Tudor x Marine Nationale “France-only” 🇫🇷

En ja ik had echt gewoon enorme mazzel dat ik op tijd belde en S&C er de volgende dag 2 binnen kreeg.

Klopt, zoals ik ook al eerder aanhaalde

2 likes

Horloge is een dag uit. De juwelier ls krijgen er een handje vol en die zijn binnen no time uitverkocht. Verwacht jij dat ze er meteen 50 op de plank hebben liggen?

1 like

Ik las dat sommige mensen niet zo happy waren met de countdown bezel en ik begreep niet zo goed waarom. Countdown is in real life vaak handiger dan count up. Maar ik zie nu pas dat door deze keuze de bezel erg inconsistent is geworden.

Als je bovenaan begint:

Driehoekje
1 kort streepje en 3 normale streepjes (4 totaal)
1 lange streep
3 normale strepen??
50

En de andere kant op:

Driehoekje
1 kort streepje en 3 normale streepjes (4 totaal)
1 lange streep
4 normale strepen
10

Dus je hebt korte, normale en lange strepen. Soms 3 en soms 4. Dat is eigenlijk niet OK. Ze hadden beter die korte streepjes weg kunnen laten bij de driehoek. En bij de 10 hadden ze beter ook voor 3 in plaats van 4 streepjes kunnen gaan voor de consistentie. Maar misschien nog beter toch voor 4 gaan en de cijfers iets kleiner maken of voor 2 streepjes gaan wat ook rustiger is. Want nu mis je gewoon 1 stap. Het gaat letterlijk van 50, 48, 47, 46, 45, 44, 43, 42, 40.

Voor de rest een coole release en ik snap dat het een echte toolwatch is, dus daar kunnen dit soort function over form dingen voorkomen.

5 likes

Ik heb liever dat je naar mij refereert als horological god of his horological highness. Dat doet mijn naam en status meer de eer aan die het verdiend.

7 likes

Prachtig mooi horloge :heart_eyes:

Edit die fotos ook :ok_hand:

Dat heb je goed uitgeplozen! Inconsistent aantal streepjes en het grote aantal streepjes maakt het onrustig.

1 like

Ach, zolang het geen 8 punten en 3 streepn zijn valt het wel mee :upside_down_face:

5 likes

Ik heb me ook op de lijst laten zetten gisteren.
Zou niet te lang mogen duren zeggen ze mij.
Het is geen Submariner, en dat hoeft ook niet.

Nee joh, je mist hier de foto van de sluiting. Dat is @RLC zijn handelsmerk :wink:

En hij mocht willen dit soort foto’s te kunnen maken :rofl:

Ik denk dat RLC de bronvermelding van de foto’s heeft vergeten te plaatsen :thinking:

2 likes

Nee is van Teddy Balahfgdssbknv

Heerlijk!

Een internet connaisseur.

2 likes

Hmm :thinking:

5 likes

Was me nooit eerder opgevallen :see_no_evil: Komt natuurlijk doordat de meeste divers alleen maar de eerste 15 minuten strepen hebben en daarna niet meer. Maar dit is dus normaal bij bezels die voor elke minuut strepen hebben en bij elke 10 minuten een cijfer.

1 like

De streepjes van de Tudor zijn wel erg lang :grimacing:

Deze zomer wat ADs bezocht in de VS en daar was de BB58 enkel nog op bestelling, en Pelagoi waren ook al bijna verdwenen… ik kreeg zelfs complimenten van een medewerker dat het mij “gelukt” was een BB58 te bezitten, die had ik namelijk om :sweat_smile:
(Jaar geleden gekocht op HF voor goeie tweedehandsprijs!)

2 likes

Nee

(sorry, te makkelijk)

Daar issie hoor!

49 likes

Gefeliciteerd, veel draagplezier :+1:

1 like

Cool ding :facepunch:

1 like