Tudor Snowflake Submariner

Ja, ik heb wel een update. Na goed advies van Juwelier Van Baal uit Nijmegen heb ik de originele Rolex sluiting weer erop laten zetten. Dat maakt het horloge weer helemaal oorspronkelijk. Ik heb nu een redelijk goed idee van de waarde en heb contact gelegd met verscheiden mensen. Ik neem dan ook de Jaquet-Droz mee en ook de Tudor sluiting met het 2de Rolex bandje.
Ik probeer dan alles te verkopen en koop dan een andere Rolex of Tudor die dan wat vriendelijker is voor mijn pols. Zou dan een model zijn die mij hopelijk net zoveel plezier geeft als de Snowflake.

Ik heb eigenlijk in de afgelopen 30, 35 jaren meer zakhorloges verzameld en ook mooie zakhorloge kettingen. Op 2 kettingen zit op elke schakel een merkje (leeuw) gestanst. Ongelooflijk wat een werk dat is geweest.

6 likes
1 like

Als je de tijd neemt om rond te kijken naar een paar modellen die je mooi vind en er eens enkele van hebt gepast ben ik vrijwel zeker dat je iets zal vinden die je evenveel plezier brengt :blush:

Alvast succes met de verkoop.

1 like

We zitten ondertussen in het nieuwe jaar.
Ik ben ondertussen weer wat wijzer.
Ik heb het horloge laten bekijken. Het is allemaal origineel, behalve!!
In het verleden is de rotor vervangen en zit er dus de originele rotor niet meer in.
Wat nu te doen. Heeft iemand suggesties?

Tja, de oude krijg je niet meer terug. Die zal met reden vervangen zijn - versleten lager (hoewel dat - afhankelijk van het uurwerk-type - separaat vervangen kan worden), oxidatie/loslaten van de rodium-laag…

Tot een jaar of 20 geleden was dit gewoon een goed duikershorloge. Niet het beleggings-icoon wat het nu aan het worden is. Er zal dus heel anders naar het vervangen van onderdelen aangekeken zijn.

Wie heeft er nu naar gekeken, en wat waren de verdere bevindingen qua staat van onderhoud?

3 likes

Wat je kan doen om het terug ‘origineel’ te krijgen is op zoek gaan naar de correcte rotor en deze bij de servicebeurt laten vervangen. Vroeger werd inderdaad minder gekeken naar ‘correcte’ onderdelen bij het servicen vann toolwatches, nu maakt dit wel meer een punt.
Sowieso zal het horloge meer opbrengen als de onderdelen correct/origineel zijn en is het een pluspunt als deze een correcte, aantoonbare, service heeft gehad.

Het horloge heeft inderdaad een schoonmaakbeurt nodig.

1 like

Jij wilt de Rolex-AD route laten bewandelen. Zitten haken en ogen aan, vooral w.b. zeer expliciete instructies geven over wel/niet polijsten, vervangen van wijzers/plaat, onderdelen… En niet goedkoop. Wel de beste “added value” qua eventuele verkoopwaarde. Niet elke AD zal dit kunnen/willen doen.

Wat zou Jasper er van zeggen…? @AmsterdamVintageWatches

Ik wil ook van de gelegenheid gebruik maken om iedereen de beste wensen voor 2020 over te brengen.
Ook wil ik iedereen bedanken voor alle informatie die ik op het forum heb mogen ontvangen.
Soms schiet dat erbij in en dat wil ik voorkomen.

11 likes

Nee, zeker niet. Ik heb dit trouwens al veel eerder in dit topic gezegd om dit niet te doen.
Ik raad enkel aan om een originele (goede oude of NOS) rotor te zoeken. Een deftige aantoonbare servicebeurt kan een correcte goede onafhankelijke hersteller ook leveren.

1 like

Ik zou hem lekker zo verkopen.

3 likes

Dat is inderdaad een heel goed advies. De koper kan dan zelf bepalen wat hij/zij er aan wil doen.
Maar nu de hamvraag. Wat is het horloge zo waard?

Ik ben misschien niet de doelgroep die er een kan kopen, maar wat mij betreft is een vervangen rotor niet echt belangrijk (mits duidelijk vermeld zoals hier). Ik denk dat je nog steeds in de buurt van 10.000 euro blijft.

Voor u eveneens de beste wensen! Ik ben benieuwd naar het verdere verloop van dit verhaal :slight_smile:️

Als de rotor van hetzelfde type uurwerk is - en dat is onvermijdelijk - zal het geen halszaak zijn. Tenzij op de originele rotor Tudor vermeld stond, en op de nieuwe niet. Dan scheelt het wel wat. Hoeveel? Wat een gek er voor geeft/minder voor wil geven…

Op de “nieuwe” rotor staat geen Tudor op.

1 like

Dat wordt nog interessant. Tenzij er nog originele rotors in de handel zijn.

Ik had dit draadje op het forum even gemist maar wat een goed verhaal zeg! Gelukkig zit er genoeg wijsheid in dit forum om u de goede kant op te wijzen en hierin de verstandigste beslissing te maken!

Vast wel. Tegen een prijs vrees ik.

Ben benieuwd wat de prijs dan zal zijn.