Tudor x Marine Nationale “France-only” 🇫🇷

Waarbij de M.N. versie 1 september wordt gepresenteerd en de gewone uitgave tijdens de release volgend jaar april.

Of gewoon field tested bij de MN om te kijken hoe het hen bevalt?

Denk ook een prototype

Is dat al zeker? Dacht eerder dat er september geroepen was.

Je hebt gelijk!

Hopppaaaaaaah en de investeringsgroep is weer wakker :joy:

Wacht wacht, @lasteraar waar blijf je nou? :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

@Petteflet @Batossai dit is de voorkant die erbij hoort van dezelfde IG bron lumofax ( filmpje is weg inmiddels … ) en dit ziet er wel een beetje vreemd uit met die lugs en crown guards … goedkoop als in een kopie ? … met 200 mtr ook minder dan de Pelagos en als het dan MN issued wordt vind ik dat wat vreemd.
Maar goed , het is maar een IG hype :roll_eyes: :thinking: denk ik dan maar

8 likes

Toch is dit wel logisch hoor. Er is al vaker geoppert: Maak de dimensies kleiner en verlaag de depth rating gerust naar 200 of 300m, doe wat minder tekst op de dial.

Check check check. :ok_hand:

Edit: Geen ‘feet’ op de dial vind ik wel typisch. Ook staan de eerste twee regels best gek dicht op elkaar. Tudor en Geneve.

1 like

Dus na de kleinere BB nu een kleinere Pelagos met alleen MN op het kast deksel ?
Niet echt onderscheidend als het als Military /MN watch is bedoeld zoals bij Tudor op de site gesuggereerd wordt, maar het geeft wel een leuke variatie in de line-up.

Wel grappig, ze halen 100 wr af, maken de Pelagos per definitie minder rugged en toolish, en noemen dat dan de nieuwe mil-pela? :rofl::rofl:

Het is voor de Franse Marine dus die hebben niet zo veel met feet.

Ik vind de bezel wel erg druk beetje overkill aan streepjes…

Haha en zie het nu pas die bezel is niet helemaal goud. Lijkt af te tellen ipv op te tellen. Eerste markering op de bezel is 50 ipv 10.

3 likes

Ja, een countdown bezel zie je niet vaak bij duikers.

1 like

Tja, het kan net zo goed een bazaar modelletje zijn…

de sluiting van die strap is wel… uuhhhh… vrij aanwezig zeg maar :slight_smile:

1 like

Prima toch!? 100 WR eraf. Maatje kleiner. Hopelijk een standaard ETA uurwerk erin ipv in-house en te koop voor een mooi bedrag van €1500 zodat de gemiddelde liefhebber er ook een kan kopen. Meteen ook een versie met een ETA Quartz uurwerk voor de mensen die ‘m ook tijdens het sporten en uitzending willen gebruiken voor een bedrag van €1000.

:grin::grin::grin:

2 likes

Omega heeft het ook eens bij de Seamaster toegepast.

1 like

Het lijkt mij ook logischer om te zien hoeveel tijd=zuurstof je nog over hebt, i.p.v. de versteken tijd … maar daar hebben ze tegenwoordig een computertje voor op de arm :smiley:

1 like

bv deze:

4 likes

Ook grappig die extra markering (streepjes) op de bezel bij de ‘10’ maar niet bij de andere markings. :joy:

2 likes