Tudor Snowflake Submariner

“Onze” plaat is ook blauw hoor… Of bedoel je de faded bezel?

Of de plaat van de OP natuurlijk. :slight_smile:

1 like

:sunglasses:

Maar kijk nu naar de vage foto’s van TS en lijkt mss blauw :thinking:

1 like

Wel heel donker dan…

1 like

De foto is een beetje donker, maar volgens mij is die van de OP ook blauw.

1 like

Poh, wat mooi. Houd ‘m alstublieft zelf of geef ‘m door aan iemand om wie u geeft.

2 likes

…zou mijn insteek zijn. Blijft-ie helemaal origineel. :grinning:

1 like

@Snowflake77 echt prachtig, zeker omdat je hem sinds de aankoop elke dag gedragen hebt :ok_hand:

Ik volg de mening van anderen hier om enkel het mechanisme een beurt te laten geven en het plexiglas te vervangen ( hou het origineel bij, op de foto’s is het niet echt duidelijk hoe erg de krassen zijn maar als ze niet diep zijn kunnen ze eventueel uitgepolijst worden.)

Ik denk dat sowieso de waarde beter is als het horloge eerlijk blijft met de gebruikssporen en bij de originele eigenaar. Ik hoop aan 1 kant dat je het bij houd en eventueel in de erfenis steekt.
Moest je overwegen om toch te verkopen goed adviesen van gerenommeerde experts volgen en zeker niet aan het eerste, het beste bod via pb verkopen.

1 like

:point_up:

En zo vinden mensen die dus niet 1000+ Rolexen in hun handen hebben gehad, dat het echt een topklus is geweest en hij er weer uitziet als nieuw. Maar in werkelijkheid is je kast vernaggeld. Ik zie dit veel voorbij komen bij mensen die bij, een niet nader te noemen, polijstboer zijn geweest. Als je niet weet hoe een factory finish eruit ziet, kun je ook niet oordelen over de kunsten van de polijster.

Ter verdediging van het werk van Stefan. Ik zie dat deze kast al meerdere keren gepolijst is geweest. En dan moet je idd werken met wat je hebt. De bevels zijn bij vintage modellen wat breder dan bijv bij de 16610, dus dat ziet er niet eens zo raar uit. De borsteling op de lugs kan idd een stuk beter, maar goed, kniesoor die daar op let.

18 likes

Zou je dan altijd naar het merk zelf gaan? Of laat ik het anders zeggen; als je er zelf niet zoveel verstand van hebt, is dat een veilige keuze?

Ik zelf zou niet naar het merk zelf gaan. Want dan ben je all je mooie gepatineerde onderdelen kwijt, je mooie verkleurde bezel, dat wil je niet.

Op instagram kom je snel genoeg uit bij de meester polijsters, denk aan Mike, die Italiaan , Miami Watchmaker etc.

Vaak kun je de populaire horloge makers zoals nobswatchmaker ook lastig vallen met dit soort vragen.

3 likes

Onzin, maar je moet wel met klem aangeven wat ze wel en niet mogen doen. Als je niets zegt, rukken ze idd al je lelijke oude meuk onderdelen eruit en vervangen het met lekkere frisse exemplaren.

Als je het bij een service laat doen, wel. Zij hebben de precieze specificaties. Maar een Wesselink en Vreeker kan zoiets bijv ook heel goed. En dus niet iemand die je door een hek je horloge terug geeft :joy:

17 likes

Als je de kast lekker zo wilt laten, weet je waar je voor de inhoud terecht kunt. :upside_down_face:

Deze klatser nu onder het mes.

9 likes

Met een Duits bonnetje geloof ik :grin:

4 likes

5 likes

Hij maakt hem gewoon! :crazy_face:

Edit* ( Potver, ik zie nu pas dat deze quote door meerdere opgepikt wordt… :grimacing:)

Ik geloof 750,00 gulden. De Rolex Submariner was 1500,00 gulden.
Inderdaad een behoorlijk bedrag, maar ik was het zat om telkens met een kapot horloge te zitten.
Ik heb in de metaal gewerkt, ook op een scheepswerf en het horloge heeft me nooit in de steek gelaten.
Ik heb slijpwerk, laswerk verricht en eigenlijk doe ik dat nog steeds.
Maar misschien moet ik er nu iets zuiniger mee zijn.

26 likes

Haha oh man, je hebt 42 jaar voor 750 gulden gehaald! Dat is toch geweldig?

De Snowflake Sub is best gewild en zoals ik het zie heb je maar twee opties als je de waarde ervan wil houden.

  1. Je zoekt de beste hersteller in de wereld op die hem weer als nieuw maakt, maar dat is spannend en dan moet je horloge de oceaan over naar Amerika of Azië. Al vertrouw ik Il Menzerna er ook wel mee, in Italië.

  2. Ongepolijst laten. Alleen het uurwerk een service bij een goede hersteller geven, de band door @Chris_EU rekloos laten maken en het glaasje laten polijsten.

De laatste optie is hem verkopen en met dat geld iets nieuws kopen waar je weer 42 jaar mee kan doen. :sunglasses:

12 likes

Ik vind hem er best net ut zien voor 42 jaar oud als je hem al die tijd gedragen hebt. Wijzers en wijzerplaat zijn ook nog perfect. Ook geen las spetters of iets dergelijks? Ben ik op mijn horloges ook wel eens tegen gekomen.

2 likes

Gaaf verhaal toch, dit zijn de topics die HF de moeite waard maken!

2 likes

Wat meer foto’s zou het verhaal compleet maken, fotos van de band en vanuit verschillende hoeken.

1 like