Nog een manier voor rolex om te maken. Gewoon premium ETA.
Ook dit klopt niet helemaal. Rolex en Tudor zijn eigendom van de Hans Wilsdorf foundation. Alle inkomsten van Rolex en Tudor vloeien naar de Hans Wilsdorf foundation.
Detail. Maar idd correct. Bekt alleen minder lekker.
Hahahaha, eens….
Wel een slimme move om tudor uurwerken te gaan verpatsen. Vraag me eigenlijk wel af hoeveel verschil er zit tussen tudor en kenissi uurwerken… of alleen een ander rotortje erop zit geplakt of ook significante aanpassingen
Inderdaad. Ik geloof dat ETA niet meer levert aan third parties toch? Duiken ze slim in dat gat.
Ik las ergens dat Kenissi is opgericht door tudor zelf.
Klopt. Sellita is in dat gat gesprongen. Maar ETA en Selitta roept vooral associaties op met goedkopere horloges. Snap wel dat luxe merken opzoek zijn naar goede uurwerken zonder de associaties en gebruik van effectief dezelfde uurwerken in <500 euro horloges.
Ik weet niet hoe onafhankelijk Tudor opereert.
Op de site van Kenessi staat letterlijk dat ze opgericht zijn door Tudor en dat onder de vlag van Kenessi Tudor uurwerken worden omgebouwd voor third parties.
Dat is precies niet wat ik me afvraag. Vraag me vooral af hoeveel van het Tudor beleid wordt bepaald door rolex en HW foundation.
Alles binnen Rolex en Tudor wordt bepaald door de Hans Wilsdorf foundation. Rolex heeft niks te vertellen over Tudor en andersom ook niet. Maar ik denk dat de Hans Wilsdorf foundation Tudor ook maar in de buurt laat komen bij Rolex.
Ik vraag me dat dus af. Waar haal jij bovenstaande info vandaan? Of is dat je gevoel op basis van de formele hiërarchie?
Rolex en Tudor zijn twee totaal onafhankelijke bedrijven. De aandelen van beide bedrijven liggen bij de Hans Wilsdorf foundation. De Hans Wilsdorf foundation kunnen het bestuur benoemen en ontslaan. Het bestuur is verantwoordelijk voor de bedrijfsvoering binnen het bedrijf. Dus de bestuurder van Rolex bij Rolex en die van Tudor bij Tudor. Dus ik zie niet in hoe Rolex zou kunnen bepalen wat er bij Tudor zou moeten gaan gebeuren.
Heb je bij de BB58 ook gevoeld dat de bezelklik oo 12 uur zwaarder gaat dan de andere kliks?
Je voelt dat de bezel goed staat.
Heeft Rolex dat ook?
Toch grappig hoe die corporate structuur van Rolex altijd tot allerlei (mis)interpretaties leidt.
Rolex heeft ook geen keramische ball bearing op de sluiting
Leg uit….
Het feit dat een stichting aandelen bezit, zegt niet noodzakelijkerwijs dat de strategische zeggenschap daar ook ligt.
Als de aandelen gesplitst zijn niet nee. Maar wat wel vast staat is dat als Rolex geen aandelen van Tudor bezit zij niks over Tudor te vertellen hebben.
Ook als ze dat niet zijn. Die stichting bestaat puur als juridische beschermingsconstructie en waarschijnlijk fiscale constructie. Dat zie je bij zeer veel bedrijven.
Zeggenschap zit niet bij merken, maar bij mensen.