Cursus fotografie lijkt me niet perse nodig.
Je kan toch gewoon zien of een foto wel of niet scherp is?
Cursus fotografie lijkt me niet perse nodig.
Je kan toch gewoon zien of een foto wel of niet scherp is?
Ik krijg hier een steeds slechter gevoel bij. De afwerking kan ik vanaf deze foto’s niet inschatten maar de manier waarop er tudor op de rotor (rond) staat is niet correct. Dit is zeker anders dan in alle andere 75090 die ik kan vinden. bijgevoegd een foto die van het uurwerk van @malus65 is (stond op het net). @Lexie2797 heeft wellicht ook nog een foto van zijn uurwerk als hij weer terug van reis is. Ik heb er ook nog wel meer van het net maar die kun je zelf ook wel vinden.
Wellicht is het wel een origineel tudor uurwerk maar deze hoort niet thuis in een standaard 75090.
Het zou dus ook prima kunnen dat een horlogemaker hem als echt uurwerk beoordeeld maar hij hier hoort hij niet in… stuit aan bij de vorige conclusie… waarschijnlijk op zijn best een franken uit originele delen (maar de case vrijwel zeker niet origineel).
Ik heb in een FB het volgende gevonden.
dit uurwerk is een seagull st2130 en heeft dezelfde rotor en manier van tekst. Ik zeg niet dat je uurwerk niet goed is laat dit hier alleen even achter ter info en vergelijking.Auio prince,? En verkeerde chock-systheem veertje…
Don’t shoot the messenger ik kan op de TS foto’s niet goed zien wat er verder staat en hoe maar ging me vooral om de rotor die soortgelijke schrijfwijze heeft. Ik laat het alleen hier zien dat het overeenkomt maar trek verder geen conclusies.
Prima hoor.
Kan je de horlogemaker niet vragen voor foto’s van de balans of andere relevante onderdelen?
En als het kan iets scherper.
Ik heb via PM van TS vernomen dat dit oude foto’s zijn van bij de aankoop. De horlogemaker kon de kast niet open maken (zegt meteen ook wel iets over het kaliber horlogemaker vermoed ik).
Overigens vermoed ik gezien schrijfwijze en afwerking rotor dat het voorbeeld van @lexie nog wel eens een verklaring kon zijn voor de conclusie die ik eerder al trok. Dit uurwerk hoort niet in een 75090!
Waardeloos nieuws voor de topic starter maar durf wel met een zeer hoge zekerheidsgraad te zeggen dat het horloge in het meest positieve geval een franken met originele delen is.
Ik ben behoorlijk zeker dat case en uurwerk niet kloppen. Caseback en dial durf ik van de foto’s niet met zekerheid te zeggen maar afstand tussen lumeplots en minutenmarkers (dial) en gravure achterop (caseback) doen mij vrezen dat het horloge helemaal niet klopt.
Vorige maand mijn 79090 afgegeven bij W&V die ik vervolgens 2dgn later weer kon ophalen omdat ze hem niet konden openen…geen passend tooltje
Same here, wat raar is omdat ik toen ik hem net had,daar heen had gebracht om te checken.
Alles klopte vertelde hij toen, Mmmmh…
Ach men leert.
Gek want mijn date day kregen ze wel open?
verrassend zo’n gekke case is het volgens mij toch niet om te openen en W&V heb ik inderdaad toch ook hoog zitten!
Ja ik ook…en woon echt niet vlak in de buurt dus was best vervelend.
Maargoed… back on topic want was niet de bedoeling om dit topic te kapen
je woont bij mij in de buurt geloof ik. Volgende keer toch gewoon naar Koen
De Reeshof is een stuk dichterbij voor je!
Ook een andere caseback?
Is een 75190 caseback… verder niet naar gekeken overigens. Wat denk je op te merken?
Letters hetzelfde als de mijne…goud kroontje?
Zit geen gouden kroontje op is het licht ik zie op jouw foto’s ook niet 123 wat daar mis mee zou zijn maar dat komt beetje door de kwaliteit er van dat het lastig te zien is. Wat gebeurd en heb hier meerdere topics over gelezen is dat ze ze een case gebruiken daar de refnrs uit polijsten net als serienr en dan nieuw er in laseren. Dus je case back kan prima origineel zijn maar de rest niet. Nogmaals dit kan ik zeg hier niet mee dat het bij jou zo zou zijn dat laat ik over aan millenaryvom te beoordelen. Alleen de 7016 is het meest vervalste horloge van tudor wat ik zo gelezen heb geen idee waarom die ref exact er voor gekozen is nogmaals ik zet dit hier alleen neer ter informatie niks meer niks minder.
We hadden dezelfde gedachte over de ref nummers, had is TS ook in een pm gestuurd. 7016 gebruikte ze in allerlei fake subs. En hoewel velen denken dat er weinig fake vintage tudors zijn is dit in praktijk anders. De vintage tudor sub daar zijn enorm veel fakes van. Vintage rangers zijn vrijwel allemaal fake of Franken prince dates en ik ben zelfs big block tegen gekomen met een fake case. Met name die laatste is in kleine aantallen maar met een unieke case en correcte nummers toch gemaakt.
Argument va Chelsea dat je, als je een fake maakt ook de details als ref nummer wel goed zal namaken is zeker van de oudere fakes aantoonbaar niet waar.