Tudor submariner, 36mm of 39mm?

In vergelijking met een 40mm Panerai en een Tuna:

Verstandsverbijstering? :wink:

Je moet gewoon goed je polsmaat, lug to lug, diameter etc. in de gaten houden. Niet als een schaap achter de kudde aanrennen.

3 likes

Erg mooi! Is dit dus de 36mm? En welke omvang heeft je pols?

1 like

Omdat ze iets te compenseren hebben?

4 likes

Goed advies

5 likes

Rond de 17cm max, iets kleiner dacht ik. Overigens zijn er twee 36mm referenties:
75090 en 75190. De 75090 heeft een bezel die niet klikt en tweezijdig draaibaar is. De 75190 klikt wel.

Mooi plaatje :heart_eyes: :heart_eyes: @APMV

1 like

Omdat die er maar in 1 maat is. :innocent:

3 likes

Snap ik,is toch schitterend :facepunch: :facepunch:

1 like

Ik schrik wel van de prijzen overigens, die toch nog steeds stijgen lijkt het wel.

1 like

Jazeker man,en ook weinig echt mooie dikke kasten!

1 like

Ik ook, want als ik me niet vergis zitten er “gewoon” ETA uurwerken in. Niets mis mee an sich maar de naam Tudor laat je dik in de buidel tasten ervoor.

Ja, hier zit een eta 2824 in. Maar wel in top-grade uitvoering en met de nodige modificaties. Voor mij is dit ideaal. Ik heb minder met de trend van ‘manufacture’. Daarmee bind je je met handen en voeten aan dure servicebeurten die het voor mij niet waard zijn, maar door de fabrikanten als nieuw verdienmodel uitgemolken worden. Maar dat is hoe ik erover denk. De meesten hier hebben hun klokje al lang geflipperd voordat een beurt nodig is.

6 likes

Mee eens, ik zou hier ook voor kiezen. Prima te servicen en je bent niet afhankelijk van de fabrikant etc. Alleen de verhouding is een beetje zoek naar mijn mening. Als je zo’n ding in de goede tijd hebt gekocht ben je echt spek koper!

1 like

Het was voor mij toen nog een hele uitgave, maar gezien de huidige prijzen achteraf gewoon een koopje. Ben inmiddels ongeveer drie servicebeurten verder dus mij hoor je niet klagen😁
Ik moet eerlijk zeggen dat als ik hem destijds in zwart gekocht had dan had ik hem wel verkocht. Maar in blauw is dit echt onderscheidend, het is duidelijk geen Rolex Sub.

2 likes

Mijn advies (uit eigen ervaring…): de 79090. Is geen overdreven grote maat, niet hoog, ETA 2824 een betrouwbaar en goed te servicen aggregaat. En bij eventuele verkoop couranter, denk ik.

2 likes

Even ter vergelijk, ook met een 2824, 38 mm als je er eentje kunt vinden maar er zijn meerdere voordeligere duikers op de kop te tikken,

Excuus voor het zijsprongetje. Als TS een Tudor wil dan ontkom je niet aan de bijbehorende prijzen

2 likes

Dat is natuurlijk ook zo. Wat voor mij de doorslag gaf was dat de grote broer twee keer de prijs van de midsize was en is, en ik de midsize prima kan hebben. Dan is de keuze voor mij snel gemaakt.
Nog een tip: als je ervoor gaat, maar dat geldt voor ieder vintage horloge, koop een zo net mogelijk exemplaar, neem de tijd en haast je niet en blijf weg van gepolijste kasten, bekraste bezels, wijzers met oxidatie etc. Een complete set is een mooie bonus maar daar zou ik me niet blind op staren.

1 like

Waarschijnlijk is 41mm de meest passende, gangbare en all round maat dan denk ik. Anders had Rolex ze ook wel in <41mm uitgebracht.

Persoonlijk vind ik de Tudor submariner ook veel mooier.
Exclusiever dan weer een Rolex submariner (al is die ook erg mooi!).

1 like

Op een alu bezel zit zo een krasje hoor, niks mis mee