Tudor x Marine Nationale “France-only” 🇫🇷

Zo hoort een echte velcro NATO er natuurlijk uit te zien. Double fastened! Wel cool dat de fabric hetzelfde is op de commerciële versie.

1 like

Mooier misschien wel, maar heb ze beiden gehad en FXD is wel veel draagbaarder als geen armen hebt als een zeeman …

1 like

Wat mij is opgevallen is dat er 2 verschillende straps zijn bij de militaire Pro

En een bijkomstigheid is dat er bij een aantal foto’s van de militaire Pro er tussen zitten waar het lijkt alsof er ook zijn met een domed glas.

Het gerucht gaat trouwens dat er 2 militaire versies zijn, begin nu wel benieuwd te worden welke dat zijn want krijg meer en meer vermoeden dat het gerucht klopt.

1 like

Lijkt wel of ze het blauwe van de MN vlag hebben gebruikt ipv het ‘Europese’ blauw van de Franse vlag. Dat is te zeggen, het blauw van de Franse vlag tot een jaar geleden, want toevallig of niet heeft Macron in 2020 de Franse vlag ook naar het donkere blauwe van de MN (terug)gebracht.
En dat is nu pas door de Fransen ontdekt:

(origineel: https://www.europe1.fr/politique/info-e1-le-drapeau-francais-a-change-de-couleur-4076943)
3 likes

Interessant!!

1 like

de fixed bandpinnen zoals tudor het noemt vind ik jammer, ik heb het vaker gehad en het beperkt je nogal in bandenkeus en normaal zou ik in deze prijsklasse zo’n horloge meteen afschrijven maar dacht laat ik het zekere voor het onzekere nemen en het in ieder geval bekijken en een kans geven…

maar wat een hit en wat een schaarste … iedereen wil er blijkbaar 1
wachtlijsten , ja meneer (aan de telefoon) dit model is een wachtlijst dingetje …
zoveel ophef … aankondigingen door tudor dat heeft gewerkt.

maar nu blijkt dat voor alle bestingen in nederland een handvol exemplaren die op 1 hand zijn te tellen uitgeleverd :joy:

erg slecht van tudor, een hoop ophef voor een naar mijn mening in basis niks aparts en dan niet eens normale aantallen bij de start van verkoop klaar hebben liggen …

sommige vinden wachtlijsten blijkbaar gewelidig… helaas zie ik daar bij de eventuele aanschaf van een horloge de lol niet van in :zipper_mouth_face:

4 likes

Deze heeft ook al een koosnaam heb ik gehoord: de ‘Superlative Velchrometer’ :grinning::grinning:

6 likes

Update

Bij beiden zijn de buckles verschillend en nog eens anders dan de gewone FXD.

3 likes

Dat is snel :+1:

1 like

Gassan had en gisteren een :sunglasses:

Noemen ze dat niet prototype?

Vind de uiteindelijke overigens wel de mooiste buckle. :sunglasses:

Lastig om te zeggen of het prototype is, zijn er maar een heel beperkt aantal van gemaakt. Zou mij niet verwonderen dat de MN CASM deze kregen om te testen.

2 likes

Soms heb je mazzel. Sinds vandaag om de pols :grin:

32 likes

Wat lekker zeg! Van harte gefeliciteerd! :sunglasses: :+1:

Deze verdient trouwens wel een uitgebreid NA topic

1 like

Bam!

1 like
1 like

In dir artikel staat dat er voor de Franse Marine ook een LHD versie komt

" Civilian and military versions

Is there a downside to this watch? Well, not so much from an aesthetic point of view, as I sincerely like its looks. What I don’t like, however, is that this watch is different from the one that will be delivered to the French Navy. Tudor informed us that the Pelagos FXD for the Marine Nationale will have a slightly different dial, without the chronometer-certified wording. Instead, it will just say “Pelagos 200m”. Also, I’ve been told by Tudor that there will be a number of left-hand models available exclusively to the French Navy."

1 like

Niet komt, die is er al even.

Totaal van 10 stuks. Van de RHD zijn er 50.

8 likes

die wil je dan toch hebben :innocent:

1 like

Anybody;