Tudor submariner, 36mm of 39mm?

Al enige tijd kijk ik naar een Tudor submariner. Ik vind het een mooi model, dat natuurlijk vrijwel identiek is aan de Rolex submariner maar tegelijkertijd niet het Rolex-imago met zich meesjouwt.

Waar ik niet goed uitkom, is of ik moet gaan voor de 36mm variant (75090) of 39mm variant (79090). Ik heb nl. een smalle pols van nog geen 16cm, dus de lug-to-lug van de 36mm lijkt dan een logische keuze maar de 39mm heeft dan denk ik weer wat meer wrist presence.

Mijn ‘grootste’ horloge is op dit moment de Omega Speedmaster reduced, die met een lug-to-lug van 44,5mm net iets groter is dan de 79090. De 79090 is echter alweer 47mm…

Het liefst zou ik natuurlijk beide even passen, maar dat gaat bij deze modellen helaas niet zo makkelijk.

Hoe kijken jullie hiertegen aan?

7 likes

Ik zou onmiddellijk en zonder nadenken voor de 36 mm gaan

22 likes

Als je de 36mm kan hebben (wat volgens mij goed kan op 16cm pols)

Zou ik voor de (mini) tudor sub gaan, qua prijs een stuk gunstiger maar wel dezelfde uitstraling

1 like

Als je die nog te groot is kan je altijd nog voor een minisub gaan. Maar das echt klein.

Mijn mening,ik zou voor de 75090 gaan,echt top voor jou polsmaat en dan een mooie blauwe plaat :heart_eyes:

3 likes

Ik niet, de TS…

Referentie?

Passen :wink:

Ik heb zelf ook kleine polsen en 36mm is een prachtige maat. Maar niet voor een duiker… met bezel erbij vind ik de dial oppervlakte écht te klein worden en daardoor het horloge voor mijn smaak te klein.

De 37mm nieuwe BB54 kan nét voor mij. Die zou ik graag eens om de pols.

Maar het is al eerder gezegd: passen!

3 likes

Je hebt gelijk @Tijner

Ik had de Omega Pre Bond (36mm) maar die is toch wat klein met de wijzerplaat.

De BB54 heb ik nu en staat perfect, mooie verhoudingen.

3 likes

Ik zou echt voor een 34 mm gaan !
Dat past echt.

1 like

Dit dus helemaal :point_up_2:
Draag zelf graag 36 mm op mijn bijna 18 cm pols maar een duiker mag wel wat groter.

2 likes

Maar hoeft niet :wink:

Echte duikhorloges zijn het natuurlijk allang niet meer, het is eerder een stijl.

1 like

Ja sorry reageerde op jouw comment maar was voor de TS bedoeld . Ref 73090 of 94400 (Mercedes wijzers) beide 33 mm of 34 weet niet is wel heel iel met die dikke bezel. Anders 90910 nemen met de rechte wijzers

Dank voor alle inzichten. Passen lees ik een aantal keer als advies, maar beide horloges zijn alleen buiten NL beschikbaar, dus dat is denk ik niet realistisch.

Er zit dus zo’n 2,5mm verschil met mijn Speedmaster Reduced, die erg mooi past. Is die 2,5 mm in de praktijk nu echt zo’n wezenlijk verschil?

Ja ongeveer zoiets

IMG_3829

5 likes

Ja, op een grotere pols wel. Tot 16,5 cm polsomtrek is de 36mm de juiste keuze.

@malus65 heeft wel wat mooie plaatjes

5 likes

Heel fijn die foto’s, thanks!

1 like

Ik heb zelf 16,5 cm polsen en ook ooit een 79090 in bezit gehad. Heerlijk horloge om te dragen. Ik zou zelf de 79090 nemen. Eigenlijk is maar 1 antwoord mogelijk: zelf beide horloges passen.

1 like

Ik heb deze referentie inderdaad, al sinds 2011. Ben hem nog steeds niet zat, mij groot genoeg.

16 likes

39mm!
Pols foto’s vertekenen vaak dus pin je daar niet op vast.
Waarom lopen de Rolex submariner bezitters allemaal met een 41mm denk je en niet kleiner? :wink: