Zelf zou ik voor de 39mm gaan! Ik heb ook geen brede polsen en had een Omega Seamaster 300M 36mm. Omdat de wijzerplaat relatief klein is oogt/draagt een kleine duiker voor mijn gevoel nog kleiner. Komt ook omdat de kast hoog is.
Als iemand met kleine polsen die dagelijks een 36mm Seamaster draagt zeg ik natuurlijk 36. Top maatje
Ik zie hier een aantal keer de Seamaster 36mm als voorbeeld worden genoemd, maar kan niet vinden welke lug-to-lug die heeft. Weet iemand dat?
Ergens in de richting van 43mm dacht ik.
Er zijn meerdere 36mm subs op het forum. Misschien woon je wel ergens in de buurt van een Forumlid waar je hem van mag passen.
Ik zou in ieder geval een 39/40mm passen, dat kan eventueel ook een Rolex zijn. Die zijn zat te koop bij handelaren waar je hem om kan doen.
Daarna je keuze maken, iedere pols is anders dus alleen jij kan kijken wat het best op je pols bevalt.
Plaatje voor de sfeer, mocht je in de buurt van Breda wonen dan mag je me een dm sturen om te passen.
Welke Rolex ref bedoel je dan?
Bijna ieder vintage submariner van voor de ceramic bezel, 16610, 16800, 5513 etc vallen allemaal als een 79090 (40mm tudor a.u.b.). Hebben allemaal zelfde case afmetingen.
Ik heb een Tudor Submariner 36 mm en als je in de buurt van Almere woont mag je komen passen.
Dat is ineen sympathiek aanbod, dank, maar het gaat mij met name om passen van de 79090.
Waar woon je? Er zijn zat Rolex en tudor subs op dit forum waarvan je er wellicht een kan passen of anders wel iemand die je een adres kan geven van een handelaar waar je er een zou kunnen passen.
Wat vinden jullie van de polijstbeurt van dit exemplaar? https://www.chrono24.nl/tudor/prince-oysterdate-submariner-79090-aus-1993--id37854132.htm
Nette prijs toch
Ach man, 39mm kan je makkelijk hebben!
Zo veel scheelt het niet in de praktijk. Het zal even wennen zijn, een groter horloge. Maar na een dag heb je het al niet meer door.
Tim Mosso van The 1916 Company, voorheen The Watch Box, heeft ook een pols van 16cm. Je zou zijn video’s kunnen kijken ter referentie.
Ziet er acceptabel uit in mijn ogen, nette prijs ook.
Beide passen.
Maar ik denk dat 39 mm prima is.
De 36 wordt (oogt) bij een Submariner weer wat klein doordat de bezel breed is en de dial klein.
Mwah.
Zoek je een hele strakke? Of zoals deze?
Ik heb de 5513 onlangs gepast, en dat kon prima wat mij betreft. Denk dat de 79090 daarom ook wel moet kunnen.
Volgens mij keurig, maar ik heb niet het meest geoefende oog op dit vlak