‘Tudors zijn geen blijvers’

Hahahaha, en wat is dan het ijkpunt? Mijn Tudor loopt een seconde per 3 dagen langzamer. Als ik hem dan een nachtje weg leg, dan loopt hij weer precies op tijd. Mijn Rolex loopt 3 seconden per dag sneller. Al zal dat mede te maken hebben met de leeftijd :wink:

Ja maar de verstelbaarheid is net iets minder dan 1 schakel. Als je dan ook geen halve schakels hebt dan kan het gebeuren dat je er qua polsmaat net tussen valt.

Het zou wel moeten. Het is immers je end watch :stuck_out_tongue_winking_eye: :grin:

Zou het ook liggen aan hoe men de band zou willen dragen? Voor de aanschaf van de BB58 hield ik ook alvast rekening met het bestellen van een half link, gezien de verhalen over de Tudor banden, maar bij mij zit die gelukkig perfect! Precies zoals ik zou willen. Ook bij warmer weer kan die een gaatje opschuiven en zit het nog als gegoten. Maar nu wil ik ook graag mijn horloges dusdanig op mijn pols hebben zitten dat ze niet afklemmen, maar verschuiven gaat ook vrij lastig.

Met de band van de Explorer heb ik nog geen ervaring.

Het ijkpunt is Rolex , dat is mijn punt .
Rolex moet in alles net een tikkie begeerlijker zijn , techniek , gevoel , afwerking .
Beide zijn erg goed waarmee Rolex laat zien dat bij Rolex alles maakbaar is .
Rolex met cal 3200 zullen nog beter zijn dan met het 3100 uurwerk .
Moderne Tudor naast 3200 en oude Tudor ( Eta ) naast 3100?!

Ik denk dat wat @JuKo roept het juiste is, hoe je hem wilt dragen. (In combinatie met type pols / polsmaat )
Niet elke band al dan niet met gekozen kast zal voor 100 van de dragers perfect zijn.

Jep
Bevalt zo goed, zo goede keuze dat ik met de gedachte loop “alles” eruit te doen en dan alleen de Ranger te behouden

3 likes

Bij de sub krijg je hem dus wel perfect ongeacht je polsmaat.

1 like

Ok ok…je bent overtuigd.

Alleen nieuw beetje korte band… Moet er voor het mooie een schakel bijgekocht worden 🫣.

Heb de Sub nog nooit een lang moment ervaren, dus kan geen mening vormen.

1 like

Niet doen! Sowieso nog de 2 Breitlings behouden :stuck_out_tongue_winking_eye:. Mooie 3 piece :muscle:t2:

1 like

Ja.
Zoiets doet de Swatch groep ook met ETA uurwerken

Niet helemaal vergelijkbaar. Bij ETA zijn het universele uurwerken. Bij Tudor zijn ze door Tudor voor Tudor ontwikkeld en gemodificeerd voor andere horloges. Dat is nou juist het verschil tussen niet in-house en in-house.

2 likes

Dat is ook niet helemaal waar volgens mij, wat ik zo kan zien is met name decoratie anders tussen de Tudor en Norqain uurwerken en heeft het Chanel uurwerk 1 jewel meer.

Dat Tudor de eerste uurwerken heeft ontwikkeld en daarna in Kenissi ondergebracht maakt volgens mij niet veel uit, zolang de deal voor de specifieke uurwerk variant maar exclusief is voor een merk.

Dit zegt Norqain er zelf over:

Produced at the Kenissi factory in Le Locle, the NORQAIN Manufacture Calibres are the perfect additions to our established collections of robust, stylish and precise timepieces.
Affirming the exclusivity of these movements are the unique NORQAIN decorations such as the golden “double-N” NORQAIN logo, symbolising the Swiss Alps, on the oscillating weight and “Adventure – Freedom – Independence”, the brand’s core values which lend themselves to the names of NORQAIN’s collections, engraved on the bridge.

Dit zegt Kenessi er zelf over:

Today Kenissi offers a wide range of self-winding movements derived from the TUDOR Manufacture calibres.

De fabriek in Le Locle is opgedeeld in een gedeelte Tudor en een gedeelte Kenessi.

Dat zegt toch niets?

Dit klopt… maar is dus met name cosmetisch

Nee, want Tudor maakte in 2015 al eigen uurwerken. 2018 is Kenessi pas door Tudor opgericht.

In 2010 the TUDOR watch brand launched an ambitious project to develop its industrial production capacity for mechanical movements. To this end, the brand brought together a group of experts and presented an initial calibre manufactured by TUDOR at Baselworld in 2015, in variations to equip two different watches.

The following year the Genevan watch brand created the Kenissi company to oversee the development and production of its movements and, in parallel, offer its technical expertise in the field of movements to third-party brands.

Ik snap niet wat je hiermee wilt zeggen, wat anders is dan in mijn knip/plakwerk al staat.

Dat Tudor al eigen uurwerken maakte voordat Kenessi bestond. Er staat toch duidelijk dat ze in 2015 hun eerste in-house uurwerk presenteerden op Baselworld. Jij hebt het over Norquain die gebruik maakt van Kenessi uurwerken.

Fine. Ik zeg niet dat dit niet klopt.
Ik zeg dat “derived from” niet veel meer betekend dan een andere decoratie.

En dat norqain en Chanel het nog steeds inhouse noemen.

Derived from betekent afgeleid van. De Kenessi uurwerken zijn op basis van de Tudor uurwerken

Ik zeg toch niet dat dat niet klopt?

Ik zeg dat het verschil tussen norqain en Tudor uurwerk de deocatie is.

Wat mij betreft laten we hier hierbij, of we snappen elkaar niet, of we lullen langs elkaar heen.

Jij zegt hier dat het niet klopt toch?