Tudor Snowflake Submariner

Staat er een op eBay maar weet niet of dit de juiste is

1 like

Dus, @Snowflake77 - wat is precies het uurwerkā€¦? Zowel het Tudor- als ETA- referentienummer zijn relevant.

ETA staan er ook veel fake rotors op.
Gezien de leeftijd van het horloge dacht ik dat deze nog wel eens correct zou kunnen zijn (deze zat volgens mij in de 7928. Dacht dat ze deze ook in de vroege snowflakes hadden maar weet het niet zekerā€¦

Dat zal ik dan laten uitzoeken. Zo gauw ik iets weet, vermeld ik het op dit forum.

1 like

Waarschijnlijk een 9411/0

Zeer waarschijnlijk een ETA.
1977 is een late snowflake waarschijnlijk een 9411/0 die vanaf 1975 gemaakt werd.

De rotor die ik hierboven postte is volgens mij een fleurier die inderdaad in de 7928 werd gebruikt maar dus niet in de uwe zou passen.

Rotor zou als het een 9411/0 is waarschijnlijk een ETA 2784 moeten zijn met de inscriptie 25 RUBIES
TUDOR AUTO-
PRINCE

2 likes

Het is een 9411/0 dus de ETA 2484

Screenshot_20200102-234145_Chrome

1 like

9411 dan een 2487 toch?

Op mijn horloge staat: 9411/0.

Als je ook daadwerkelijk een koper vindtā€¦Tudor verkoopt niet zo lekker als Rolex :thinking:
Zou de verwachting ietwat temperen.

1 like

Staat er bij een in Nederland voor 7500 euro.
Maar alles hangt af van de staat. 7500 lijkt me als particulier ook reeel zeker als de papieren er ook nog zijn.
Als particulier lijkt de 7000-10000 euro range reeel afhankelijk van staat en compleetheid van de set.
Vinden van een originele rotor lijkt me hierbij van belang.
Bij tudor werden vaak ook onderdelen van andere modellen gebruikt dus zou me niet vastpinnen op het opschrift van de rotor.
Staat een NOS rotor op eBay voor rond de 100 euro.
Ik heb alleen niet genoeg kennis van uurwerken om te weten of hij past op het uurwerk van deze 9411.

1 like

Deze is voor ouder type denk ik

Ik heb vandaag in een bericht opgevangen, dat Roland Rolex bracelets opknapt. Maar, ik weet niet wie dat is. Kan iemand mij helpen?

Ik denk @Ronald.

1 like

Verkoop dat ding nou gewoon as isā€¦

3 likes

Je blijft er wel mee bezig he?

+1, ik zou hem in deze staat verkopen.
Die laatste paar 100jes die je er misschien mee scoort ben je zo weer aan benzine kwijt.

1 like

Of juist niet scoort

Ik heb de Tudor verkocht aan een Tudor liefhebber. Tijdens de beurs van de Rikketik. Man en vrouw zijn allebeiTudor liefhebber en dragen ook allebei Tudor. Erg leuke, enthousiaste mensen. Komt daar goed terecht.
Trouwens, het viel me op dat er veel jeugd rondliep op de Rikketik beurs. Een plezierige verrassing, dus niet iets voor alleen maar oude knakkers. Allemaal der eigen loepje, jongens en meisjes vanaf pakweg 18 jaar. Een aangename verrassing, ook voor het oog.
Er zaten ook een paar mensen uit Parijs die een aantal oude Rolexen en Tudors hadden. Hadden oa ook de rotor van mijn ex-Tudor liggen.
Misschien dat mensen het emailadres willen hebben, maar dat hoor ik dan wel.
Ik wil iedereen bedanken voor de adviezen die ik heb mogen ontvangen.
Ik ben dus opnieuw besmet geraakt door het horloge virus en zal dus gaan uitkijken naar een iets kleinere en oudere Rolex.
Ik zie wel wat er op mijn pad komt.

Groeten Herman.

27 likes

Leuk om te horen dat het horloge bij echte liefhebbers is terecht gekomen. Ben benieuwd wat je keuze word voor de opvolger.

Beste Herman. Dank om ook het vervolg te delen. Goed te horen dat het horloge inderdaad bij liefhebbers terecht is gekomen. Dat is waar het hoort, iemand die het kan waarderen.
Verder sluit ik mij bij @Mr.JokerBean aan, om graag ook te horen wat de opvolger (voor de komende 40 jaar?) zal zijnā€¦