen, wat houdt dit precies in?

1 like

Een geautoriseerde dealer. (Authorised dealer)

2 likes

Aha bedoel je dat :+1:.

Nee. Het lijkt erop dat de afwijking constant is; 10 Ć” 12 seconden per 24h. Althans de afgelopen 3 dagen dat ik het om de pols heb.