Tudor Snowflake Submariner

Zo cool!

Niet te snel toehappen bij de eerste haai die je een pb stuurt, mocht je hem willen verkopen.

Uit interesse, was zo’n Tudor Sub duur in 1977? Ten opzichte van een modaal maandsalaris.

9 likes

Cool ding, gave patina.
Ik hou er van. :heart_eyes:

Damn, respect.
Hij is ook echt gaaf!

6 likes

Samen met @stefanketelaars een zelfde horloge (plm. 10 jaar ouder nog) opgeknapt voor een klant van hem. Hij de band en kast, ik het uurwerk. Subliem geworden. Loopt 2 seconden per dag voor, kast en band echt top gefixt door Stefan.

Ik heb de foto’s via PB van hem, maar ze zijn van hem; als hij ze eventueel wil posten, kun je zien hoe het kan worden als je er wat tijd en geld in steekt. :+1:

Maar een prachtig horloge, sowieso; de meeste horloges in deze forum-categorie zijn nep, dus dit is weer eens wat anders… :grinning:

7 likes

Supergave klok!

Er stond laatst een band te koop, exact dezelfde als jij hebt.
Een 7836 band met 380b endlinks. Prijs was 2000 euro. Voor enkel de band!
Tudor Subs uit jouw jaar beginnen rond de 7000 euro.

Ik zou, als het mijn horloge was, het horloge door Wesselink en Vreeker laten servicen en enkel het plexiglas vervangen. Ik zou de kast en band niet laten opmaken.

3 likes

Of lees even de post boven die van jou. We hebben ervaring inmiddels. :wink:

1 like

Ik vind een Rolex/Tudor sportkast wel spannend btw. Doe eens niet zo flauw en gooi er wat foto’s van die herstelde kast in :star_struck:.

1 like

Hier sluit ik mij bij aan :+1:

OK. Ik haal ze wel weg als Stefan dat wil. :wink: Horloge is al terug bij zeer vergulde eigenares.

Foto-credits dus voor Stefan! Dit was mijn deel:

30 likes

Ik vind deze kast verschrikkelijk hersteld, maar dit komt van iemand die +/- 300 Rolex afbeeldingen per dag bekijkt. Ik zou willen dat ik een grapje maakte :pensive:.

Mooi dat ze er blij mee is en een gave wijzerplaat!

3 likes

Ik ook! :no_mouth:

Je moet soms werken met wat je hebt, denk ik. Maar ik zie het probleem werkelijk niet… Zie ook geen 300 Rolexen per dag trouwens… Heb de kast uiteraard in handen gehad, en vond 'm prachtig. Het anglage-deel (overgang top v.d. lugs/zijkant) had wellicht een fractie smaller gemogen, misschien…?

1 like

Niet eens smaller, scherper. En de brush moet grover, veel grover.

Maar dit is geen oordeel, ik kan het niet beter. Ik heb de lat gewoon hoog liggen, daarom moet ik mijn OQ de oceaan oversturen :joy:

3 likes

Daar zit wel wat in. Maar kijk het geheel eens… En, na tig jaar dragen heb je sowieso al een wat meer “shiny” gesatineerd deel. Nu zonder alle gebruiks-krassen.

2 likes

:point_up_2:
Zou ook mijn keuze zijn (of een andere goede horlogemaker)

Cool horloge!

Supermooi! :star_struck: Heerlijk om eens een echt horloge te zien in deze categorie, en wat voor een

1 like

Bedankt!

6 likes

Voor één keer vind ik dat je je te voorzichtig uitdrukt. Ik heb enorm veel bewondering voor Stefans werk, maar dit is doodzonde.

@Snowflake77 Mooi en waardevol horloge - doe er vooral geen overhaaste dingen mee naar aanleiding van het advies hier. Mijn keuze zou ook zijn om alleen uurwerk en plexi aan te pakken.

3 likes

Heel mooi!

Voor een verdere schatting van de prijs: op een ander forum kwam een paar maanden geleden een soortgelijke snowflake te koop voor ongeveer 10.000 euro:

2 likes

Haha!

Sorry Stefan, ik voegde al toe dat ik het zelf niet beter kan, maar Rolex sportkasten herstellen is een vak apart en een echte ambacht.

1 like

Uhmmnn…:thinking:
Deze is blauw.
Zit een aanzienlijk prijsverschil tussen een blauwe of zwarte.

1 like