Tudor Submariner onduidelijkheid

Enige twijfel over het opbrengen van het volgende.

Al jaren in het bezit van een Tudor Submariner 75090.
Ooit gekocht via het www.
Super netjes en uitgerust met een originele Rolex oysterband-ref 7835.
Toch maar weinig draaguren gehad omdat ik niet kan wennen aan de 35,5 mm kast.

Mijn besluit is dus gekomen om hem te verkopen.
Ik heb daarvoor iemand benaderd om dat voor mij te doen.
Echter komt deze tot de conclusie dat er tussen de lugs van de Tudor 7016 staat en dit zou 75090 moeten zijn, net zoals in het achterdeksel.
Kwam natuurlijk een beetje als een schok voor mij dat de Submariner niet zou kloppen. Een 7016 zou namelijk een snowflake moeten zijn en dat is mijn 90’s 75090 niet!

Benaderde partij kon heel begrijpelijk niet 100% achter de consignatie verkoop staan omdat er te weinig zekerheid is/was van de originaliteit.

Ik ben daarom zelf maar op onderzoek gegaan en kwam o.a. dezelfde samenstelling tegen op watchusseek van een Tudor 75090 eigenaar. Deze man heeft dezelfde vragen als ik maar kreeg geen reacties.
Ook gezocht naar advertenties met een evt 7016 kast.
Dit zijn inderdaad vaak snowflakes, maar alle met de 39/40 mm kast. En de 75090 heeft een 35/36 mm kast. Op watchfinder.se en op chrono24 2 advertenties kunnen vinden met de 7016 spec en de zelfde kast als mijn Submariner gelukkig. Dus een soort van bewijs dat het wel kloppend kan zijn :slight_smile:

Op diverse fora en informatie sites weinig kunnen vinden over de midsize Submariner 75090 en 75190.
Maar wat wel belangrijk leek voor mijn geplande verkoop was is, dat er nog nooit een noob/fake/imitatie midsize is gemaakt of ontdekt.

Graag vraag ik de HF leden eens mee te zoeken naar mijn “dilemma “ zodat ik bij de verkoop een eerlijk verhaal heb.
Vraag is dus eigenlijk, hoe kan mijn 75090(35mm) een 7016( 39mm) inscriptie hebben.?
Zie graag jullie.informatie verschijnen

Dit is geen verkapte advertenties.mocht ik alle informatie hebben ,dan mag ik namelijk deze al plaatsen in het blauwe gedeelte;-)

Gr Chelsea.

4 likes

Heb je evt wel fotos?

Van de 7016 inscriptie?

Nee, want zelf heb ik de band er niet afgehaald en ben daar ook niet kundig genoeg voor. Vertrouw op benaderde verkoper dat hij hier niet over zal liegen.Hij heeft de band er wel af gehad en heeft het geconstateerd.

1 like

Dit kun je toch gewoon aan Tudor vragen? Die kunnen dit mysterie wel oplossen hoor.

Toen ik voor een reparatie bij de AD kwam, dachten ze dat de bezel kapot was omdat deze 2 kanten opdraait. :laughing: Dus probeer het eerst maar op het HF. Ook goed voor ieder die ooit tegen het 7016 issue aan zou lopen.

2 likes

Oké aller eerst belangrijk om te melden dat ik zelf in het bezit ben van de 75190 variant. Dit staat ook aan de binnenkant van de lugs. Ten tweede mijn 94614 Date Day heeft op de deksel aan de binnenkant 9450 staan. Ik denk niet dat tudor de 7016 als 36mm variant heeft gemaakt onder die referentie en zou dan ook graag de links zien waar het onderwerp wordt besproken. De 7016 is ook een veel ouder model en grotere kast dus ik geloof niet dat dit klopt.

Misschien dat 7016 aan de binnenkant van de deksel staat? En niet tussen de lugs?

1 like

Mmm zou wel heel zuur zijn :expressionless:

Misschien dat de 7016 niet tussen de lugs staat maar onderkant deksel. Want een 39mm kast is niet een 36mm kast met zelfde ref.

1 like

Link!

1 like

Dat is dus een van mijn vragen, 39 mm =7016
35 mm = …zou dus …

2 likes

Ik ben even m’n boek in gedoken over tudor en kan niet anders concluderen dan dat het niet klopt. De 75090 gebruikt een ander uurwerk ook dan de 7016 en de kast diameter is anders en zie nergens dat de 2 ooit door elkaar zijn gebruikt. Enige wat echt uitsluitsel kan geven is de band er af laten halen als je in de regio Amsterdam woont kan ik dat wel doen voor je. De deksel kan ik er ook af draaien evt.

Post eens een plaatje van je horloge?

75190
7016
7016

4 likes

Dit is wel een 40mm maar staat ref 7016/ref

De enige submariner modellen in 36mm zijn de 76000 en de 75090 en 190 volgens mij. De rest is 39mm dacht ik

1 like

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/f/0/6/f06bc8f1889616bd6aa86a356f520f89d6e19d59.jpg

3 likes

Hi Alex,

Welk boek is dit?

Tudor anthology

Zal mijn “verkoper” eens vragen of hij foto’s heeft gemaakt van de 7016.
Blijf het feit dat dit een 35/36 mm kast is. Er nog nooit een fake van is opgedoken! En er o.a.wel een kloppend uurwerk en caseback bij zitten.

https://www.r-l-x.de/forum/archive/index.php/t-128726.html

Hier ook 7016 ref

Hallo Tudor Kenner,
Ich war bisher mehr im Rolex-Teil aktiv, heute kamm meine neuste Errungenschaft aus der Bucht hier an.
Der Verkäufer schrieb mir, es handele sich um die Referenz 75090 aus 91/92.
Papiere Box nicht vorhanden.
Nach Entfernen des (aftermarket-) Bandes kam Folgendes zum Vorschein:
Referenz bei der 12 Uhrseite 7016/0, Seriennummer bei 6 Uhr 7377**.
Durchmesser 2-8 Uhr Gehäuse 37mm.
Auf der Suche nach dieser Referenz kamen 40mm Plexi-Nodate-Modelle aus Ende der 60er.
Ist die Uhr denn ein Fake oder Bastelware oder was soll ich davon halten?
ZurĂĽck geben oder behalten?

Wat is de datum van het serie nr? Want heb je niet gewoon het zelfde horloge? Ik blijf bij m’n punt dat het niet klopt omdat de 7016 nooit 36mm kan zijn.