Tudor x Marine Nationale “France-only” 🇫🇷

Hier moet ik @RLC toch even bijtreden. Pelagos is toch wel wat anders als een submariner. Groter/hoger en door het lichtere gewicht voelt het wat goedkoper aan. Desalniettemin ben ik ook fan van de Pelagos, heb denk ik ieder model dan ook al in mijn collectie gehad. De blauwe zelfs meer dan drie jaar (wat bijna een unicum is voor mij!).

Grappig, voor mij is dat juist een teken van de kwaliteit van de titanium kast en band. Zelfde met de Zenith Defy, heerlijk om te dragen want verderlicht.

3 likes

Er is niks mis met een Tudor Pelagos. Top horloge. Het komt alleen qua afwerking bij lange na niet in de buurt van een Rolex Submariner of welke andere Rolex dan ook. En ik ben ze beide gehad (Submariner uiteraard nog steeds in bezit) dus weet waarover ik het heb.

2 likes

Ik heb ook de defy 21 maar dat is toch een ander kaliber dan de Pelagos zowel qua afwerking als binnenwerk.

1 like

3 likes
6 likes

Die YM is er al in titanuim alleen nog niet voor het publiek maar ooit gaat die er vast wel kommem

I don’t like it. :face_with_monocle:

Maar blijkbaar wil Tudor niet nog een heritage model naast de Black Bay.

1 like

Ja, die doet het wel voor mij. Zou wel eens het horloge worden waarvoor ik mijn één horloge/merk regel breek… of de Pelagos moet er uit… maar zou wel die bracelet missen dan.

Ik kan die count down bezel niet handelen. Vind het echt foeilelijk en naar mijn weten heeft Tudor (of Rolex) dit ook nog nooit eerder gehad. Dus snap niet zo zeer waarom nu wel…

Het gebeurt niet vaak maar ik ben het nu een keer met je eens.

1 like

Voor een geupdate kleinere Tudor Pelagos met metalen band en normale bezel en minder tekst op de dial zou ik wel te porren zijn. 40mm ipv 42mm.

En dan als extra optie de Milspec Pelagos met vast lugs op nato waarvan een versie de M.N.21. Dan zou er voor ieder wat wils zijn.

1 like

Ik heb ook zo’n vermoeden dat die nog wel gaat komen. Ik kan me niet voorstellen dat ze nu een one of a kind afwijking gaan maken van het huidige pelagos model. Ik verwacht dat dit ook net als de BB58 zal zijn. Dat is een slim down versie van de 41, werd een grote hit en is vervolgens nu in diverse varianten verkrijgbaar.

We gaan het zien.

Dat is toch superinnovatief! Eerst bij Tudor toepassen en dan bij Rolex :ok_hand:t2:

1 like

Precies! Daarom is Tudor ook supercalifragilisticexpialidocious. :star_struck: :man_dancing:

Tudor de innovator, Rolex de volger. :joy:

4 likes

De Rolexdragers zijn volgers :thinking::astonished:

Ja eem slimmed down Pelagos die dan geen helium escape valve heeft en slechts 200-300 meter waterdicht is.

Zonder Rolex geen Tudor. Vroeger niet en vandaag ter dag nog steeds niet…

Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die in hun marketing geloven :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Morgen!

4 likes