Tudor Snowflake Submariner

Ja, dat dacht ik eigenlijk ook gelijk.

Of nou ja, verschrikkelijk. Maar in ieder geval niet zoals het eruit hoort te zien.

1 like

Helaas heeft mijn zoon geen belangstelling. Anders zou ik het horloge aan hem geven.
Ik ben 68 jaar oud en nu ik weet dat die behoorlijk wat geld kan opbrengen, overweeg ik het horloge te verkopen.
Jammer dat ik in de buurt van Nijmegen geen kundige experts kan vinden.

Ik heb ook nog een Jaquet-Droz chronograph. Ook ongeveer die leeftijd.
Het is een beetje apart model, een rally model. De knoppen zitten niet aan de rechterkant van het horloge, maar aan de bovenkant, bij de 12.
Ook is de kast aan de onderkant een stuk dunner als aan de bovenkant.
Ik kan er eigenlijk geen informatie over vinden.

Bedankt voor uw reacties.

4 likes

Ik heb geen idee. Ik ben er pas achter gekomen, dat het iets aparts is.

1 like

Kan je daar ook een foto van posten? Ben wel zeer benieuwd.

1 like

Die euro’s neem je ook niet mee, dus ik zou zeggen lekker dragen nu het nog kan :sunglasses:

Dat is zo te horen dan een zo genoemd “bullhead” model

1 like

Mocht je de snow flake verkopen, doe dit dan niet aan een juwelier/winkel want dan krijg je vermoedelijk de helft van de prijs dan wanneer je het aan een particulier verkoopt.

7 likes

Een cal. 5xx, dapper! :clown_face::wink:

1 like

Als mijn zoon thuis is, zal ik hem de foto’s erop laten zetten.

Oh wow. Echt subliem

Ik heb U een bericht gestuurd. (Rechtsbovenaan een groene melding).

Ik ken de juiste mensen wel en zo ééntje van de eerste eigenaar moet goed terechtkomen. En met goed terechtkomen bedoel ik bij liefhebbers. Dus als U wil geef ik wel het zetje in de richting.

Dan mag U zelf bakkeleien over de juiste prijs. :sunglasses:

6 likes

Hier mag idd geen juwelier te makkelijk rijk van worden… lekker de eerste eigenaar van laten profiteren, …en hem bij een verzamelaar onderbrengen.

De topicstarter mag lekker met de familie een paar weekjes op Safari, zijn tuin opknappen en een paar keer echt goed uiteten met wie hem lief is (niet slecht voor 750,- gulden toch?).

Succes en wijsheid!

2 likes

Ooh, zo jammer!

2 likes

Naar huidige maatstaven waren deze horloges dus destijds in verhouding net zo duur als nu? Zie ik dat goed?
Ik ga denk ik gelijk een BB58 halen en die 40 jaar in de kluis leggen. Moet ik alleen dan met m’n dement hoofd de code nog weten…
Wat een mooi verhaal

2 likes

Als hij dit leest bedenkt hij zich…

Later komt de spijt.

1 like

Met een aantal duizend euro kan meneer heerlijk op vakantie of andere zaken ontplooien, we zijn niet allemaal irrationele verzamelaars. Win-win-situatie, liefhebber blij, verkoper eveneens.

2 likes

De versie van Jaquet Droz ken ik niet, maar de kast zal lijken op een van deze modellen:

Misschien zelfs identiek (los van de merknaam), wat wel vaker gebeurde bij samenwerkende horlogemakers uit die tijd (of door inkoop bij dezelfde horlogekastenmaker).

Tekst achterop: Suiss made, waterresistant, incablocc, automatic, all stainless steel, 671651.

Jaques-Druoz.

10 likes

Aparte kleurencombinatie! En inderdaad een gedeeld ontwerp met onder andere Zeno, Le Phare en Veglia.

Een iets moderne variant van de bullhead met 7750 uurwerk. Zeker ook meer dan 1.000 euro waard, maar in tegenstelling tot de Tudor is het voor dit soort horloges lastiger om een koper te vinden.

2 likes

Zo mooi. :blush: Deze ook geheel zonder mankementen - tiretteveer is vaak stuk bij deze calibers.

1 like

Het horloge loopt. Ik heb het in de jaren 80 gekocht van de broer van Carlo van der Sterren, oprichter van de Rikketik.
Heeft al die tijd in de kast gelegen, ik droeg en draag altijd de Tudor.

4 likes